همکاری انویدیا و بایدو برای ساخت هوش مصنوعی ماشین خودران

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بایدو

انویدیا و «بایدو» بزرگ‌ترین موتور جستجوی چینی، با یکدیگر برای ساخت پلت‌فرمی برای ماشین‌های نیمه‌خودران همکاری خواهند کرد. بایدو امیدوار است که با استفاده از این تکنولوژی ناوگان تاکسی‌های نیمه‌خودران برای خودش بسازد. البته این دو شرکت در نظر دارند که سیستم‌شان را به شرکت‌های تولیدکننده خودرو هم بدهند. این شرکت‌ها می‌توانند از آن برای افزودن قابلیت رانندگی خودکار به ماشین‌هایشان استفاده کنند.

جزییات این قرارداد مبهم هستند، اما به طور خلاصه از این قرار است: انویدیا هوش مصنوعی لازم را فراهم می‌کند و بایدو هم تخصصش در نقشه‌برداری را ارایه می‌دهد. این دو در کنار هم امیدوارند سیستمی برای ارایه نقشه‌های سه بعدی به خودروها بسازند و یک هوش مصنوعی که بتواند به خودروها برای جهت‌یابی کمک کند.

اما این سیستم برای رانندگی کاملا خودکار نخواهد بود. این شرکت‌ها به دنبال سطح ۳ از رانندگی خودکار هستند؛ یعنی خودرو می‌تواند خودش را براند، اما در بعضی از شرایط. احتیاجی نیست انسان‌ها مدام رانندگی خودرو را مانیتور کنند، اما گاه‌گداری باید کنترل آن را به دست بگیرند.

انویدیا با جدیت زیادی مشغول کار روی هوش مصنوعی رانندگی خودکار است. طی دو سال گذشته، این شرکت جزییاتی از سیستم Drive PX را نشان داده که یک ابرکامپیوتر برای مسابقات خودروهای بدون راننده است.

در این میان، بایدو هم اخیرا برای آزمایش ماشین‌های خودران در جاده‌های عمومی کالیفرنیا مجوز گرفت. این پروژه به زودی شروع می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Amir

    الان این دو کمپانی زحمتش رو میکشن، توسعه اش میدن، درست در مرحله تجاری شدن، Apple تکنولوزی رو میدزده و بلافاصله با یک نام مضحک مثل iCar پتنت ثبت میکنه صدای دستیار Siri رو هم میزاره روش که بگه اصیله، اختراع من بوده!!
    عوام هم که کم مطالعه و زود باور، متاسفانه البته.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه