فیلمبرداری مسابقات یورو ۲۰۱۶ با تکنولوژی واقعیت‌مجازی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه فوتبال اروپا که به اختصار یوفا نامیده می‌شود اعلام کرده در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ فیلمبرداری مسابقات به صورت واقعیت مجازی خواهد بود. این رقابت‌ها که در فرانسه برگزار می‌شود از ۲۱ خرداد سال امسال آغاز می‌شود و تقریبا یک ماه ادامه خواهد داشت و در آن ۲۴ تیم از بهترین تیم‌های ملی اروپایی به رقابت خواهند پرداخت. ظاهرا یوفا با دوربین‌های ۶۰ هزاردلاری OZO نوکیا درون استادیوم به ضبط این تصاویر ۳۶۰ درجه می‌پردازد اما هنوز مشخص نیست این سازمان قصد دارد با این تصاویر چه کند.

با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گویند یک گزینه که یوفا آن را مدنظر قرار داده ایجاد یک کانال در سایت یوتیوب است که در آن برای هواداران برخی از این فیلم های ضبط‌شده را پخش کند.

ورزش فوتبال که به شکل کلی با قوانین فیفا اداره می‌شود در استفاده از تکنولوژی‌های جدید چندان پیشرو نبوده است. سالها زمان برد تا این سازمان به استفاده از تکنولوژی خط دروازه رضایت دهد و تازه هنوز هم در تمام لیگ‌های جهان از این تکنولوژی استفاده نمی‌شود. با این حال یورو ۲۰۱۶ اولین مسابقاتی خواهد بود که به شکل عمده از تکنولوژی واقعیت مجازی در آن استفاده خواهد شد.

‌‌

منبع: Engadget

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه