ماشین‌های سینمایی؛ فورد موستانگ در فیلم Bullitt

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر بهمن‌ ماه پارسال اخبار خودرو دیجی‌کالامگ را دنبال می‌کردید، می‌دانید که فورد در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸ از مدل جدید موستانگ بولیت رونمایی کرد تا به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم بولیت، از اتاق قدیمی و جذاب مورد استفاده شده خود در این فیلم تقدیر کند. امروز می‌خواهیم با ماجرای فورد موستانگ GT 390 در فیلم بولیت آشنا شویم.

فیلم Bullitt

فیلم بولیت

در سال ۱۹۶۸ یعنی ۵۰ سال پیش، یک فیلم اکشن دراما به نام بولیت به روی پرده سینماهای آمریکا رفت. این فیلم به کارگردانی بیتر بیتس از رمان شاهد بی صدا، اثر رابرت ال.فیش اقتباس شد. در بولیت بازیگرانی مثل استیو مک‌کوئین و رابرت وان ایفای نقش کردند. این فیلم سینمایی هیجان‌انگیز موفق به کسب جایزه اسکار بهترین تدوین شد؛ به طوریکه هنوز که هنوزه صحنه‌های تعقیب‌وگریز آن در سان فرانسیسکو از تأثیرگذارترین نمونه‌های تعقیب‌وگریز در سینما به شمار می‌رود.

ماجراجویی به سبک اسب آمریکایی

برای اولین بار بود که فورد جسارت به خرج داد و در فیلم بولیت قدرت اسب خشمگین خود یا همان موستانگ را به نمایش گذاشت. همین باعث شد تا بسیاری از خودرودوستان عاشق این اسب تیزپا شوند؛ چراکه هم چهره‌ی دلنشینی داشت و هم قدرت و جذبه بی حد و مرز!

همه چیز از سال ۱۹۶۴ شروع شد؛ زمانی که فورد اثری زیبا و به یادماندنی را در تاریخ خودروسازی خلق کند. احتمالا حتی فورد هم فکرش را نمی‌کرد روزی دست به قلم شود و ماشینی را به تصویر بکشد که از پیر تا جوان عاشق سیما و رخسار اصیل و زیبای آن شوند. همین شد که بعد از گذشت بیش از نیم قرن، بیشتر ما عاشق چهره‌ی دانشین و جذاب موستانگ نسل اول هستیم.

فورد موستانگ

۴ سال پس از معرفی اولین نسل موستانگ، مدل ۶۸ موستانگ جی‌تی فست بک در فیلم بولیت حاضر شد. این خودرو لباسی خوش‌رنگ به نام classic Dark Highland Green بر تن کرده بود. از چهره‌ی این ماشین معلوم بود که ظاهر ساده‌ای دارد اما مثل یک نوجوان آتش‌باره می‌تواند همه چیز را در لحظه‌ای به هم بریزد!

هم ظاهر با جذبه و هم موتور قدرتمند

همان‌طور که گفتیم، زبان طراحی نسل اول فورد ساده اما دلنشین و دوست‌داشتنی است. در حقیقت، آن‌ سال‌ها بسیاری از خودروسازها از زبان طراحی ساده‌ای استفاده می‌کردند اما نکته‌ی جالب، این بود که هر ماشینی دنیای خودش را داشت. فورد موستانگ هم از این قاعده مستثنی نبود. بجز زبان طراحی شیرین این اسب سرکش، قدرت آن هم وسوسه‌بر انگیز بود. فورد موستانگ GT از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی با حجم دقیق ۴۹۴۶ سی سی و حداکثر توان ۳۲۵ اسب‌بخار بهره می‌برد تا با یک نیش‌گاز، غرش خود را به صدا درآورد. یک گیربکس ۵ سرعته دستی هم این خودرو هیجان‌انگیز را همراهی می‌کند. گفته شده شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۵.۵ ثانیه بود.

موستانگ بولیت ۲۰۱۸

بولیت

فورد به مناسبت پنجاه‌ سالگی فیلم بولیت و موستانگ استفاده شده در این فیلم از مدل ویژه‌ی موستانگ بولیت ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی کرد. این خودرو در مراسم همانند بولیت ۶۸ لباسی از رنگ ویژه‌ی یشمی بر تن کرده بود. درحقیقت می‌توان تنها وجه اشتراک این دو مدل را در رنگ دانست؛ چراکه زبان طراحی این خودروها در طول نیم قرن دست‌خوش تحولات انقلابی زیادی شده است. این ماشین از یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۵ لیتر و توان ۴۷۵ اسب‌بخار بهره می‌برد.

آیا شما فیلم بولیت را تماشا کرده‌اید؟ آیا از طرفداران پر و پاقرص موستانگ بولیت هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه