میتسو بیشی ۲۵ سال است که تقلب می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

میتسو بیشی هفته‌ی پیش تایید کرد که درمورد حدود ۶۲۵ هزار دستگاه ماشین در آزمایش‌های زیست‌محیطی تقلب کرده است. این خبر ما را یاد درگیری‌های فولکس‌واگن با مسایل مشابه می‌اندازد. اما موضوع جالب‌ اینجاست که میتسوبیشی هم دقیقا مثل فولکس‌واگن از سال‌ها پیش آزمایش‌ها را دور می‌زده است.

این شرکت خودروسازی ژاپنی اعتراف کرده سابقه‌ای ۲۵ ساله‌‌ در تقلب در این آزمایش‌ها دارد و بعد از پذیرفتن اولین خطایش نصف ارزش بازار خود (معادل تقریبا ۳.۹ میلیارد دلار) را از دست داد. همچنین از سوی آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) ملزم به تکرار آزمایش‌ها شد.

میتسو بیشی با پذیرش اشتباهش نصف ارزش بازار خود (معادل تقریبا ۳.۹ میلیارد دلار) را از دست داد.

میتسوبیشی از سال ۱۹۹۱ به‌بعد از استانداردهای ژاپن در آزمایش‌های زیست‌محیطی سوخت فاصله گرفته است. این موضوع به‌خصوص در آزمایش‌هایی که در مسیر سرازیری و برای اندازه‌گیری میزان مقاومت هوا انجام می‌شد، پررنگ شد؛ وقتی که میتسوبیشی از به‌روزرسانی روش‌هایش برای حاضر شدن در این آزمایش‌ها غافل شد. در سال ۲۰۰۱ میتسوبیشی دریافت که اطلاعات حاصل از آزمایش‌هایش حدود ۲.۳ درصد با نتایج رسمی آزمایش‌ها اختلاف دارد اما باز هم از به‌روزرسانی روش‌هایش سر باز زد.

2017_Mirage_G4_HR-21

ریوگو ناکائو، معاون میتسو بیشی به خبرنگاران گفته آیین‌نامه‌ها در سال۱۹۹۱ تغییر کردند تا سبک رانندگی پر از توقف ژاپنی را در خود بازتاب دهند اما میتسو بیشی همچنان به روش‌های آزمایش قدیمی بسنده کرد. او در ضمن صحبت‌هایش قبول کرد که میتسو بیشی باید به فکر چاره‌ای برای این مشکل می‌بود اما تمرکز بیش‌از اندازه روی هدف‌های داخلی فرصتی برای این کار باقی نگذاشت.

هفته‌ی پیش میتسو بیشی اعتراف کرد اطلاعات چهار مدل از خودروهایش را دستکاری کرده است. این چهار مدل eK Wagon و eK Space (که هم تولید و هم عرضه‌شان توسط میتسو بیشی بوده) و همچنین Dayz و Dayz Roox (که میتسو بیشی آن‌ها را تولید و نیسان عرضه کرده) هستند. تولید و فروش هر چهار مدل در حال حاضر متوقف شده و میتسو بیشی به‌دنبال این است که مدل‌های دیگری را هم که تحت‌تاثیر آزمایش‌های نامناسب قرار گرفته‌اند، پیدا کند. این شرکت همچنین می‌خواهد یک کمیته‌ی ویژه متشکل از متخصصان خارج از سازمان خود را تشکیل دهد تا درمورد چندوچون موضوع تحقیق کنند.

منبع: Digital Trends , The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه