دانشجویان دانشگاه مونیخ برنده رقابت طراحی هایپرلوپ ایلان ماسک شدند

۵ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایلان ماسک و کمپانی اسپیس ایکس هر سال مسابقات طراحی و ساخت سریع‌ترین هایپرلوپ برگزار می‌کنند. جدیدترین این مسابقات در روز یکشنبه برگزار شد که در آن تیمی از دانشجویان مهندسی دانشگاه فنی مونیخ برای چهارمین سال متوالی به مقام اول رسید.

اسپیس ایکس ۴ سال است که این مسابقات را برای دانشجویان مهندسی برگزار می‌کند. این رقابت در تونلی زیر زمینی به طول یک مایل و در مقر این شرکت در کالیفرنیا برگزار شد. تیم‌های حاضر در این مسابقه برای تولید سریعترین کپسول با هم رقابت می‌کنند. برنده سه مسابقه قبلی تیم دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ بودند که این روند امسال نیز ادامه یافت و برای چهارمین بار رکورد جدیدی را به ثبت رساندند.

هایپرلوپ

تیم هایپرلوپ TUM که قبلا با نام هایپرلوپ WARR شناخته می‌شد، در این رقابت کپسولی را ساختند که می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۸۸ متر بر ساعت، طول تونل مسابقه را طی می‌کند. رکورد قبلی ۲۸۴ متر بر ساعت بود. اگرچه یکی از ناظران کپسول آلمانی‌ها را «یک پیاده‌سازی بی‌برنامه و سریع» خوانده بود، اما در نهایت باز هم این تیم رتبه اول را کسب کرد. همچنین تیم آلمانی می‌گویند که این کپسول در مسیر بعضی از بخش‌های خود را از دست داد.

هایپرلوپ بخشی از برنامه جاه‌طلبانه ایلان ماسک برای ساخت یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالا است که با همکاری کمپانی بورینگ، شرکت حفر تونل ماسک، در حال توسعه است. از لحاظ تئوری، این پروژه می‌تواند محموله‌ها یا مسافران را از طریق تونل‌های زیر زمینی و با سرعت بسیار بالا جابجا کند.

پس از پایان این مسابقه، ماسک در توییتی اعلام کرد که سال آینده طول تونل مسابقه به ۶ مایل (۱۰ کیلومتر) افزایش می‌یابد، اما استیو دیویس (مدیر عامل بورینگ) در جریان مسابقه اعلام کرده بود که تونل فعلی در سال آینده ممکن است تا ۲۰۰ متر افزایش یابد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه