تصویر نجومی روز ناسا (۱۱ اردیبهشت ۹۵): قمری بر فراز ماکی‌ماکی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تصویر هنری از «الکس پارکر»

ماکی ماکی بعد از پلوتو و اریس سومین سیاره‌ی کوتوله‌ی منظومه‌ی شمسی است. به تازگی کاشف به عمل آمده که این سیاره‌ی کوتوله یک قمر دارد. این قمر که MK2 نامگذاری شده سطح خیلی تاریک و سیاهی دارد و این باعث می‌شود که بازتاب سطح قمر ۱۳۰۰ بار ضعیف‌تر از بازتاب سطح ماکی‌ماکی باشد. این قمر را تلسکوپ هابل کشف کرد و برای یافتن آن از همان روشی استفاده کرده که برای یافتن قمرهای پلوتو هم به کار برده شده بود. مطالعه‌ی این سیاره‌ی کوتوله و قمر آن می‌تواند اطلاعات خیلی زیاد و مفیدی از جرم و چگالی سیستم به ما بدهد و باعث شود که در کل این دنیاهای دوردست را بهتر بشناسیم. ماکی‌ماکی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر قطر دارد و قمر آن حدود ۱۶۰ کیلومتر. عکس بالا یک تصویر هنری و تخیلی از این سیاره‌ی کوتوله، قمر آن و البته خورشید است.

عکس بزرگتر را در سایت تصویر نجومی روز ناسا ببینید.

منبع: APOD.Nasa.gov

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. مهدی

    قدم نهادن انسان بر ماه به اذعان بسیاری پروژه ای هالیوودی بوده و مدارکی هم برای آن ارائه می کنند اما مهمترین دلیل بر دستیابی انسان به سطح ماه پروژه “لونا” است که پیش از پروژه آپولو و توسط شوروی صورت پذیرفت:

  2. الیاس

    عزیز گرامی
    با عرض پوزش بایستی اذعان کنم که ناسا بزرگترین سازمان دروغ پراکنی تاریخ است. این تصاویر تصاویر گرافیکی کامپوزیت هستند و واقعی نیستند. هیچ شواهد قوی دال بر اینکه بشر توانسته باشد پا فراتر ۱۰۰ کیلومتری زمین بگذارداصولا وجود ندارد.

    1. فرزاد شریف زاده

      با اینکه میدانم خواندن یک پاراگراف کامل برای بعضی دوستان بسیار مشکل و طاقت فرساست، اما حداقل نیم نگاهی گذرا به آخرین جمله متن داشته باشید بد نیست.
      در ضمن از اینکه با چنین استدلال قوی و محکمی، ناسا و حدود ۲۵ هزار کارمند و هزاران دانشمند و مهندس مرتبط به آن را به چالش کشیدید و پرده های ابهام را از مقابل چشمان ناتوان ما کنار زدید بسیار متشکریم.
      به واقع که این ناسا هم دنباله رو همان کفرگویی های گالیله می باشد و همه از اول دروغگو بوده اند. اصلا مگر می شود زمین گرد باشد و ما از روی آن سر نخوریم !!!
      ما به وجود امثال شما برای شناخت توطئه ها و دسیسه های غرب و دشمنان ناشناس خود نیاز داریم و دریغا که در طول این سالیان به این حقیقت رسیده ایم که بیشتر ۸ میلیارد انسان روی این کره خاکی دزد و فریبکار و توطئه گر هستند و به امید حق اگر دست چند شرکت و ارگان دیگر را هم رو کنید با خیال راحت می توانیم ادعای انحصار حقانیت را نیز به جمع سایر افتخارات خود ساخته مان اضافه کنیم و دیگر مشکلی باقی نماند.

      1. سام

        لایک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما