مک‌بوک جدید چندان تعمیر پذیر نیست

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته گذشته اپل خیلی بی سر و صدا مدل جدیدی از مک‌بوک ۱۲ اینچی خود را معرفی کرد. در این مدل جدید گزینه رنگ رزگلد هم به انتخاب‌های کاربران اضافه شد تا رنگ‌های مک‌بوک هم با مد روز هماهنگ باشند. اما در کنار اضافه شدن رنگ جدید، یک پردازنده نسل ششمی Intel Core M، یک هزار و ۸۶۶ مگاهرتز RAM و پردازش‌گر گرافیکی کارآمدتر Intel HD 515 در این مدل قرار دارند.

حال کارشناسان این مک‌بوک را باز کرده، واسازی کرده‌اند تا دقیقا متوجه شوند درون این دستگاه چه خبر است.

باید گفت مک‌بوک جدید شبیه به مدل پیشین سال گذشته به نظر می‌رسد. بخش پایینی بدنه مک‌بوک مثل مدل اصلی ۱۲ اینچی پیچ پنچ سو دارد، اما یک پیچ سه سو که در مدل سال گذشته این مک‌بوک وجود داشت جای خود را به یک پیچ چهارسوی استاندارد داده است که کار با آن راحت‌تر است. باقی پیچ‌های داخلی این دستگاه ستاره‌ای یا چهارسو هستند.

app23

درون پیچ‌ها با مایع بخصوصی پر شده که با استفاده از پیچ گوشتی و فشردن آن درون پیچ از هم می‌پاشند. به این شکل اپل از پیچ‌هایی استفاده کرده که قابل باز و بسته شدن نیستند.

سخت افزار USB Type-C این مک‌بوک هم تغییر کرده و با ترکیب سیلیکون و کابل جدید ساخته شده. باتری این محصول جدید نسبت به مدل قبلی ۴ درصد ظرفیت بیشتر دارد اما از نظر اندازه دقیقا شبیه به مدل قبلی است.

مک بوک جدید ۱۲ اینچی امتیاز تعمیرپذیری ۱ از ۱۰ را دریافت کرده که آن را از این نظر در میان بدترین‌ها جای می‌دهد و یکی از دلایل هم همان پیچ‌های مخصوص است که مانع باز کردن آن می‌شوند. از طرفی پردازنده، RAM و حافظه فلش هم به لاجیک برد لحیم شده‌اند و باتری بسیار محکم به بخش پایینی بدنه چسبیده. بنابراین همه این موارد را هم باید دلیل نمره پایین تعمیرپذیری این مک‌بوک در نظر گرفت.

‌‌

منبع: GSMArena

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه