[به‌روزرسانی] مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟ (مهلت شرکت تمام شد)

۱۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

می‌دانیم که بسیاری از شما همراهان دیجی‌کالا مگ به عکاسی با موبایل علاقه دارید. این را هم می‌دانیم که خیلی از شما به‌خوبی با گوشی‌های مختلف و نقاط ضعف و قوت هر کدام آشنا هستید. ولی آیا فکر می‌کنید بتوانید با دیدن یک عکس حدس بزنید با دوربین کدام گوشی گرفته شده است؟ خب بیایید امتحان کنیم. ۷ تا از برترین گوشی‌های بازار مهمان ما هستند و ما فرصت را غنیمت شمردیم تا به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ هم مقایسه‌ای بین دوربین آن‌ها ترتیب دهیم و هم هوش و قدرت تشخیص شما را محک بزنیم. برای برندگان هم جایزه‌هایی بسیار هیجان‌انگیز در نظر گرفته‌ایم.

جوایز:

نفر اول از بین هفت گوشی شرکت کننده در مسابقه یکی را به‌دلخواه به‌عنوان جایزه برمی‌دارد.

نفر دوم جایزه‌اش را از بین شش گوشی باقی‌مانده به‌دلخواه انتخاب می‌کند.

نفر سوم جایزه‌ی خود را از بین پنج گوشی دیگر به‌دلخواه می‌برد.

 

گوشی‌های شرکت‌کننده در مسابقه:

Samsung Galaxy Note 7

Samsung Galaxy S7

HTC 10

Huawei P9

Apple iPhone 6s

LG G5

Sony Xperia Z5 Premium

نحوه‌ی اجرای مسابقه:

برای مقایسه کردن کیفیت و توانایی دوربین این هفت گوشی، ما آن‌ها را در ۵ موقعیت عکاسی مختلف یعنی «عکاسی منظره شهری»، «عکاسی از نمای نزدیک»، «عکاسی سلفی»، «عکاسی در نور کم» و «عکاسی با فلش» برابر هم قرار دادیم. تمام عکس‌ها با استفاده از حالت خودکار و در شرایط کاملا یکسان گرفته شده است. برای شرکت در مسابقه کافی است عکس‌های هر موقعیت را با هم مقایسه کنید و حدس بزنید هر کدام از عکس‌ها با دوربین کدام‌یک از گوشی‌ها گرفته شده است. لینک فرم مخصوص شرکت در مسابقه هم در انتهای همین بخش قرار دارد که تنها با استفاده از آن می‌توانید پاسخ‌های خود را برای ما ارسال کنید. در نهایت هر کس تعداد بیشتری از موارد را درست حدس زده باشد برنده‌ی مسابقه خواهد بود.

مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟

همچنین می‌خواهیم در پایان مسابقه، گوشی‌هایی را که بهترین دوربین را دارند بر اساس رأی مخاطبان انتخاب کنیم. به همین دلیل در فرم پاسخ‌گویی علاوه بر حدس زدن این‌که هر عکس با کدام گوشی گرفته شده، از شما درخواست کرده‌ایم که در هر موقعیت عکاسی بهترین عکس را هم از دید خودتان انتخاب کنید. این انتخاب شما در امتیازی که می‌گیرید تاثیری ندارد.

ورود به فرم شرکت در مسابقه

نحوه‌ی انتخاب برندگان:

همان‌طور که گفتیم هر کس گوشی تعداد بیشتری از عکس‌ها را درست حدس زده باشد برنده‌ی مسابقه خواهد بود. هر حدس صحیح یک امتیاز مثبت دارد ولی برای حدس‌های اشتباه امتیاز منفی در نظر گرفته نخواهد شد. ولی توجه کنید که در هر بخش با هر گوشی تنها یک عکس گرفته شده است. بنابراین اگر در جواب‌های یک بخش برای دو عکس یک گوشی یکسان را انتخاب کنید حتی در صورت درست بودن یکی از آن‌ها امتیازی کسب نخواهید کرد. به سه نفر که در مجموع ۵ بخش بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند جایزه‌ای به شرحی که در ابتدا گفتیم تعلق می‌گیرد. اگر امتیاز برترین نفرات دقیقا با هم برابر باشد نفرات اول تا سوم با قرعه‌کشی تعیین خواهند شد.

زمان‌بندی:

برای شرکت در مسابقه مدت یک هفته، یعنی از امروز ۱۰ شهریور تا پایان ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۷ شهریور فرصت خواهید داشت. نتایج مسابقه، نفرات اول تا سوم و برترین گوشی‌ها از دیدگاه مخاطبان، ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام خواهند شد. البته توجه داشته باشید که زمان اهدای جوایز ممکن است تا زمان عرضه‌ی عمومی گوشی نوت ۷ به تعویق بیفتد.

[به‌روزرسانی ۱۷ شهریور] به دلیل استقبال گسترده‌ی مخاطبان، مهلت شرکت در مسابقه به مدت یک هفته تمدید شد. بدین ترتیب افرادی که تا این لحظه موفق به شرکت در مسابقه نشده‌اند فرصت خواهند داشت تا پایان ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۲۴ شهریور پاسخ‌های خود را از طریق فرم مخصوص ارسال کنند.

[به‌روزرسانی ۲۵ شهریور] ضمن تشکر از تمام عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند، به اطلاع می‌رساند طبق اعلام قبلی مهلت شرکت در مسابقه راس ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۲۴ شهریور به اتمام رسید و فرم شرکت در مسابقه مسدود شده است. نتایج مسابقه در دست بررسی است و مراحل اعلام برندگان و اهدای جوایز طبق برنامه‌ریزی قبلی صورت خواهد پذیرفت.

گالری عکس‌ها:

حال که با تمام جزئیات شرکت در مسابقه «کدام عکس، کدام گوشی؟» که ویژه‌ی سالگرد تولد یک‌سالگی مگ ترتیب داده‌ایم آشنا شدید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و کار مقایسه‌ی عکس‌ها و حدس زدن گوشی‌ها را آغاز کنید. در هر بخش نمونه‌ی عکس‌ها در اندازه‌ی کوچک‌تر به‌صورت یک گالری در کنار هم قرار داده شده و علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از لینک‌هایی که در زیر هر گالری قرار دارد نسخه‌ی اصلی عکس‌ها را در اندازه‌ی کامل و بدون هیچ ویرایشی دریافت کنید.

مقایسه اول

«عکاسی منظره شهری»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه دوم

«عکاسی نمای نزدیک»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه سوم

«عکاسی سلفی»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه چهارم

«عکاسی در نور کم»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه پنجم

«عکاسی با فلش»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

ورود به فرم شرکت در مسابقه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۷۲ دیدگاه
  1. رضوانه

    چجور میشه ب جواب هایی ک دادیم برای مسابقه دسترسی پیدا کنیم؟ من ذخیره نکردمن اونایی که ج دادم رو
    میشه راهنمایی کنید؟

  2. رضا حبیبی

    استاد چینه کش
    ضمن عرض خسته نباشید و تقدیر و تشکر از زحماتتون .امکان داره یه آمار از ۳۵ امتیازها اعلام کنید ببینیم چند نفر هستن که تمام گزینه ها رو درست زدن .می خوام بدونم با ۲۵ امتیازم امیدی هم هست به برنده شدنم . چیکار کنم دست خودم نیست .اعتماد به نفسم کلا بالاست

    از حق نگذریم اگه جای note 7 با S7 رو جابجا نمی زدم . منم الان ۳۵ امتیازی بودم

  3. رضا حبیبی

    سلام دوستان
    همه چی تموم شد . جواب مسابقه اومد می تونید جوابهای خودتون رو برسی کنید متاسفانه من فقط در جوابهام جای note 7 وS7 رو جابجا زدم و باعث شد امتیازم بشه ۲۵.میدونستم این دو تا رو باید دیگه شانسی می زدم . طبق معمول هم شانس با ما یار نبود .
    مسابقه خوبی بود .

  4. کارشناس گوشی موبایل و ریوونویس سایت GSMARENACOM

    از نظر عکاسی که کادرهای عکسها یکسان نیستند.عکسهای گوشی آیفون ۶اس دستکاری شده هست و خروجی خود گوشی نیست

  5. امیررضا

    من همه ی سوال هارو با توجه به distortion و aperture دوربین های گوشی ها و مشخصات ریز پاسخ دادم که حالا متوجه شدم یک سوال رو حین وارد کردن اشتباه وارد کردم و بسیار ناراحتم.
    اینجور که از پاسخ های دوستان پیداست همه فقط دنبال حقه زدن بودن و تقریبا هیچکس سوال هارو از نظر عکاسی پاسخ نداده! از روی زمان بندی و رزولیشن و… ای کاش همه ی عکس ها کراپ میشد تا کسانی که واقعا از نظر عکاسی اطلاعات خوبی دارن برنده باشند نه کسانی که مهارت کامپیوتری و مهندسی معکوس بهتری دارند .
    ای کاش هرکس تعداد پاسخ درست تری داشت شانس بیشتری میداشت، قطعا کسی که از بین این سوالات تمامی رو درست پاسخ داده با استفاده از حقه و کلک اینکارو کرده. بنده مطمئن هستم اکئر کسانی که این مسابقه رو برنده خواهند شد کوچیک ترین اطلاعاتی حتی از مبانی عکاسی نخواهند داشت. درکل این مسابقه به هیچ وجه جنبه عکاسی نداشت.
    به امید مسابقاتی با کیفیت بیشتر در آینده در دیجی کالا هستیم.

    1. aqa_yusef

      عزیزم حرس خوردن نداره..
      ی مسابقه س ..
      فقطم شما نیستی که اطلاعاتی در این مورد داری…
      من خودمم گرافیستم و اطلاعاتم در مورد عکس و تصویر کم نیست و مطمئنا دوستانی که در مورد عکاسی و تصویر و مبانی اون اطلاعات دارن کم هم نیستن..
      در کل یه مسابقه س فقط..
      زیاد مهم نی..
      لذت مسابقه رو ببر ..

    2. میثم

      سلام دوست عزیز
      این مسابقه فقط برای عکاسان که نبوده!
      شما میگی هرکس جواب داده با حقه و کلک این کارو کرده که این کلا اشتباهه
      الان من به شخصه کلا شانسی در خودم نمیبینم با توجه به تجربه بالا دوستان ولی دوست داشتم خودم رو به چالش بکشم و رقابت کنم
      شما چرا اینقدر ناراحت شدی؟خب برنده نشدی هم که نشدی چیزی رو از دست ندادی فقط بدستش نیاوردی انشالله که همیشه موفق و پیروز باشی.

    3. امید

      بیش از ۲۰ سال سابقه عکاسی و فیلمسازی و کار با کامپیوتر دارم و مخالف نظر شما هستم که میفرمایید “کسانی این مسابقه را برنده خواهند شد که کوچکترین اطلاعاتی حتی از مبانی عکاسی نخواهند داشت”

      توسط “عمق میدان” و “دریچه دیافراگم” وقتی دوربینها را میشود تفکیک کرد که:
      اولا سایر پارامترها بر روی اتومات تنظیم نباشد.
      ثانیا گوشی، پردازشی پس از عکسبرداری نکند.
      ثالثا در شرایط آزمایشگاهی عکسبرداری شود یعنی مکان لنزها میلمتری یکسان بوده، نور ثابت، و خبری از ابر و باد نباشد…

      در این مسابقه تنها از روی حجم سوژه های حاضر در کادر میتوان به تفاوت ضخامت لنز دوربینها پی برد که آن هم در برخی عکسها بطور نسبی ممکن است.

      کسانی که به قول شما توسط روش مهندسی معکوس حقه زده اند، حقه باز نیستند! اگر نظرات را کامل مطالعه کرده باشید آقای چینه کش گفتند “شرکت کنندگان مجاز هستند از هر ابزاری که می‌توانند برای تشخیص دادن گوشی‌ها استفاده بکنند”

      مثال: اگر اسم یک نفر را بگویند و بپرسند زن است یا مرد، به راحتی از روی نامش قضاوت میکنید یا میگویید باید از او آزمایش خون بگیریم؟!
      وقتی میتوانستیم توسط رزولیشن، ۷۰ درصد پاسخها را بیابیم چرا چشمها را بی نتیجه خسته کنیم.
      در نظری که نزدیک به صد نفر لایک کردند (و از آنها متشکرم) عرض کردم یک نابینا هم میتوانست تمام گوشیها را مشخص کند زیرا این مسابقه بیشتر فنی بود تا هنری، که نیازمند نگاه بصری باشد.
      البته پیشنهاد شما در خصوص اینکه مسابقه ای ترتیب داده شود و تمام عکسها هم سایز گردند عالیست. به شرط آنکه بتوانند در شرایطی که در ابتدا عرض کردم، عکاسی کنند.

      1. امیررضا

        بله، بنده هم فراموش کردم که فوکال متفاوت دوربین های گوشی هارو در نظر قبلی بگم که فوکال هم واقعا موثر بود

        ببینید اینجور که ازظاهر مسابقه این رو القا میکرد که برای موبایلوگراف ها (کسانی که توی عکاسی با موبایل مهارت دارند) طراحی شده، که واقعا اینگونه نبود و بنده هم از همین انتقاد کردم و بس.

        بهرحال همونطور که باقی دوستان گفتن مسابقست دیگه…
        به امید مسابقات با کیفیت بیشتر در آینده

    4. برنا

      من خودم جزو کسانی بودم که از روش زمان بندی و رزولوشن همه رو درست زدم..بین s7 و note 7 هم شانسی باید میزدم که خب حسی زدم و خداروشکر درست بود(حالا شایدم روشی بوده که بشه فهمید،اگه کسی روشی پیدا کرده اطلاع بده من واقعا ممنون میشم)..اصطلاح حقه زدن یا تقلب یه جنبه منفی داره..و در واقع به کارهایی گفته میشه که از نظر قانونی یا اخلاقی دارای مشکل باشه و همونطور که دوستان اشاره فرمودند جناب آقای چینه کش تو جواب نظرات عینا اشاره فرمودند که استفاده از هر ابزاری منعی ندارد..پس بهتره از اصطلاحاتی مثل زیرکی و زبلی استفاده بشه..ولی بحث واژه شناسی رو بذاریم کنار،شما درست میفرمایید..قطعا این مسابقه یک مسابقه حرفه ای عکاسی تلقی نمیشه..چون همونطور که دوستان گفتن تو شرایط آزمایشگاهی یکسان نیست..ولی خب من بشخصه اولش که هنوز این راه به ذهنم نرسیده بود رفتم و در مورد مفاهیم اولیه عکاسی مطلب خوندم و خب ازین بابت خیلی مفید بود..ولی در کل یه کارهایی هست که به قولی میانبر تلقی میشه و استفاده از اونا کار رو خیلی ساده تر میکنه و قطعا نه فقط تو این مسابقه بلکه تو تمام کارای روزمره هم باعث میشه وقت بیشتری سیو بشه

    5. علیرضا کاظمی

      اخه چرا اینقدر حرس میخوری

      الان فکر میکنی خیلی بلدی؟

  6. ایمان صالحی

    نتایجججججججججججججججج

  7. امید

    آقای چینه کش سلام
    لطفا این نظر را به بخش فنی انتقال دهید.
    تا کنون نزدیک به ۴۰۰ پیام در صفحه مسابقه یک سالگی دیجی کالا مگ انتشار یافته. سنگینی و طولانی بودن صفحه نه تنها باعث دیر باز شدن آن شده، بلکه ترافیک سرور شما را بالا برده و گاهی صفحه کلا باز نمیگردد.
    در صورتی مانند نظرات کاربران در بخش کالاها، میتوانستند هر ۱۴ نظر را در یک زیر صفحه قرار دهند.
    همچنین افزودن گزینه مرتب سازی بر اساس مفیدترین نظرات هم پرکاربرد است.

  8. رامتین

    سلام جواب ها کی میاد

  9. امیراحسان

    سلام اقای چینه کش . خدا قوّت
    میشه یه امار بدید چند نفر شرکت کردند تو مسابقه؟
    و لطفا جواب هارو بزارید توی سایت
    ممنون از تلاش شبانه روزی شما و همکارانتون

  10. ارش

    با عرض سلام خدمت اقای چینه کش
    اقای چینه کش میخواستم ببینم اسامی رو در سایت هم اعلام میکنید و ایمیل میزنید یا اینکه فقط ایمیل چون ایمیل من یه مشکلی پیدا کده نمیتونم چکش کنم

  11. میلاد

    با توجه به جواب آقای رضا حبیبی مثل اینکه همه ۳۵ امتیازی شدن
    به نظرم الان بیشتر از اینکه بردن گوشی جذاب باشه برنده شدن جذابه
    همین که بین این همه شرکت کننده شما اول بشین یعنی خیلی خوش شانسین و لذتش از گوشی بیشتره

  12. Erg

    آقای چینه کش بهتر نبود به جای اینکه بیاین یک گوشی را بردارین پنج مرحله عکس بگیرین بعد که تمام شد با یک گوشی دیگر پنج مرحله را عکس بگیرین،بیاین توهرمحله با همه گوشی ها عکس بگیرین بعد برین مرحله بعد(توی هر مرحله ترتیب عکس گرفتن با گوشی ها تغییر کند)،اینجوری هم تشخیص عکس ها از روی زمان امکان نداشت هم اینکه فاصله ی زمانی عکس ها در هر مرحله به هم نزدیک تر بود و تو شرایط یکسان مقایسه میشدند،در این مسابقه عکس های گرفته شده با گوشی هواوی در هر مرحله حدود ۳ ساعت و نیم با گوشی ایفون تفاوت دارد که فکرمیکنم در عکاسی این رقم زیادی باشه مثلا در منظره شهری عکس گرفته شده با هواوی ظهر است اما عکس ایفون عصر است. فکرمیکنم سایت بزرگ دیجیکالا توانایی داشتن ۷ گوشی همزمان را داشته باشد و مشکلی نباشد.این فقط یک پیشنهاد بود دیگه خودتون تو عکاسی ماهرتر هستید و هرچی شما صلاح میدونید.

    1. سلام دوست عزیز. چرا بدون این که اطلاعات کامل داشته باشید قضاوت می‌کنید؟ قطعا ما در دیجی‌کالا مگ تمام جوانب برگزاری مسابقه‌ای به این بزرگی رو در نظر گرفتیم. عکس‌های هر مرحله با گوشی‌های مختلف پشت سر هم و با کمترین اختلاف زمانی ممکن گرفته شده. حتی با دقت به محل سایه‌ها هم می‌شه این موضوع رو متوجه شد. من نمی‌دونم شما از کجا این اعداد و اطلاعات رو آوردید ولی در هر حال همگی اشتباه هستند. اگر از روی اگزیف عکس‌ها می‌گید باید توجه داشته باشیدکه اگزیف‌ها تغییر داده شده و اطلاعات صحیحی نمی‌تونه به کسی بده. تا چند روز دیگه عکس‌های اصلی با اگزیف دست نخورده منتشر خواهد شد.

      1. بازنده

        سلام اقای چینه کش
        عکس ها براساس زمان منظم شده اند شما میگید نه پس چرا دقت تصویر هر گروه یکسان هست
        احتمالا دقت تصویر را تغییر دادید!!شما گفتید عکس ها ادیت نشده
        داخل گروه زمانی اول که برای g5هست نسبت ۱۶×۹هست
        میگید اونا ادیت کردید ؟گفتید ادیت نشده

      2. دوست عزیز برای بار چندم دارم می گم، عکس‌ها بر اساس هیچ الگوی مشخصی منظم نشدن. ترتیب عکس‌ها در هر گروه اتفاقیه. زمانی هم که در اگزیف این فایل‌ها می بینید هیچ ارتباطی به زمان گرفته شدن عکس‌ها نداره. به زودی فایل‌های اصلی منتشر می‌شه و خودتون می‌تونید چک کنید.

      3. بازنده

        منم چند بار عرض کنم
        شما حرف قبلی را میزنید
        چجور اتفاقی هست که دقت تصویر مساوی هست
        باعرض پوزش که باعث ناراحتی جناب شدم

      4. بازنده

        شما که حرف قبلی را میزنید
        شما برای عکس ها الگوی قرار نداده اید ولی موبایل من الگو قرار داده از هر جهت دقت تصویر .نور گیری ….وزمان که شما با زمان مخالفیت
        با عرض پوزش که باعث ناراحتی شما شدیم
        ماکه حالا گوشی بهمون نمیرسه هرچند همه را زده باشیم

        اصلاح نظر قبلی

    2. رضاحبیبی

      عکسها در کمترین فاصله زمانی با هم{ شاید کمتر از یک دقیقه }به ثبت رسیده بودند . اگر کمی دقت مطلوب انجام می دادید به یک راز میرسیدید
      تمام عکسها بصورت اتفاقی یا از پیش برنامه ریزی شده در گروههای متوالی منظم قرار گرفته بودند و کار شناسایی انها راحت شده بود

      1. رضا حبیبی

        داداش میلاد خیلی مخلصیم
        برنده شدن همیشه جاذبه . حالا اگه در کنارش یه گوشی پرچمدار هم جایزه بگیری دیگه شیرینیش دوچندانه
        برای یکایک شما دوستان عزیز ، نه فقط در اینجا ، بلکه در تمام مراحل زندگیتون آرزوی برنده شدن و موفقیت می نمایم

        خوش باشید

    3. میلاد

      دوست عزیز اون زمانی که میگید مربوط به یک چیز دیگس
      مربوط به زمان عکاسی نیست

    4. م

      بیشتر دوستان گفتند عکس منظره شهری با فاصله زمانی گرفته شده و امکان تشخیص وجود نداره من همین جا ساعت هر عکس رو می نویسم تا خودتون به درستی یا نادرستی حرف دوستان پی ببرید!
      عکس ۱- ۱۲:۲۰:۱۵
      عکس ۲- ۱۲:۲۰:۱۸
      عکس ۳- ۱۲:۲۰:۲۵
      عکس ۴ -۱۲:۱۹:۵۶
      عکس ۵-۱۲:۲۰:۰۰
      عکس ۶- ۱۲:۲۰:۰۴
      عکس ۷- ۱۲:۲۰:۰۷
      شاید تنها نقدی به عکسها بشه گرفت استفاده نکردن از پایه برای عکس گرفتن هست که اونم بنظرم خیلی مهم نباشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه