مرسدس بنز کارخانه اسمارت فرانسه را به فروش گذاشت

۱۶ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اسمارت

برند اسمارت یکی از زیرمجموعه‌های مرسدس بنز است که به ساخت سوپرمینی‌های مدرن و هوشمند اشتغال دارد. با توجه به کاهش فروش خودروهای کوچک در چند سال گذشته، مرسدس بنز حال تصمیم گرفته تا کارخانه اسمارت واقع در هامباخ فرانسه را به فروش برساند.

فروش کارخانه اسمارت بخشی از استراتژی مرسدس بنز برای کاهش هزینه‌ها و بازسازی زنجیره تولید خود است. مرسدس سعی دارد تا فرآیند تولید خود را ساده‌تر و کم هزینه‌تر از گذشته بازسازی کند.

از مرسدس بنز تا اسمارت و جیلی

کارخانه اسمارت در استان موسیل فرانسه قرار دارد و در ابتدا به اسمارت ویل یا خط تولید هوشمند مشهور بود. این کارخانه در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و نخستین وظیفه آن تولید خودروهای مرسدس بنز بود.

پس از راه‌اندازی زیربرند اسمارت، این خط تولید به تولید محصولات این شرکت اختصاص یافت و در حال حاضر نیز اسمارت EQ‌ فورتو و اسمارت EQ فورتو کابریولت در این کارخانه به تولید می‌رسند. پرسنل این خط تولید نیز ۱۶۰۰ نفر است.

مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ در این شرکت سرمایه‌گذاری معادل ۵۰۰ میلیون یورو انجام داده بود تا خودروهای الکتریکی پیشرفته‌تری تولید کند. این شرکت برنامه داشت تا در کنار مدل‌های اسمارت، یک مدل کوچک مرسدس EQ تولید کند.

این ایده هیچ‌گاه به مرحله عمل نرسید و بعد از یکسال، مرسدس بنز نیمی از سایت تولیدی اسمارت در هامباخ را به شرکت جیلی چین فروخت. این اقدام سوال برانگیز موجب شد تا دیدگاه واقع گرایانه‌ای در خصوص تولید خودروهای الکتریکی ایجاد شود.

اسمارت

دردسرهای مالی خودروسازان را احاطه کرده‌اند

بنابر اعلام مرسدس بنز، هزینه گزاف تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی، سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی و تاثیرات منفی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹، این شرکت را مجبور کرده تا اقدامات لازم را برای بهبود اوضاع مالی خود اجرایی کند.

مطابق گفته یکی از اعضای هیات مدیره مرسدس بنز، مارکوس شفر، راهکاری برای تامین امنیت شغلی کارکنان و حفظ روند تولید در آن پیش‌بینی شده است. مطابق این راهکار دو مدل فعلی اسمارت همچنان در این کارخانه به تولید خواهند رسید.

با این حال مشخص نیست تولید دو مدل اسمارت تا چه زمانی ادامه داشته باشد و اینکه آیا پس از توقف تولید خط مونتاژ به محصولات شرکتی دیگر اختصاص خواهد یافت یا خیر. مرسدس در این خصوص توضیح شفافی ارائه نداده است.

مرسدس پیش از این نیز برنامه‌هایی برای تولید خودروهای تمام الکتریکی در کارخانه خود واقع در برمن، رستاشت و سیندلفینگن در نظر داشت. به نظر می‌رسد پروژه ناتمام تولید مرسدس EQ‌ نیز به یکی از این سایت‌ها منتقل شود.

منبع: autocar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه