در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ چه گذشت؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

نمایشگاه «کامپیوتکس ۲۰۱۶» (Computex 2016) که از تاریخ ۱۱ خرداد (۳۱ مه) امسال در تایپه پایتخت کشور تایوان آغاز به کار کرده بود سرانجام دیروز ۱۵ خرداد (۴ ژوئن) به کار خود پایان داد. این رویداد بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر گرد هم آوردن شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی موفق شد ۴۰۹۶۹ متخصص بین‌المللی ICT را از کشورهای مختلف دنیا دور هم جمع کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت بخش زیادی از رویدادهای نمایشگاه کامپیوتکس امسال به حوزه‌هایی نظیر پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیکی قدرتمند، لپ‌تاپ‌های هیبریدی و تکنولوژی‌های جدید مربوط می‌شد. در این نوشته قصد داریم مروری کوتاه داشته باشیم بر پوشش خبری دیجی‌کالا مگ از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶؛ با ما همراه باشید.

معرفی پردازنده‌ی Cortex A73 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali G71

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - ARM Mali G71

در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ شرکت ARM پس از معرفی پردازنده‌ی Cortex A73 از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود با نام Mali G71 هم رونمایی کرد. این پردازنده‌ی گرافیکی جدید به‌قدری قدرتمند است که علاوه بر تلفن هوشمند و تبلت امکان استفاده از آن در لپ‌تاپ هم وجود دارد. معماری جدید Mali G71 نه‌تنها باعث کاهش مصرف برق و عملکرد بهتر آن نسبت به نسل‌های قبلی می‌شود بلکه از رابط برنامه‌نویسی جدید اندروید N برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گرافیکی یعنی Vulkan هم پشتیبانی خواهد کرد. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

ARM پردازنده‌ی گرافیکی Mali G71 را معرفی کرد

برنامه‌های اپیسر برای اینترنت اشیا، بازی، وسایل تحرک‌پذیر و کاربردی

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - اپیسر

شرکت اپیسر در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ برنامه‌های جدیدی را برای حمایت از چهار حوزه‌ی اینترنت اشیا، کارایی در بازی، وسایل تحرک‌پذیر و دستگاه‌های کاربردی معرفی کرد. برای مثال اپیسر قصد دارد با ارایه‌ی جدیدترین AvatarRAM و حافظه‌های PCIe/SATA SSD در ظرفیت‌ها، سرعت و عمکرد بالا بستر لازم برای محقق شدن کامل اینترنت اشیا را فراهم کند. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

برنامه‌های اپیسر در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ تایوان

تکنولوژی Pump Express 3.0 برای شارژ سریع

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - Pump Express

شرکت مدیاتک در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ از تکنولوژی جدید شارژ باتری خود با نام Pump Express 3.0 رونمایی کرد. با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهید بود گوشی خود را تنها ظرف ۲۰ دقیقه ۷۰ درصد شارژ کنید. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

در ۲۰ دقیقه باتری گوشی‌تان را ۷۰ درصد شارژ کنید

قدرت‌نمایی AMD در برابر NVIDIA با معرفی کارت گرافیکی Radeon RX480

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - Radeon RX480

شرکت AMD برای این‌که بتواند با شرکت NVIDIA و کارت‌های گرافیکی سری جدید پاسکال آن‌ها رقابت کند کارت گرافیکی جدیدی به نام RX480 را به کامپیوتکس ۲۰۱۶ آورد. کارت گرافیکی جدید AMD به‌طور خاص برای بازی‌های مربوط به هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده و هماهنگی خوبی با Oculus Rift و HTC Vive دارد. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

AMD با Radeon RX480 به جنگ NVIDIA می‌رود

معرفی نسل جدید پردازنده‌های AMD برای لپ‌تاپ‌ها

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - AMD

شرکت AMD پس از معرفی کارت گرافیکی RX480 از نسل هفتم تراشه‌های Bristol Ridge خود نیز در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ رونمایی کرد. AMD در ساخت این تراشه‌های جدید از معماری Excavator استفاده کرده که عملکرد آن‌ها را نسبت به نسل قبلی بیش از ۵۲ درصد بهبود داده است. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

نسل جدید پردازنده‌های AMD برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد

معرفی لپ‌تاپ‌های هیبریدی جدید Dell

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - Dell

شرکت Dell در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ از سری جدید لپ‌تاپ‌های هیبریدی خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها اولین رایانه‌های هیبریدی دنیا هستند که از قابلیت Hello سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ (ورود به سیستم از طریق اسکن صوتی) بهره می‌برند. قیمت این لپتاپ‌ها از ۲۴۹ دلار شروع می‌شود و در مدل‌ها، قیمت‌ها و اندازه‌های متفاوتی از ۱۱ تا ۱۷ اینچ وارد بازار خواهند شد. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

 Dell لپ‌تاپ‌های هیبریدی جدید معرفی کرد

بهترین و نوآورانه‌ترین طراحی‌ها در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ - برترین طراحی

در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ محصولات جدید بسیار زیادی به نمایش درآمدند که برخی از آن‌ها در زمینه‌ی دیزاین و نوآوری رویکردهایی منحصر بفرد و هیجان‌انگیز را به نمایش می‌گذارند. از لینک زیر می‌توانید گزارشی تصویری را در مورد برخی از بهترین طراحی‌های ارائه شده در کامپیوتکس ۲۰۱۶ ببینید:

[گزارش تصویری] بهترین‌های نمایشگاه Computex 2016 از نظر طراحی

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه