همکاری ۱.۵ میلیارد دلاری HTC و دولت چین در حوزه واقعیت مجازی

۲ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا شرکت HTC قرار است با همکاری دولت چین در شهر شنژن یک موسسه بزرگ تحقیقاتی در زمینه واقعیت مجازی ایجاد کند. این سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه ارزشی معادل ۱.۵ میلیارد دلار دارد که با توجه به شرایط فعلی شرکت HTC کمی عجیب به نظر می‌رسد. HTC در سال‌های اخیر با برخی بحران‌های مالی قابل توجه روبه‌رو بوده و اخیرا با عرضه هدست واقعیت مجازی HTC Vive توانسته تا حدی شرایط را بهبود ببخشد اما چنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی هنوز هم برای این شرکت منطقی به نظر نمی‌رسد. همین موضوع باعث شده خیلی‌ از کارشناسان گمان کنند احتمالا بخش قابل‌توجهی از این سرمایه را دولت چین تامین‌ کرده است.

در این موسسه تحقیقاتی صرفا بر روی ساخت هدست‌های واقعیت مجازی مثل HTC Vive تمرکز نخواهد شد و بر روی فرصت‌های مختلف در جهت استفاده از واقعیت مجازی در زمینه سلامت، کسب و کار، حوزه‌های دولتی، نظامی و استفاده‌های گوناگون صنعتی تحقیق خواهد شد.

براساس گفته‌های مدیر عامل HTC با این سرمایه‌گذاری توسعه صنعت واقعیت مجازی در شهر شنژن شتاب می‌گیرد و قابلیت‌های تحقیق و توسعه این شهر هم افزایش می‌یابد.

این مسئله باعث می‌شود برخی از شایعات پیرامون توقف کسب و کار ساخت گوشی‌های هوشمند HTC و فروش این بخش را جدی بگیریم. شایعاتی که چندی است بر سر زبان‌ها افتاده و با توجه به سودآور بودن بخش واقعیت مجازی برای HTC ممکن است واقعا عملی شود، گرچه در حال حاضر این شرکت موضوع را تکذیب کرده است.

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه