مایکروسافت درحال خرید AMD

۱۰ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به اخبار منتشر شده، مایکروسافت قصد خرید شرکت AMD را دارد و درباره این موضوع صحبت‌هایی بین این دو شرکت انجام شده است.

براساس اخبار منتشر شده، مایکروسافت به دنبال خرید شرکت AMD است.

براساس خبری که سایت KitGuru منتشر کرده، این مذاکرات از چندماه پیش آغاز شده، اما هنوز جزییاتی از آن به‌دست نیامده است. سایت KitGuru ارزش شرکت AMD را ۱.۸۱ میلیارد دلار اعلام کرده و این درحالی است که سود مایکروسافت در سال گذشته ۹۵.۳ میلیارد دلار بوده است. لازم به ذکر است که شرکت AMD در زمینه تولید CPU و GPU فعالیت می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که چیپ‌ست پردازشی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ ساخته شرکت AMD است. مایکروسافت با فروش هر دستگاه از کنسول ایکس‌باکس وان باید مبلغ ۱۰۰ دلار به AMD پرداخت کند و اگر مایکروسافت این شرکت را خریداری کند، می‌تواند مبلغ زیادی در هزینه‌های خودش صرفه‌جویی کند. مایکروسافت تا این لحظه بیش از ۱۲.۶ میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان فروخته و مبلغ ۱.۲۶ میلیارد دلار به AMD پرداخت کرده است. مایکروسافت با خرید AMD می‌تواند از شرکت سونی هم مبلغ ۱۰۰ دلار برای فروش هر کنسول بازی دریافت کند. در این حالت فروش بالای کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌تواند به نفع مایکروسافت باشد.

amd-microsoft

مایکروسافت از سال ۲۰۰۶ تا کنون ساخت چیپ‌ست‌های کنسول‌های بازی‌اش را به AMD واگذار کرده است. این شرکت با خرید AMD می‌تواند یک ساختار یکپارچه در سخت‌افزارهای خودش به‌وجود بیاورد. لازم به ذکر است که مایکروسافت در اصل به شرکت AMD نیاز ندارد، اما به چیپ‌ست‌هایی نیاز دارد که بتواند آن‌ها را در کنسول ایکس‌باکس، تلفن‌های همراه، تبلت و سایر سخت‌افزارهای خودش به‌کار ببرد. همچنین نبرد در زمینه کنسول‌های بازی هم بسیار حساس شده است. اگر مایکروسافت AMD را خریداری کند، شرایط را برای سونی دشوار خواهد کرد و باعث می‌شود که سونی یک پلتفرم جدید با کمک شرکت NVIDIA تولید کند. از آنجایی که صنعت بازی‌های رایانه‌ای برای مایکروسافت بسیار اهمیت دارد و رییس این شرکت گفت که این بخش آینده مایکروسافت را شامل می‌شود، به احتمال زیاد آن‌ها به شکل جدی به دنبال خرید AMD هستند.

منبع: KitGuru

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه