واقعیت باور نکردنی درباره‌ی بازی DOOM و صفحه‌های اینترنتی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروزه اکثر صفحات اینترنتی با یک حجم تولید می‌شوند و اندازه‌ی آن‌ها تقریبا با اولین نسخه از بازی DOOM برابر است.

اولین نسخه‌ی  بازی DOOM تنها ۲٫۳۹ مگابایت حجم داشت و در حال حاضر بیشتر صفحه‌های اینترنتی نزدیک به ۲٫۳ مگابایت حجم دارند. در اطلاعاتی که از طرف سازمان HTTP Archive منتشر شده، گفته شده که اولین قسمت از بازی DOOM شامل چندین مرحله می‌شد که با یک موتور ۳D ساخته شده بودند و همچنین از صداها و افکت‌های مختلف تشکیل شده. درحال حاضر اکثر سایت‌هایی که در سال ۲۰۱۶ ساخته می‌شوند، هم اندازه‌ی بازی کلاسیک DOOM هستند.

البته سایت‌های زیادی وجود دارند که حجم آن‌ها بیشتر از این مقدار است و حتی به ۷٫۸ مگابایت هم می‌رسند. بالاتر رفتن سرعت اینترنت و اینکه توسعه دهندگان از بابت حجم صفحات اینترنتی نگرانی ندارند باعث شده که حجم سایت‌ها بیشتر شود. همین موضوع باعث شده تا اسکریپت‌هایی که برای یک سایت به کار می‌رود افزایش پیدا کند، تبلیغات بیشتری در صفحه‌ها قرار می‌گیرند و حتی می‌توان عکس‌هایی با کیفیت بالا روی آن‌ها قرار داد.

البته افزایش حجم صفحات اینترنتی ممکن است باعث شود کاربران هزینه‌ی بیشتری برای اینترنت خودشان پرداخت کنند. بسیاری از اپراتورهای اینترنتی در دنیا سرویس‌های نامحدود به کاربران ارائه می‌کنند که البته سرعت آن‌ها پس از دانلود بسیار زیاد کاهش پیدا می‌کند. بد نیست بدانید که در سال گذشته نزدیک به ۲٫۳ میلیون نفر از اینترنت «دایال-آپ» (Dial-up) استفاده کرده‌اند. همچنین در این میان میزان استفاده از اینترنت پرسرعت LTE هم جایگاه مخصوص خودش را به دست آورده است.

Doon-internet

با توجه به اطلاعات منتشر شده حجم ۱۰ سایت پربازدید دنیا از نظر Alexa کمتر از میانگین اعلام شده است تا کاربران با سرعت بیشتری به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. در این میان شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و MIT هم روی تکنولوژی‌هایی کار می‌کنند که بتوان به وسیله‌ی آن‌ها سرعت بارگزاری صفحه‌های اینترنتی را افزایش داد.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Wired

‌‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    کافی در بخش کنترل حساب اینترنتی ایرانسل حساب داشته و وارد اکانت شوید، فقط حدود ۴۰ تا فایل js. رو باید لود کنید!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه