لایکا “مشارکت عمیقی” در ساخت دوربین دوتایی P9 داشته

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هوآوی P9 از آن‌دسته گوشی‌هایی نیست که بتوانیم به‌سادگی از کنارشان عبور کنیم. این گوشی که هنوز بازار اخبار داغی دارد، بیش‌تر از هرچیز با دوربین دوتایی‌اش سروصدا کرد؛ دوربینی که حاصل همکاری با برند نام‌آور لایکا است. همین همکاری به‌تنهایی کافی بود تا همه‌ی توجه‌ها به سمت پرچم‌دار جدید هوآوی جلب شود. در این میان شعار P9 هم که از «اختراع مجدد عکاسی با گوشی هوشمند» حرف می‌زند، به هیجان ماجرا افزود.

نیازی به گفتن نیست که انتظارها از قابلیت‌های عکاسی با گوشی P9 بالاست اما مجادله‌ی اصلی بر سر این خبر بود که «لایکا تقریبا هیچ دخالتی در طراحی دوربین P9 نداشته است.» این خبر در نوع خود تبدیل به جنجال شد که البته در ادامه می‌بینیم ظاهرا جایی برای بحث نداشته است.

هدف مشترک‌ همکاری لایکا و هوآوی ارتقای استانداردهای عکاسی با گوشی هوشمند است.

واقعیت این است که لایکا دوربین P9 را تولید نکرده و این دوربین تنها به تایید لایکا رسیده. یعنی برخلاف آن‌چه به نظر خیلی از مخاطبان می‌رسید، لایکا در مهندسی و ساخت دوربین نقش مستقیمی نداشته است. این موضوع مشکوک به این بود که استفاده از برند لایکا نمایشی و تنها برای برندسازی بوده. اما لایکا و هوآوی با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی مشترک این شبهه را رد کردند.

این بیانیه را می‌توان این‌طور خلاصه کرد که هرچند ماژول دوربین هوآوی P9 را شرکت سومی –که Sunny Optical باشد- ساخته، اما کیفیت آن را باید نتیجه‌ی تخصص و تجربه‌ی بلندمدت لایکا در تولید لنز دانست.

در این بیانیه لایکا و هوآوی اعلام کرده‌اند از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی با یکدیگر وارد همکاری استراتژیک و بلندمدت شده‌اند و هدف اصلی و مشترک‌شان ارتقای استانداردهای عکاسی با گوشی هوشمند است. درواقع لایکا با ارایه‌ی استانداردها و تعریف‌هایی که طی دهه‌ها تجربه در صنعت عکاسی به آن‌ها رسیده، مشارکتی عمیق و پایه‌ای در روند ساخت دوربین‌ دوتایی پرچم‌دار هوآوی داشته است. مفاهیمی مثل کیفیت عکس، رنگ و نور در پروسه‌ی ساخت این دوربین با استانداردها و تعاریف لایکا تطبیق داده شده‌اند. به‌عبارتی لایکا کیفیت عکس‌های دوربین هوآوی‌ P9 را تضمین کرده است.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. آتنا

    سلام دوستان بر خلاف ماشینای چینی که من اصلا پیشنهاد نمیکنم کسی بخره ولی خودم از وقتی که گوشی برند ۱۵۰۰ملیونیمو دزدیدن دوسال پیش گوشی هاوی گرفتم الانم پی هشت لایت دارم که میتونم بگم با گوشی سه ملیونی برند فرق چندانی نداره من راضیم ازش الانم منتظرم این کمپانی در آینده ای نزدیک گوشی با کیفت فیلم برداری ۴kتولید کنه تا بخرم.

  2. saeed

    بعضیا همچین جلوی هواوی جبهه گرفتن انگار بهشون حقوق میدن اگه میدن بگید مام بریم بگیریم من اوp6داشتم واقعا گوشی علالی بود اون زمان طراحیش چند سرو گردن از بقیه کمپانیا بالاتر بود بعدش افتاد و پوکید(بعضی دوستان نگن کیفیتش پایین بود جوری افتاد ک ادمم جون سالم بدر نمیبرد) بعدش یهs5گرفتم ولی نمیدونم چرا به نظرم کیفیت p6بالاتر بود بعد چند ماه شروع به یکم لگ کرد (شاید به خاطر کار سنگینی بود که باهاش انجام میدادم)طراحیشم زیاد چنگی بدل نمیزد اینم دادم رفتم الان یهP8دارم به نظرم گوشی عالیه
    در ضمن به نظرم گوشی کاملا مسئله شخصیه و نباید نظر شخصیو به کسی تحمیل کرد و کسیم نمیتونه در مورد گوشی ک تا حالا بهش دست نزده تصمیم بگیره و نظر بده

  3. امیر

    آنچه مشخص است,دوربین این گوشی او قدرت لازم را ندارد. بسیاری از عکس های گرفته شده به دلیل ضعف این گوشی در حذف لرزش دست با استفاده از سه پایه گرفته شده و همچنین به مدت چند ثانیه روی سوژه (تا ۱۰ ثانیه) فوکوس و بعد عکس گرفته شده که این دو عامل نشان ضعف شدیدو بارز این دوربین است. با این اوصاف تصاویر گرفته شده دارای نویز بالا در محیط کم نور است (مثل تصاویر این گوشی در ثبت تصویر ساختمان و آسمان که در آن تصویر نویز در ناحیه آسمان به وضوح آشکار است). در کل اصلا اون تبلیغاتی که در مورد این گوشی شده را نمی توان در توانایی های این گوشی یافت. و البته ضعف در پردازنده این گوشی که مدل kirin است هم مزید بر علت شده است.

  4. احد

    سلام
    دوستان مخالف هواوی ..هر بهانه ای میارند تا این برند رو که طی دو سه سال تونست جاشو بین برند های مطرح چندین ساله دنیای گوشی ها باز کنه تخریب کنند

    ولی من اطمینان دارم همین دوستان چندین سال دیگه خودشون گوشی های هواوی رو استفاده خواهند کرد
    برندی که حتی گوشی های میان رده اش ..یه سر و گردن از میان رده های سامسونگ و ال جی و اچ تی سی بالاتره
    شرکتهایی که در گوشی های مین رده شون هیچ چیز قابل توجهی دیده نمیشه
    توجه این دوستان رو جلب می کنم به انر ۵x ..بروند با میان رده های برندهایی که سنگشون رو به سینه می زنند مقایسه کنند ..اون وقت متوجه شاهکارهای شرکت هواوی میشوند اون وقت سامسونگ یه پسوند ۲۰۱۶ به گوشی های قدیمیش میزنه ..قیمتش میشه یک ملیون و ۲۰۰ هزار تومن

    1. آرمین

      بله پلاستیک را آب فلز بدی بهش و به اصطلاح آبکاری کنی و بجای فلز قالب کنی, میشه آخر کیفیت و شاهکار …هر ارزونی بی علت نیست و هر گرونی بی حکمت. البته اخیرا هواوی اجناس گران و بی حکمت هم داره تولید میکنه مثل همین P9 که در هیچ استانداری نمیگنجه….

  5. رضا

    یعنی ظرف مدت دو ماه که در صنعت میشه یک شبه, تونستند این دو شرکت بشکل عمیق همکاری کنند و به این شکل کل صنعت دوربین گوشی های موبایل که لایکا درش کمترین تجربه را داشته, دگرگون کنند؟؟!! در ضمن سنسور هم که تولید لایکا نیست و یک شرکت میشه گفت گمنام و کم فروغ تولید کرده که ربطی به تجربه لایکا نداره و تمامش تکنولوژی میکروالکترونیک هست…. با کنار هم گذاشتن این پازل ها کنار هم, بیشتر مشخص داره میشه که فقط اسم لایکا تبلیغات صرف بوده و بس… یعنی هواوی اومد درستش کند, بیشتر گند زد رفت و حقایق را روشنتر کرد…..

  6. ابراهیم

    خوشبختانه بازار بسیار عظیم چین دستخوش این نگاه های عظیم و منفی نمیشود، این بازار اجازه ی تحقیق و توسعه به شرکت هایی چون Huawei میدهد تا به سرعت مراتب ترقی را طی نموده و در بازارهای جهانی، مقام و رتبه ی درخوری را کسب کنند، در یکی از مقالات همین دیجی مگ رتبه ی سومین برند بزرگ فروش موبایل به Huawei اشاره دارد، جالب اینجاست که Apple از رتبه ی اول به رتبه ی دوم سقوط کرده و Samsung جایگاه آنرا گرفته است.

    این چرخه برای شرکت هایی مثل Huawei هم قابل تصور است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه