ناسا ماموریت افق‌های نو را تا ۵ سال دیگر تمدید کرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
افق‌های نو

ناسا رسما تایید کرد که بودجه فضاپیمای افق‌های نو را تمدید می‌کند تا همچنان به کاوش در فضاهای دوردست ادامه دهد. این فضاپیما تابستان گذشته به پلوتو رسید. ناسا ماموریت این فضاپیما را تا سال ۲۰۲۱ تمدید می‌کند. در این مدت، افق‌های نو گذر دیگری از یک جرم آسمانی در حاشیه‌ی منظومه‌ی شمسی انجام می‌دهد و در عین حال از چندین جرم دیگر در اعماق فضا داده جمع‌آوری می‌کند.

مقصد بعدی این فضاپیما یک جرم یخی به نام ۲۰۱۴ MU69 است که بین ۳۲ تا ۴۸ کیلومتر قطر دارد. این جرم در کمربند کویپر (Kuiper Belt) واقع شده. کمربند کویپر حجم عظیمی از اجرام است که در لبه‌ی منظومه‌ی شمسی قرار دارد. این صخره‌ی فضایی به اندازه‌ی ۱.۶ میلیارد کیلومتر دورتر از پلوتو در مدار خورشید می‌چرخد. بنابراین چند سال طول می‌کشد تا افق‌های نو به آنجا برسد. این فضاپیما روز اول ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ به این جرم می‌رسد و مشابه پلوتو از مقابل آن گذر می‌کند. اما این بار افق‌های نو در مقایسه با اولین گذرش، به ۲۰۱۴ MU69 بسیار نزدیک‌تر می‌شود.

سال گذشته فضاپیمای افق‌های نو تاریخ‌ساز شد و هیجان زیادی در میان اهالی نجوم ایجاد کرد. این فضاپیما به اولین وسیله‌ای تبدیل شد که توانست با پلوتو ملاقات کند. این فضاپیما در روز ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ در فاصله‌ی ۱۲ هزار کیلومتری از این سیاره‌ی کوتوله قرار گرفت، از آن داده جمع‌آوری کرد و تصاویری از سطح آن ثبت کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه