معرفی بازی نوروزی: Persona 5 (روز ۲ فروردین)

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی بازی نوروزی: Persona 5

تعطیلات تازه شروع شده و در نتیجه هنوز وقت برای شروع کردن بازی‌های بزرگ باقی است. تعطیلات‌های چند روزه بهترین وقت برای شروع نقش‌آفرینی‌های بزرگ و طولانی، آن هم از نوع داستان محورش است. فرقی نمی‌کند طرفدار جدی نقش‌آفرینی‌های ژاپنی باشید یا نه، اگر از داستان خوب و روند بازی حساب شده و سرگرم کننده خوش‌تان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم حتما «پرسونا ۵» را تجربه کنید.

پرسونا ۵ سیستم‌ها و مکانیک‌های جدیدی را چه در بخش زندگی و چه در بخش مبارزه معرفی می‌کند.

از همان ابتدا که پرسونا ۵ را شروع می‌کنید، اولین چیزی که چشم شما را می‌گیرد سبک و سیاق یا به اصطلاح «استایل» بسیار جالب بازی است؛ این قول را به شما می‌دهیم که بازی‌های زیادی را نمی‌توانید پیدا کنید که استایل بسیار خوب پرسونا ۵ را در ارایه‌ی بخش‌های مختلف یا حتی داستان خود داشته باشند.

پرسونا ۵ یک نقش‌آفرینی ژاپنی نوبتی است، ولی برخلاف دیگر بازی‌های این سبک، با تفاوت‌هایی روبرو می‌شوید؛ تفاوت‌هایی که اگر پیش از این پرسونا بازی کرده‌ باشید با آن‌ها آشنایی دارید.

در مجموعه بازی‌های پرسونا شاهد دو روند بازی هستید: یکی زندگی روزمره‌ی شماست و دیگری مبارزات در سیاهچال‌های مختلف بازی. این دو بخش کاملا با یکدیگر گره خورده‌اند و کارهایی که در هر بخش انجام می‌دهید روی بخش دیگر تاثیر می‌گذارد. باید تعادلی بین زندگی خود و مبارزات پیدا کنید و هدفی که برای‌تان مشخص شده است را به پایان برسانید.

پرسونا ۵ سیستم‌ها و مکانیک‌های جدیدی را چه در بخش زندگی و چه در بخش مبارزه معرفی می‌کند و آن‌ها را تا پایان بازی یکی پس از دیگری برای‌تان رو می‌کند. اینکه یک بازی ۱۰۰ ساعته بسازید و تا پایان آن، مکانیک‌های گیم‌پلی جدید برای گیمر معرفی کنید، اصلا کار ساده‌ای نیست، ولی پرسونا ۵ به خوبی از پس این کار برآمده است.

نگذارید سبک و سیاقه انیمه‌-طور بازی گول‌تان بزند، داستانی که پرسونا ۵ در دنیای امروزی ما تعریف می‌کند، چند سر و گردن از داستان سایر بازی‌ها سنگین‌تر است.

روند بازی درگیر کننده، موسیقی شگفت‌انگیز، دیدگاه هنری خاص و عجیب و از همه مهم‌تر داستان و شخصیت‌هایی که تا مدت‌ها فکرتان را درگیر خود می‌کنند، همه چیز در پرسونا ۵ بدون نقص است.

نگذارید سبک و سیاقه انیمه‌-طور بازی گول‌تان بزند، داستانی که پرسونا ۵ در دنیای امروزی ما تعریف می‌کند، چند سر و گردن از داستان سایر بازی‌ها سنگین‌تر است و کاری می‌کند تا به اساس وجود خود و دنیای دور و اطراف خود فکر کنید.

پرسونا ۵ زمان زیادی از شما می‌گیرید، در نتیجه اگر می‌خواهید سراغ آن بروید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید.

نام بازی: Persona 5

تهیه کننده: Atlus

سازنده: Atlus

سبک: نقش‌آفرینی ژاپنی

پلتفرم: PS4، PS3

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. علی اینانلو

    بنظر خیلی باحال میاد ؛ حیف که رو xbox نیس وگرنه بازیش میکردم . ها ها ها …

  2. رضا بقائی

    لطفا ما PC باز ها رو دریابید!

  3. Hossein142

    یه سوال
    این بازی Open world هست یا خطی
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. محیط بازی Open World هست و داستان اون خطی. البته Open World به معنای چند محله‌ی مختلف که می‌تونین توش آزادانه گشت و گذار کنین، نه مثل جی‌تی‌ای و اسکایریم‌.
      می‌شه گفت Open World مثل بازی‌های یاکوزا.

  4. وحید

    گیم پلی خیلی کندی داره انقدر کند که می تونید دسته رو بزارید زمین بازی رو با یه دست بازی کنید اگه موقع بازی کردنش به این فکر کنید که این یه بازی نیست و یه انیمه ست می تونید بازی کنید
    اگه صبر حوصله و وقت بسیار زیادی دارید این بازی خیلی قشنگه اگه هرکدوم از اینا رو ندارید بازی نکنید پولتون رو دور میریزید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه