[ویدیو] آینه‌ی هوشمند Perseus؛ رویا یا واقعیت؟

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در سال‌های اخیر شرکت‌های مختلفی از سراسر دنیا رویای ساخت آینه‌های هوشمند را در سر می‌پرورانده‌‌اند. حتما خبر دارید که ادعای ساخت «نخستین آینه‌ی هوشمند دنیا»‌ بارها از این سو و آن سو مطرح شده؛ اما واقعیت این است که هیچ‌‌یک از این ادعاها هیچ‌گاه به‌صورت کامل عملی نشده‌اند. این‌که در دنیای امروزی ابزاری بسازیم شبیه به آن‌چه در فیلم «گزارش اقلیت» اسپیلبرگ دیده‌ایم، رویایی است که البته باید تاکید کرد فعالان تکنولوژی تا امروز برای تحقق آن‌ تلاش کرده‌اند.

با این وجود هنوز محصول قابل‌قبولی ارایه نشده است؛ این چیزی اس که کارشناسان می‌گویند.

Perseus از آینه‌ای حرف می‌زند که قابلیت‌هایی مثل ضبط صدا، پخش ویدیو و موزیک، مجهز بودن به دوربین با کیفیت HD و قابلیت تهیه‌ی تایم‌لپس دارد.

اما جدیدترین شرکتی که ادعای ساخت اولین آینه‌ی هوشمند دنیا را دارد، Perseus است. این شرکت از آینه‌ای حرف می‌زند که قابلیت‌هایی مثل ضبط صدا، پخش ویدیو و موزیک، مجهز بودن به دوربین با کیفیت HD و قابلیت تهیه‌ی تایم‌لپس دارد. این آینه همچنین به ادعای شرکت سازنده‌اش با بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایلی سازگار است (مثلا در تبلیغ آینه‌ی هوشمند Perseus یکی از کاربران خاطب به آینه، از سرویس اوبر تقاضای تاکسی می‌کند) و این فهرست همچنان ادامه دارد.

در مورد آینه‌های هوشمند متاسفانه تجربه ثابت کرده هرچقدر که این وعده‌ها پر و پیمان‌تر باشند، عملی شدن آن‌ها هم زودتر زیر سوال می‌رود! در طول سالیان نمونه‌های دیگری از این محصول که طرح آن‌ها توسط شرکت‌های دیگر ارایه شده بود، حتی با امکانات کم‌تر معرفی شده بودند اما خروجی نهایی چندانی نداشتند.

ویدیوی تبلیغاتی Perseus را برای آینه‌ی هوشمند آینده‌اش ببینید و قابلیت‌های چشمگیر در آن را بررسی کنید. گرچه کارشناسان معتقدند این بار هم مثل گذشته محصول نهایی‌ای با این مشخصات وارد بازار نخواهد شد و این ویدیو در حد تبلیغات باقی خواهد ماند، اما تماشای این ویدیو خالی از فایده نیست.

به‌هرحال آینه‌های هوشمند می‌توانند چشم‌اندازی از آینده‌ی محصولات تکنولوژیک باشند؛ تنها ممکن است این آینده به همین نزدیکی که در تبلیغات می‌بینیم، نباشد.

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سام

    خیلی جالب بود ادم میخواد کلا هر روز مدرنتر باشه و این سلیقه سبب کارامدی زندگی هم میشه

    زندگی اینده با حال و گذشته واقعا تفاوت داره خیلی حس کننده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه