قدیمی‌ترین پیغام تاریخ به مقصد رسید

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک بطری حاوی پیغام ۱۰۸ سال پس از اینکه در آب انداخته شد، پیدا شده است. این بطری که در ساحلی در شهر امروم (Amrum) آلمان پیدا شده، بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ میلادی به دریای شمال انداخته شده بود.

اخیرا یک بطری قدیمی در ساحل یکی از شهرهای آلمان پیدا شده که متعلق به ۱۰۸ سال پیش است.

کارت پستالی در داخل این بطری است که توسط آن از شخص پیدا کننده خواسته شده است تا آن را به «سازمان زیست‌شناسی دریایی» در انگلستان بفرستد.

این سازمان پس از دریافت بطری، آن را یکی از ۱۰۰۰ بطری شناسایی کرده که برای تحقیقات آبی به دریا انداخته شده بودند. این تحقیقات توسط «جرج پارکر» انجام شده بودند که در سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ به مقام ریاست سازمان زیست‌شناسی دریایی رسیده بود.

بطری پیدا شده

بطری پیدا شده

کارت پستالی که در این بطری است، به کسی که آن را بازگرداند قول پرداخت یک شیلینگ را داده است. سازمان زیست‌شناسی دریایی انگلستان هم یک شیلینگ انگلیسی قدیمی را به «ماریان وینکلر» که این بطری را در سفر خود به یکی از جزایر آلمان پیدا کرده، فرستاده است.

مسوولان این سازمان فعلا منتظر هستند تا بتوانند بطری‌شان را به عنوان قدیمی‌ترین بطری پیدا شده ثبت کنند. رکورد فعلی برای قدیمی‌ترین بطری، ۹۹ سال و ۴۳ روز از است که در جزایر «شت‌لند» در سال ۲۰۱۳ پیدا شده بود.

منبع: IBNLive

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه