قیمت قطعی پژو ۲۰۰۸ اعلام شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، قیمت قطعی پژو ۲۰۰۸ را ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: “در صورتی که عوامل موثر بر قیمت تمام شده به ویژه نرخ ارز نسبت به شرایط کنونی ثابت ماند و تغییر نکند، در آغاز تحویل، پژو ۲۰۰۸ با ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.”

پژو ۲۰۰۸ یک کراس‌اور اسپرت است که از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شود. نمونه فیس‌لیفت و به‌روز شده این خودرو در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو ژنو سال حاضر شد. پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصولی شناخته می‌شود که توسط ایکاپ تولید می‌شود. ایکاپ شرکت جوینت‌ونچر بین دو خودروساز پژو و ایران‌خودرو است.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل فعلی ایران‌خودرو

در همین راستا، در گزارش ایکو پرس به نقل از یکه زارع نوشته شده: “بعد از انعقاد قرارداد با پژو، نخستین محصول مشترک شرکت ایکاپ در فاصله ای کم به مرحله تولید رسید و پیش فروش آن نیز انجام شد.” شایان ذکر است اولین محصول مشترک این دو خودروساز بزرگ، طی چند ماه اخیر با حاشیه‌های بی‌سابقه‌ای همراه بوده که پای وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی هم در این موضوع باز شد.

بیشترین موضوعی که به حاشیه پژو ۲۰۰۸ دامن زد، مشخص نبودن قیمت نهایی این خودرو تا امروز بود. در نظر داشته باشیم که همین قیمت اعلام شده هم در صورت ثابت بودن تمام پارامترهای مهم بازار ایران ذکر شده و ممکن است با تغییرات شرایط بازار، قیمت این خودرو هم دست‌خوش تغییراتی شود.

البته مشخص نبودن قیمت پژو ۲۰۰۸، تنها حاشیه‌ی این خودرو نبوده؛ همان‌طور که مدیرعامل ایران‌خودرو با قبول مشکلاتی هنگام ثبت نام خودرو در مورد دلایل آن گفت: ” بروز برخی مشکلات در زمان ثبت نام، به دلیل حجم بالای تقاضا و ترافیک در اینترنت و درگاه بانک ها در زمان ثبت نام برمی گردد.”

یکه زارع هم‌چنین گفت: ” محصولات مشابه این محصول در بازار ایران با قدرت موتور به مراتب ضعیف تر با قیمت بالای ۱۳۰میلیون تومان به فروش می رسد.” در مورد مشخصات این خودرو می‌توانیم به اطلاعات رسمی در کاتالوگ ایران‌خودرو استناد کنیم: پژو ۲۰۰۸ از پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. طبق ادعای شرکت تولید کننده، پژو ۲۰۰۸ مصرف سوخت جاده‌ای ۴.۹ لیتر، شهری ۹.۸ لیتر و ترکیبی ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع: ایکوپرس
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar آریو

    انگار داداشایی که جک اس۵ خریدن خیلی بهشون برخورده که ۲۰۰۸ اومده .دلیلشو من نمیدونم ولی هر سایتی که میری چند تا جک سوار چند تا فحش نثار این ۲۰۰۸ کردن.احتمالا خیلی بهتر از بقیس که اینجوری دارن بمبارانش میکنن چونکه تجربیات گذشته این مساله رو تایید میکنه.

  2. Avatar بابک

    با مقایسه منصفانه توی این رنج قیمت و سگمت های مشابه :
    جوک اسکای پک آپشن ، موتور و گیربکس CVT همه ضعیف تر از این هست ولی دوام بالا و استحلاک کمتر در ضمن فضای داخلی کمتر از ۲۰۰۸ هستش .
    کپچر آپشن در همین حده ولی موتور و گیربکس ضعیف ۱۲۰۰ سی سی ۱۲۰ اسبی فقط زمان گارانتی بیشتر البته به نظر من داخل ۲۰۰۸ از کپچر خیلی بهتره که باز سلیقیه !
    تیوولی از این بزرگتره و البته سنگین تر به خصوص در سربالایی ها ، موتور و گیربکس تیوولی جای صحبتی جلوی ۱۶۳ اسب و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری ۲۰۰۸ نداره ، از نظر آپشن تیوولی قدری بهتره .
    تویوتا CH-R که واقعا از نظر طراحی خارجی و اطاق از همه رقبا یک سرو گردن بالاتره ولی حیف که مجهز به یه موتور ۱۲۰ اسبی هست که کارو حسابی خراب می کنه !!! و قیمتش تقریبا ۷۵ میلیونی بالاتر از ۲۰۰۸ هستش با موتور و گیربکس خیلی ضعیف تر !
    ASX : شتاب راضی کننده (با توجه به موتور ۲۰۰۰ سی سی می تونست بهتر هم باشه) ، گارانتی بیشتر و کیفیت بهتر و البته دو دف اتوماتیک ولی راحت بگم طراحیش خیلی قدیمیه و به سالها قبل بر می گرده در ضمن قیمتش نسبت به ۲۰۰۸ هفتاد میلیون بیشتره .
    داستر که من شخصا اصلا از فیس و اطاق به شدت اقتصادیش خوشم نمی یاد ! اما زمان گارانتی و استلاک کم و ماشین کم خرج تر در طول زمان نسبت به ۲۰۰۸ .
    من به جز تویوتا همه این ماشینا از جمله خود ۲۰۰۸ رو از نزدیک دیدم با با کپچر و تیوولی رانندگی کردم ولی به نظرم الان تو این رنج قیمت۱۰۰ تا ۱۱۰ ، ۲۰۰۸ بهترین گزینه برای کسایی هست که می خوان یه کراس اوور جمع و جور داشته باشن و در عین حال به خاطر فیس قشنگتر ۶۰ تا ۷۰ میلیونی هم الکی هزینه نکنند دیگر انتخاب با خودتان.
    ضمنا از این ماشین انتظار یه شاسی بلند رو نداشته باشین ابعادش تقریبا در حد کپچر هست .

  3. Avatar سروش

    خیلی طراحی مفهوم داری داره و مصرفش هم عالیه. به نظر من اگه با همین قیمت ۹۸ میلیون عرضا بشه خیلی از آشغالهای چینی رو به حاشیه خواهد برد…

  4. Avatar محمد

    درود

    خودرو جک اس ۵ که در همین رده هست با قدرت بیشتر $۱۶,۶۰۰ قیمت داره یعنی ۶۲میلیون
    حالا ایرانخودرو چطور میگه رقیبهای این خودرو بالای ۱۳۰میلیون تومنه باید تعجب کرد
    فکر کنم ایرانخودرو یک کشور دیگس و برای خرید ، گمرکی ۱۰۰درصد بهش بدی :)))

  5. Avatar علی

    ما داریم به کدوم سمت میریم واقعا؟؟؟!!!!

  6. Avatar EA

    بعضیام میان تو ایران طرح چندتا ماشین خارجی رو ترکیب میکنن نقاشی میکنن بعد میگن اوووف عجب چیزی طراحی کردم!!! اسم خودشونم میذارن طراح!!!!! #هه

  7. Avatar محمد

    آدم باید احمق باشه پژو مونتاژ داخل رو با قیمت تقریبا ۱۰۰ میلیون بخره

    1. Avatar کامبیز

      تو کرج نمایشگاه خودرو زده بودن امروز آخرین روزش بود رفتم ۲۰۰۸ رو دیدم واقعا نا امید شدم شما ۲۰۶ رو تصور کنید یه کم بادش کردن اصلا اون چیزی که تو عکس ها نشون میده نیست واقعا برای یه خانواده کوچیک مناسبه ۱۰۰ میلیون پول بدی واسه یه همچین چیزی واقعا شرم به ایران خودرو…….

  8. Avatar Reza

    بازار که رقابتی نباشه اشغال ایران خودرو بوگاتی میشه! دیگه رندش کن بگو ۱۰۰ میلیون واسه شاسی بلند با موتور ۱۶۰۰ توربو. اگه بازار رقابتی وجود داشت قیمت این خودرو نهایتن ۲۵ میلیون میشد. البته همین الان خیلی ماشین های خارجی با قیمت ۱۰۰ میلیون که تو ایران دارن از این بهترند. اخه کدوم شرکت میاد موتور ۱۶۰۰ بذاره رو شاسی بلند؟؟ توربو گذاشته که توجیهش کنه مثلا؟؟

  9. Avatar behruz

    به عنوان یه طراح میگم این زشت ترین SUV هست که تابحال دیدم … .. .

    1. Avatar EA

      شوما چی طراحی کردین مثلا؟؟ اگه اسم نقاشیات تو مهد رو میذاری طراحی اشتب میکنی، نقاشی کشیدن مث ماشینای خارجی طراحی حساب نمیشه…طراح اونیه که یه مدل جدید بکشه نه اینکه بیاد از جندتا ماشین الگو بگیره

    2. Avatar مهدی

      از نظر من که خیلی هم شیک و قشنگه ولی موتور ضعیفی داره حیف
      و نقطه ضعف دوم هم اینه که کوچیکه باید بزرگتر میبود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه