هایپرلوپ آماده‌ی اولین آزمایش عمومی می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ وان

شرکت Hyperloop Technologies امروز اعلام کرد که برندش را به «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) تغییر داده است. هایپرلوپ وان یکی از شرکت‌هایی است که می‌خواهد سیستم حمل و نقل تیوبی هایپرلوپ را از ایده به واقعیت تبدیل کند و ظاهرا امروز زمان آن فرا رسیده؛ حداقل به طور آزمایشی. این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد برای اولین بار سیستم پیشران هایپرلوپ را در فضای آزاد آزمایش کند.

روز گذشته هایپرلوپ وان اعلام کرد که یک سرمایه‌ی ۸۰ میلیون دلاری جذب کرده و با شرکت‌های مهم حمل و نقل، مهندسی و زیرساختی وارد همکاری شده. همچنین گفت که می‌خواهد «یک چالش جهانی جدید ایجاد کند تا خلاق‌ترین ذهن‌ها هایپرلوپ را به واقعیت تبدیل کنند.» مسوولان این شرکت همچنین گفته‌اند که می‌خواهند امکان ساخت سیستم هایپرلوپ را در فنلاند، سوئد، سوییس و لس‌آنجلس بررسی کنند.

مسوولان هایپرلوپ وان روز سه شنبه در جریان مراسمی، گزارشگران و سرمایه‌گذاران را گرد هم آورده بودند تا این اتفاق مهم را جشن بگیرند.  سه تن از مدیران عالی‌رتبه‌ی این شرکت از جمله «شروین پیشه‌ور»، بنیان‌گذار، «بروگن بم‌بروگن»، بنیان‌گذار و مدیر ارشد تکنولوژی و «راب لوید»، مدیر عامل، در این مراسم حضور داشتند تا از مرحله‌ی بعدی آینده‌ی این شرکت رونمایی کنند.

تاکنون، هایپرلوپ وان با موفقیت توانسته شرکت‌های حمل و نقل و زیرساختی مهمی را برای خرید سهام جذب کند. شرکت SNCF، یک شرکت راه‌آهن پرسرعت فرانسوی و جنرال الکتریک از جمله سرمایه‌گذاران هایپرلوپ وان هستند.

هایپرلوپ وان همچنین با شرکت دیگری به نام FS Links Ab وارد همکاری شده تا امکان ساخت یک خط هایپرلوپ بین هلسینکی (پایتخت فنلاند) و استکهلم را ارزیابی کنند. علاوه بر این، در پروژه‌ی دیگری می‌خواهد بررسی کند که آیا هایپرلوپ وان می‌تواند حرکت ماشین‌های باری از بندر لانگ بیچ و لس‌آنجلس را تسهیل کند یا خیر.

هایپرلوپ وان همچنین با Aecom، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تاسیساتی و طراحی قرارداد بسته تا در شمال لاس وگاس یک خط هایپرلوپ به طول دو مایل بسازند. شرکت Aecom همچنین برای طراحی ریل هایپرلوپ با اسپیس ایکس مشارکت می‌کند.

هایپرلوپ وان و شرکت Hyperloop Transportation Technologies با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند تا رویای ماسک را به واقعیت تبدیل کنند. دو روز پیش شرکت HTT اعلام کرده بود که برای تامین نیروی نمونه‌ی اولیه‌ی سیستم هایپرلوپ‌اش می‌خواهد از سیستم تعلیق مغناطیسی غیرفعال استفاده کند.

منبع: The Verge

  ????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar پیمان

    ایلان ماسک در زمینه حمل نقل عمومی و هوا فضا و خودروهای برقی واقعا داره انقلاب میکنه

  2. Avatar kasra.ra

    این هایپر لوپ چی هست اصلا؟؟؟

    1. Avatar morteza

      یه نوع قطار بین شهری

      1. Avatar SAMMir

        البته با سرعتی در حد صوت یا فرا صوت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه