نگاهی به خط تولید بوگاتی شیرون، سوپراسپرت ۲.۶ میلیون دلاری

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سایت The Verge به تازگی عکس‌هایی از  کارخانه‌ی بوگاتی منتشر کرده است که «شیرون» (Chiron) را در خط تولید نشان می‌دهد. شیرون یکی از گران‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین سوپر اسپرت‌های دنیا است که در کلاس خودروی کوپه و اسپرت قرار دارد. بوگاتی، این سوپراسپرت را در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد و قرار است که فقط ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شود. بوگاتی شیرون از یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر W شکل با حجم ۸ لیتر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴۷۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو، ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است و برای به حرکت در آوردن جثه‌ی ۱۹۹۶ کیلوگرمی آن، از حال سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها به ۲.۵ ثانیه زمان نیاز است!

تولید یک دستگاه بوگاتی شیرون، ۶ ماه زمان می‌برد. بنا به ادعای بوگاتی، در تولید این محصول از هیچ رباتی استفاده نمی‌شود. هر عدد از دستگاه‌های تولید شده‌ی شیرون، کاملا خاص و منحصربه‌فرد است. به‌طور مثال داخل کابین این خودرو بر اساس سلیقه‌ی مشتری قابل سفارش سازی است که شامل رنگ‌آمیزی بخش‌هایی از کابین، زیرپایی، رنگ چرم صندلی‌ها و دوخت آن است. با تعدادی از عکس‌های این سوپراسپرت در کارخانه فرانسه همراه باشید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    سلام
    عالی بود
    مطلب برترین برندها هم که کلا به دست فراموشی سپرده شد!!!!!!

  2. Avatar مهدی قراری

    خیلی منتظر این خودرو بودم فوق العاده است
    فقط ای کاش دستگیره در های بیرون در شان یک سوپراسپورت بود مثل مکلارن F1 یا محصولات لامبورگینی که دستگیره در های عجیب غریب دارن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه