ویروس کرونا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی مجازی در دانشگاه‌ ژاپن

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانشگاه BBT توکیو در ژاپن مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خود را به‌صورت مجازی برگزار کرده است. در این رویداد، ربات‌های متحرکی به نام Newme که به یک تبلت به عنوان نمایشگر مجهز شده‌اند، با برقراری تماس ویدیویی از طریق پلتفرم Zoom بین دانشگاه و دانشجویان ارتباط برقرار می‌کنند.

در این مراسم که در روز ۲۸ مارس در هتل گرند پالاس توکیو برگزار شد، ربات‌ها به‌جای دانشجویان به روی صحنه رفتند و مدرک آن‌ها را دریافت کردند و دانشجویان نیز به‌طور مجازی حضور در مراسم فارغ التحصیلی خود را تجربه کردند.

با شیوع ویروس کرونا در (تقریبا) تمام کشورها و گذشتن آمار افراد مبتلا از مرز یک میلیون نفر، بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس در سراسر جهان موقتا تعطیل و دانشجویان و دانش آموزان مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند. اما این خانه‌نشینی باعث نشده آن‌ها از برنامه‌های تحصیلی خود باز بمانند و حتی بعضی از آن‌ها ابتکارات جالبی از خود به نمایش گذاشته‌اند؛ برای مثال گروهی ۸ نفره از دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در ژاپن با کمک بازی معروف ماینکرفت برای خود جشن فارغ التحصیلی مجازی برگزار کرده‌اند.

در ادامه، این اقدام دانش آموزان ژاپنی الهام بخش دانشجویان در دانشگاه پنسیلوانیا نیز شد و آن‌ها هم در ماینکرفت کمپی راه انداختند تا مراسم فارغ التحصیلی و سایر رویدادهای خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

گردهمایی‌های مجازی در شرایط کنونی به اتفاقی عادی تبدیل شده‌اند، اما دانشگاه BBT با استفاده از ربات‌های کنترل شونده از راه دور، روش جالبی را معرفی کرده که حال‌و‌هوای حضور فیزیکی را به این مراسم‌های مجازی آورده است. در ادامه به نحوه برگزاری این مراسم می‌پردازیم:

این مراسم نیمه مجازی با حضور ۴ دانشجو و تعدادی از مقامات دانشگاه برگزار شد که البته آن‌ها به‌صورت فیزیکی در مراسم حضور داشتند.

این ربات‌ها که لباس‌های مخصوص مراسم فارغ التحصیلی را به تن داشتند، با تبلتی که در قسمت سرشان قرار داشت به دانشجویان اجازه می‌دادند تا با مسئولین دانشگاه ارتباط زنده برقرار کنند.

مراسم فارغ التحصیلی ژاپنی‌ها با کمک ربات‌های تولید ANA Group با نام Newme برگزار شد. این ربات‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان کنترل از راه دور و تعیین آواتار شخصی‌سازی شده را برای کاربر فراهم می‌کنند و می‌توان برای بازدید از موزه‌ها یا سایر فعالیت‌های خارج از منزل در دوران شیوع کرونا از آن‌ها استفاده کرد.

مراسم کاملا بر بستر پلتفرم Zoom برگزار شد که البته این روزها خبرهای زیادی از مشکلات امنیتی آن به‌ گوش می‌رسد.

فارغ التحصیلی مجازی

آواتارها توسط اندک دانشجویانی که در این مراسم حضور داشتند کنترل می‌شدند.

فارغ التحصیلی مجازی

زمانی که نام یکی از فارغ التحصیلان خوانده می‌شد، آواتار او به سمت اومائی کنیچی (رئیس دانشگاه) که روی صحنه ایستاده بود می‌رفت. سپس چهره این شخص روی تبلت نمایان می‌شد و می‌توانست لحظه دریافت مدرک خود را از راه دور تجربه کند.

فارغ التحصیلی مجازی

برای جلوگیری از افزایش تعداد ربات‌های حاضر در مراسم، Zoom استفاده از تعداد کمی ربات برای تمامی فارغ التحصیلان را ممکن کرد.

دانشجویان رشته مدیریت در سرتاسر ژاپن و حتی جهان از راه دور شاهد این مراسم بودند.

فارغ التحصیلی مجازی

با وجود این که مراسم به‌صورت مجازی برگزار شد، اما سعی شد تا حد توان از سنت‌های موجود پیروی شود که یکی از آن‌ها سخنرانی ریاست دانشگاه بود.

پروفسور شوگو یاناکا، رئیس بخش تجارت جهانی، به عنوان مسئول برنامه‌ریزی جشن فارغ التحصیلی دانشگاه BBT گفت که امیدوار است مراسم برگزار شده در این دانشگاه برای سایر مراکز هم مفید واقع شود و آن‌ها نیز رویدادهای خود را به این شیوه برگزار کنند.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه