هیبریدی‌ها منجی بازار بی‌رونق تبلت‌ها

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وضعیت بازار تبلت‌ها چندان مناسب نیست و این موضوع آنقدرها جدی هست که دیگر قابل انکار نباشد. گوشی‌های هوشمند، آنچه فبلت نامیده می‌شد را در خود ادغام کرده‌اند. به‌این‌ترتیب تبلت‌های کوچک از میان رفته‌اند و تبلت‌های بزرگتر هم با لپ‌تاپ‌ها ادغام شده‌اند تا در این میان تبلت‌ها هر روز شرایط دشوارتری پیدا کنند. مصرف‌کنندگان هنوز هم درک نمی‌کنند خرید یک تبلت مستقلا چه ارزشی دارد. اما وضعیت تبلت‌های هیبریدی (تبلت‌هایی که همراه با کیبورد عرضه می‌شوند) متفاوت است.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از فصل اول سال ۲۰۱۶، حدود ۴۶.۷ میلیون تبلت در این فصل فروخته شده، عددی که نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش ۳۳ درصدی نسبت به فصل قبل است. اما جالب است بدانید در حالی که تعداد دستگاه‌های فروش رفته کم شده اما متوسط قیمت فروش برای هر دستگاه تقریبا در عدد ۲۴۱ دلار ثابت مانده. این موضوع نشان می‌دهد تبلت‌های گران‌تری فروش رفته‌اند. این اتفاق به این دلیل رخ داده که تبلت‌های هیبریدی بعضا گران قیمت هم در این آمار و ارقام در نظر گرفته شده‌اند، گرچه این نوع دستگاه‌های هیبریدی چندان به عنوان تبلت استفاده نمی‌شوند و بیشتر نقش لپ‌تاپ را ایفا می‌کنند.

براساس این آمار گرچه دستگاه‌های ویندوزی فقط ۱۴ درصد کل عرضه تبلت‌ها را شامل می‌شوند اما به دلیل قیمت نسبتا گران‌‌ترشان حدود ۲۰ درصد ارزش فروش را در اختیار دارند. اپل هم به همین شکل ۲۲ درصد عرضه اما ۳۹ درصد ارزش فروش را به خود اختصاص داده. این در حالی است که تبلت‌های اندرویدی حجم عظیم ۶۴ درصدی عرضه را در اختیار گرفته‌اند اما صرفا ۴۱ درصد ارزش فروش به این دستگاه‌ها اختصاص یافته است.

در ادامه می‌توانید آمارهای منتشر شده را دقیق‌تر بررسی کنید:

Untitled-1

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه