پارلمان اروپا به رفع اتهامات اسنودن رای داد

۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ادوارد اسنودن

پارلمان اروپا، از ۲۸ کشور عضو اتحادیه خواسته که از اسنودن محافظت کنند.

پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست کرده که اسنودن را به عنوان پناهنده بپذیرند.

دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، همچنان می‌خواهد که ادوارد اسنودن، به جرم جاسوسی در اطلاعات محرمانه‌ی سازمان امنیت ملی، در دادگاه حضور یابد. اما پارلمان اروپا به تبرئه‌ی او از اتهامات وارد شده رای صادر کرده است. رای دادگاه شامل ارایه پناهگاه به اسنودن و محافظت از او در برابر استرداد مجرم هم می‌شود.

البته این رای، خروج اسنودن از روسیه را تضمین نمی‌کند، اما اقدام مهمی از سوی اروپا در مخالفت با استرداد او به آمریکا محسوب می‌شود. پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست کرده که اسنودن را به عنوان پناهنده بپذیرند؛ اما هر کشوری این اختیار را دارد که این درخواست را رد کند.

تاکنون هیچ کشور اروپایی پا پیش نگذاشته است. قبلا گزارش‌هایی حاکی از پیشنهاد آلمان و فرانسه برای ارایه‌ی پناهگاه مطرح شده بود، اما هر دو دولت بلافاصله این پیشنهاد را لغو کردند. حالا با موافقت پارلمان اروپا، شاید گزینه‌‌های بیشتری پیش روی اسنودن گذاشته شود.

البته، همه‌ی کشورهای اروپایی از اسنودن حمایت نمی‌کنند. به عنوان مثال بریتانیا، «دیوید میراندا»، دستیار «گلن گرینوالد»، یکی از روزنامه‌نگاران سابق گاردین را به جرم تروریسم بازداشت کرد. پلیس این کشور تمام دستگاه‌های الکترونیکی میراندا را برای نابود کردن اسناد و مدارک لو رفته‌ی اسنودن توقیف کرد.

ادوارد اسنودن در پاسخ به این رای در توییتر اظهار نظر کرد و گفت این رای تاثیر زیادی در زندگی‌اش خواهد گذاشت و “شانس‌اش برای ادامه‌ی مسیرش” بیشتر می‌شود. براساس اخباری که تاکنون منتشر شده، او از زندگی‌اش در مسکو، به‌خصوص به علت افزایش نظارت در این کشور، رضایت ندارد.

منبع: The New York Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه