قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ به علیرضا فغانی سپرده شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
علیرضا فغانی جام جهانی 2018

تیم داوری ایران دیدار رده بندی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قضاوت خواهد کرد. علیرضا فغانی و دستیارانش که عملکرد درخشانی در جام جهانی ۲۰۱۸ داشتند، دیدار رده بندی این رقابت ها که ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه بین تیم‌های انگلیس و بلژیک در سن پترزبورگ برگزار می‌شود را قضاوت خواهند کرد.

فغانی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان برترین داور فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶ نام گرفت در صفحه خودش در اینستاگرام در این مورد نوشت:«قضاوت بازی رده بندی به تیم ما رسید که باعث افتخارمان است. امیدوارم راضی باشید.»

تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری در جام بیست و یکم قضاوت دیدار تیم های آلمان – مکزیک در گروه ششم، برزیل – صربستان در گروه پنجم و فرانسه – آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی را بر عهده داشتند که عملکردشان باعث شد مورد تمجید رسانه های اروپایی و جامعه داوری قرار بگیرند. فغانی در دیدار تیم های فرانسه و اروگوئه در مرحله یک چهارم نهایی به عنوان داور چهارم حضور داشت. سخندان هم در این بازی کمک داور ذخیره بود.

فغانی که سابقه قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵، فینال جام باشگاه های جهان سال ۲۰۱۵ و فینال فوتبال مردان در المپیک ۲۰۱۶ را در کارنامه اش دارد یکی از بخت های جدی قضاوت فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بود اما در نهایت قضاوت دیدار رده بندی به او سپرده شد.

عملکرد درخشان فغانی و دستیارانش باعث شده این داور بین المللی فوتبال ایران با کسب نمره ۸ در صدر جدول برترین داوران جام جهانی روسیه در سایت معتبر Worldreferee قرار بگیرد. فغانی در سایت Ratetheref هم با کسب نزدیک به ۵ هزار رای از سوی کاربران این سایت در صدر برترین داوران جام جهانی جای گرفته است.

نستور پیتانا از کشور آرژانتین به همراه دستیارانش دیدار فینال جام جهانی بین تیم های کرواسی و فرانسه را که ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه برگزار می شود را قضاوت خواهد کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه