نیروگاه خورشیدی جدید چین شکل یک پاندا است

۱۹ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پاندا (نوعی خرس که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند) در فرهنگ چینی دلالت‌های معنایی مهمی دارد. بنابراین اصلا عجیب نیست که از این حیوان به عنوان نوعی نماد برای آموزش مفهوم انرژی پایدار به کودکان و جوانان استفاده می‌شود. یک نیروگاه جدید خورشیدی از طریق برنامه توسعه سازمان ملل متحد در کشور چین ساخته شده است که اگر از بالا به آن نگاه کنید شبیه به یک پاندا به نظر می‌رسد. در واقع در این طرح پنل‌های خورشیدی در نظمی خاص به شکلی کنار هم قرار گرفته‌اند که تصویر پاندا را بسازند.

این نیروگاه انرژی خورشیدی را شرکت Panda Green Energy در داتونگ واقع در بخش‌های شمالی چین ساخته است. نیروگاهی که انرژی خروجی ۵۰ مگاواتی دارد. این انرژی برای تامین برق ۸ هزار خانوار در ایالات متحده آمریکا کافی است.

در این طرح نوارهای باریک  فتوولتاییک در کنار سلول‌های سیاه سیلیکونی قرار گرفته و طرحی شبیه پاندا را به ذهن تداعی می‌کند. در همین بخش، یک نیروگاه دیگر که آن هم شکل و شمایلی شبیه به پاندا دارد در حال ساخت است.

وقتی کل طرح به پایان برسد، انرژی خروجی ۱۰۰ مگاواتی به عنوان خروجی این نیروگاه‌ها در اختیار قرار خواهد گرفت. طبق تخمین‌ها، این نیروگاه‌ها در طول ۲۵ سال آینده، ۳.۲ میلیارد کیلووات انرژی تولید خواهند کرد.

لی یوان، مدیر عامل شرکت Panda Green Energy درباره این نیروگاه‌ها می‌گوید: طراحی نیروگاه به شکل یک پاندا می‌تواند برای جوانان الهام‌بخش باشد و آن‌ها را نسبت به کاربردهای نیروگاه‌های خورشیدی علاقه‌مند کند.

همانطور که پیشتر گفته شد، این نیروگاه‌ها بخشی از طرح‌های ابداعی برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد است تا از طریق آن استفاده از منابع انرژی پاک برای جوانان چینی تبلیغ شود.

‌‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه