ماشین‌های سینمایی؛ شلبی GT500 در Gone in 60 Seconds

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امروز با یکی دیگر از مطالب سریالی ماشین‌های سینمایی همراه شما هستیم. در این قسمت می‌خواهیم نگاهی به یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای آنتیک آمریکایی یعنی فورد شلبی GT500 در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه داشته باشیم.

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه

سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in 60 Seconds) محصول سال ۲۰۰۰ به کارگردانی دامینیک سینا است. در این فیلم نیکلاس کیج، آنجلینا جولی و رابرت دووال بازی کردند. این فیلم با ایفای نقش بازیگران معروف ساخته شده و یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۰۰ شناخته می‌شود.

داستان فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه ماجرای یک دزد ماهر اتومبیل به نام رندال و معروف به ممفیس است که قادرست در طی حداکثر ۶۰ ثانیه هر اتومبیلی با هر سیستم امنیتی را سرقت کند. درگیر شدن برادر کوچک او در یک ماجرای خطرناک باعث می‌شود تا یک خلافکار قدرتمند انگلیسی به شرط ناممکنی را برای ممفیس بگذارد. او باید طی یک شب ۵۰ اتومبیل را سرقت کند؛ درغیر اینصورت برادرش را می‌کشند. یکی از خودروهای به‌یادماندنی استفاده شده در این فیلم، شلبی GT500 است.

شلبی و الینور به چه معناست؟

شلبی را می‌توان قدرتمند‌ترین نسخه از اتاق‌های مختلف فورد موستانگ‌ دانست. در همین حال، یک اصطلاح دیگری در لغت‌نامه‌ی فورد به نام الینور (Eleanor) وجود دارد. الینور یکی از نسخه‌های تیون شده کم‌یاب فورد موستانک است. این عنوان به خودروی اصلی در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه نیز نسبت می‌دهند. در این فیلم، یک فورد موستانگ فست‌بک مدل ۶۷ تقویت شده استفاده شد که از یک بادی‌کیت اسپرت و خشن طراحی شده توسط استیو استنفورد هم بهره می‌برد.

چقدر می‌ارزد؟

نظرتان درمورد یک میلیون دلار چیست؟ مبلغی که با آن می‌توان دست روی خیلی از سوپراسپرت‌های هیجان‌انگیز گذاشت و خریداری کرد. اما باید قبول کنیم که هیچ چیز جای ماشین زیبا، نایاب و استفاده شده در یک فیلم به‌یادماندنی را نمی‌گیرد. البته اگر یک ماشین‌باز، آن هم از دسته ماسل‌ کارهای آمریکایی دو آتیشه باشید. این خودرو در سال ۲۰۱۳ در یک حراجی به قیمت یک میلیون دلار (یعنی چیزی در حدود ۴.۷ میلیارد تومان، البته به قیمت ارز روز!) به فروش رفت.

شلبی GT500 چقدر قدرتمند است؟

فورد موستانگ شلبی الینور GT500 به یک موتور ۸ سیلندر ۳۵۱ مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۴۰۰ اسب‌بخار را تولید کند. البته گفته می‌شود که ماشین استفاده شده در فیلم سینمایی چیزی در حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار، قدرت بیشتری دارد. این یعنی با یک موتور بیش از ۵۲۰ اسب‌بخار هستیم. در این میان یک گیربکس چهار سرعته دستی، این آمریکایی عضلانی را همراهی می‌کند تا با قدرت هرچه تمام، خیابان‌ها را غرق در دود کند. ماشین قهرمان داستان فیلم به ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ و رینگ‌های ۱۷ اینچی بهره‌مند شده است.

شما چقدر طرفدار موستانگ شلبی GT500 هستید؟ اگر یک میلیون دلار داشتید، حاضر بودید تمام آن را برای این خودرو هزینه کنید یا ماشین دیگری مدنظر می‌گرفتید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه