نمایشگری که می‌توانید آن را با قیچی برش بدهید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به دنبال یک نمایشگر می‌گردید که بتوان آن را تکه تکه کرد و برش داد؟ دیگر لازم نیست که چنین محصولی در کارخانه و هنگام تولید برش خورده باشد، حال با تکنولوژی جدیدی که می‌تواند تحولات بزرگی در حوزه ساخت نمایشگر‌ها ایجاد کند برای این کار فقط نیاز به یک قیچی دارید. موسسه ملی علوم مواد ژاپن، صفحه نمایشی با مواد انعطاف‌پذیر پلیمری ساخته که می‌توانید بدون صدمه زدن و از بین بردن آن ببریدش. فقط چندثانیه کافی است تا نمایشگر به شکل جدیدش عادت کند؛ وقتی آن را خاموش می‌کنید هم آخرین اطلاعاتی که نمایش می‌داده را حفظ می‌کند.

البته هر تکنولوژی جدیدی برخی محدودیت‌ها را هم به همراه دارد. این نمایشگر هم در حال حاضر فقط یک رنگ را نمایش می‌دهد و محدوده نمایشی کوچکی دارد.

نمایشگرهایی که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم قابل بریده و تکه تکه شدن نیستند چون مواد درون آنها باید در کنار هم و به‌هم متصل باشند تا نمایشگر بتواند کار کند. البته همانطور که احتمالا حدس می‌زنید تا رسیدن این تکنولوژی به مرحله‌ای که بتوانیم از آن به شکل روزمره مثلا در گوشی‌های هوشمند استفاده کنیم هنوز فاصله داریم. اما پتانسیلی که درون چنین تکنولوژی‌ای وجود دارد بسیار قابل توجه و هیجان انگیز است. می‌توانید ساعت هوشمندی بسازید که صفحه نمایش‌اش به شکل ویژه فقط برای مچ دست شما برش خورده یا از سایر گجت‌های پوشیدنی استفاده کنید که به شکل ویژه‌ای بریده شده‌اند. باید منتظر ماند و آینده چنین محصولاتی را دید.

منبع: Engadget


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مؤید عذار

    عالیه
    اما، کِی تجاری بشه و عمر ما قد بده یا نه …
    ایده ش هنوز خامه و کلی باید روش کار بشه تا به کیفیت، وضوح، زاویه دید، پوشش و گستره رنگی قابل نمایش و … مناسب (یا در حد صفحات نمایشگر شیشه ای معمول) برسه. البته تا اون موقع، صفحات نمایش موجود هم مسلما کلی تغییر کرده و پیشرفت خواهند داشت(مثلاً در میزان نوردهی یا مصرف انرژی و یا حتی احیاناً تولید! انرژی به کمک فتوسلهای تعبیه شده در آن…).

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه