مورد انتظارترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گوشی

در سال ۲۰۱۷، شاهد کم شدن حاشیه‌ها، ارائه‌ی بهترین نمایشگرهای اولد و راه‌یابی دوربین‌های دوگانه به گوشی‌های اقتصادی بودیم. در سال ۲۰۱۸ هم بر اساس اخبار غیر رسمی، اپل تصمیم دارد که دو جانشین برای آیفون ۱۰ عرضه کند و در این سال احتمالا شاهد عرضه‌ی گلکسی ایکس، اولین گوشی تا شونده‌ی سامسونگ، خواهیم بود. در ادامه به مورد انتظارترین گوشی‌های ۲۰۱۸ و شایعات مربوط به آن‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی ایکس (تاریخ عرضه: ۲۰۱۸)

مدت‌هاست که شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی یک گوشی تا شونده از جانب سامسونگ به گوش می‌رسد. برخی از شایعات به توسعه‌ی گجتی از سامسونگ اشاره می‌کنند-احتمالا تحت عنوان گلکسی ایکس-که می‌تواند به تبلت بدل شود. این گجت احتمالا از یک لولا بهره می‌برد که با استفاده از آن دو پنل اولد به یک پنل بزرگ‌تر تبدیل می‌شود (گوشی ZTE Axon M هم از چنین تکنولوژی‌ای بهره می‌برد). در سپتامبر گذشته، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ به‌طور ضمنی اظهار کرد که چنین گجتی احتمالا در سال ۲۰۱۸ تحت برند «نوت» عرضه می‌شود.

گوشی 2018

چندی پیش هم در سایت سامسونگ اشتباها مطلبی در مورد نحوه‌ی استفاده از چنین گجتی منتشر شد و این موضوع در کنار ثبت پتنت مربوط به همین فناوری در آمریکا، گمانه‌زنی‌های متعددی را شعله‌ور کرد. در کل مقام مورد انتظارترین گوشی سال ۲۰۱۸ را می‌توان به گوشی گلکسی ایکس اعطا کرد.

آیفون ۲۰۱۸ (تاریخ عرضه: پاییز ۲۰۱۸)

بر اساس شایعات اولیه، به نظر می‌رسد که اپل در سال ۲۰۱۸ دو جانشین برای آیفون ۱۰ عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، گویا اپل می‌خواهد گوشی ارزان‌قیمت‌تری را به بازار عرضه کند که به‌اندازه‌ی آیفون ۱۰ نوآورانه نخواهد بود.

آیفون 10

با این حال از امکانات بیشتری نسبت به آیفون ۸ و ۸ پلاس بهره می‌برد. جانشین‌های آیفون ۱۰ احتمالا در اندازه‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۳ اینچی عرضه می‌شوند که مدل ۶.۳ اینچی احتمالا عنوان «پلاس» را یدک می‌کشد. البته هنوز برای شایعات موثق زود است و به همین خاطر نباید این شایعات را چندان جدی بگیریم.

آیفون SE (تاریخ عرضه: نیمه‌ی اول ۲۰۱۸)

اپل در سال ۲۰۱۶ آیفون SE را عرضه کرد؛ آیفون ۴ اینچی که از قدرت و دوربین مشابه آیفون ۶ اس بهره می‌برد. معمولا توجه چندانی به گوشی‌های هوشمند کوچک نمی‌شود، اما عرضه‌ی مدل جدید این گوشی می‌تواند تا حدی اوضاع را تغییر دهد.

گوشی موبایل

بر اساس برخی اخبار غیر رسمی، می‌توانیم انتظار عرضه‌ی این گوشی را در نیمه‌ی اول ۲۰۱۸ داشته باشم؛ البته هنوز گزارش‌های چندان موثقی در رابطه با شکل و شمایل این گوشی مخابره نشده است. شاید هم چنین گجتی هیچ‌وقت عرضه نشود و آیفون SE به سرنوشت آیپد مینی دچار شود.

سونی اکسپریا XA2 Ultra (تاریخ عرضه: فوریه ۲۰۱۸)

در طی سال‌های اخیر، طراحی‌های گوشی‌های سونی چندان جذاب محسوب نمی‌شدند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۸ این رویه تغییر خواهد کرد. سونی چندی پیش از سری گوشی‌های اکسپریا XA2 رونمایی کرد که میان‌رده‌های جدید این شرکت محسوب می‌شوند.

جدیدترین گوشی

حاشیه‌های بالا و پایین این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل کاهش یافته و نمایشگر تا لبه‌های سمت راست و چپ گوشی امتداد یافته است. گوشی XA2 که گوشی کوچک‌تر این خانواده است، از نمایشگر ۵.۲ اینچی بهره می‌برد. اما هیجان‌انگیزترین گوشی این خانواده، گوشی ۶ اینچی XA2 Ultra است. مهم‌ترین مشخصه‌ی این گوشی دوربین سلفی آن است که به‌صورت دوگانه تعبیه شده و علاوه بر پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال، از فلش هم بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی اس ۹ (تاریخ عرضه: فوریه ۲۰۱۸)

با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۹، سرعت انتشار شایعات هم بیشتر از گذشته شده است؛ هرچند همه‌ی نشانه‌ها حاکی از عدم وجود تغییر انقلابی در گلکسی اس ۹ است.

قیمت گوشی های جدید

در این گوشی‌ها می‌توانید انتظار مشاهده‌ی نمایشگر بی‌نهایت و استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را داشته باشید. بنا به گزارش‌ها، گلکسی اس ۹ پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت این دو گوشی هم دیگر در مکان قبلی قرار ندارد و در پایین دوربین جای گرفته است.

ال‌جی G7 (بهار ۲۰۱۸)

اگر ال‌جی مطابق برنامه‌ی هرساله‌اش عمل کند، می‌توانیم انتظار ارائه‌ی گوشی G7 را در اوایل فصل بهار داشته باشیم. بر اساس شایعات، گوشی ال‌جی G7 از اسکنر عنبیه‌ی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که تنها با استفاده از دوربین سلفی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؛ چنین نوآوری‌ای به معنای این است که در جلوی گوشی دوربین و سنسور کمتری خواهیم داشت و این یعنی حاشیه‌های کمتر.

گوشیهای 2018

بنا به گزارش‌های غیر رسمی، ال‌جی با همکاری نزدیک با شرکت کوالکام در تلاش است که تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را برای گوشی G7 تأمین کند؛ این ارتقای مهمی برای این گوشی محسوب می‌شود زیرا گوشی G6 به دلیل کمبود تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ناچار به استفاده از اسنپ‌دراگون ۸۲۱ شد، در حالی که مدتی بعد گوشی گلکسی اس ۸ مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۳۵ به بازار عرضه شد. علاوه بر موارد ذکرشده، ال‌جی G7 به احتمال زیاد از نمایشگر اولد ساخت ال‌جی بهره می‌گیرد.

HTC U12 (تاریخ عرضه: ۲۰۱۸)

مقام بهترین گوشی ۲۰۱۷ که از بدترین طراحی بهره می‌برد را می‌توان به گوشی اچ‌تی‌سی U11 اعطا کرد. در حقیقت طراحی این گوشی آن‌قدر قدیمی بود که اچ‌تی‌سی ناچار به به‌روزرسانی آن تحت عنوان U11 پلاس شد؛ این مدل جدید از نمایشگر ۱۸:۹ و حاشیه‌های کمتری بهره می‌برد. امیدواریم که اچ‌تی‌سی از این تجربه درس گرفته باشد و برای مدل جدید این گوشی از طراحی جذابی استفاده کند.

اچ تی سی

هرچند هنوز پیرامون این گوشی خبرهای چندانی مخابره نشده، اما بر اساس برخی از شایعات، این گوشی مجهز به دوربین دوگانه است. اگر این خبر حقیقت داشته باشد،U12 اولین گوشی اچ‌تی‌سی بعد از گوشی One M8 خواهد بود که از چنین دوربینی بهره می‌برد. از دیگر شایعات می‌توان به نمایشگر ۴K و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

رد هیدروژن وان (تاریخ عرضه: ۲۰۱۸)

در سال ۲۰۱۷، شرکت RED با ارائه‌ی خبرهایی در مورد گوشی «هیدروژن وان» (Hydrogen One) سر و صدای زیادی به راه انداخت. قیمت این گوشی از ۱۱۹۵ دلار آغاز می‌شود. این گوشی ماژولار از نمایشگر هولوگرافیک بهره می‌برد که می‌تواند محتوای سه‌بعدی را به نمایش دربیاورد؛ علاوه بر این، این گوشی بدون نیاز به هدست از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی های سال 2018

اطلاعات چندانی در مورد نحوه‌ی عملکرد این گوشی منتشر نشده، اما از آنجایی که شرکت RED ید طولایی در ساخت دوربین‌های با کیفیت دارد، دست کم می‌توانیم انتظار دوربین پیشرفته‌ای را داشته باشیم. طبق اعلام مدیران شرکت RED، عرضه‌ی این گوشی در فصل تابستان آغاز می‌شود.

 

منبع: tomsguide

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar آقا مجتبی

    glx شاهین هم که امروز فردا معرفی میشه خیلی مورد انتظار ماست …
    کاش دیجیکالا به این شرکت بیشتر توجه میکرد و محصولاتشون رو مورد بررسی قرار میداد و خوب و بد شون رو به مردم معرفی میکرد .
    البته بررسی ای عادلانه !

    1. Avatar مهدی

      احسنت

    2. Avatar sadas

      بعید می دونم اینا چسبیدن به چند هزار کیلومتر اونورتر بغل گوششون رو نمی بینن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه