پرادعای آمریکایی به SEMA آمد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اصلا ماشین آمریکایی یعنی قدرت، ابهت، ادعا! یعنی وقتی که اولین ماسل‌کار دنیا متولد شد، همه در دلشان گفتند که چه رعب و وحشتی در دل هرکسی می‌افتد، وقتی که صدای غرش موتور چند لیتری این آمریکایی زمین را به لرزه درمی‌آورد! به شخص بنده که ماشین‌های آلمانی را جزو جذاب‌ترین‌های عالم و خواستنی‌ترین ساخته‌های بشر می‌دانم، برای ماشین‌های آمریکایی احترام خاصی قائلم و جور دیگری به آن‌ها نگاه می‌کنم!

در نمایشگاه خودرو سما، فورد با جدیدترین محصول خودش حاضر شد؛ F-150 RTR. البته که هنوز کانسپت است و نمی‌دانیم این هیولای ۶۰۰ اسب‌بخاری چه موقعی به بازار عرضه می‌شود. درست شنیدید، ۶۰۰ اسب‌بخار ناقابل، قدرت بی‌نظیر این پیکاپ‌تراک یا بهتر بگوییم، تراک‌ ماسل جذاب است!

جالب است، وقتی که خیلی از ماشین‌های اسپرت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند، بشنویم که پیکاپ خشمگین آمریکایی دو سه برابر همان ماشین‌های تیز و زرنگ است. به لطف یک پیشرانه‌ی توانمند ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۵ لیتر، شاهد تولید حداکثر توان ۶۰۰ اسب‌بخار (۴۴۷ کیلو وات) از فورد F-150 RTR هستیم. این قدرت حتی از توان پیکاپ‌تراک Raptor 525 اسب‌بخاری هم خیلی بیشتر است! البته خیلی دوست‌ داشتیم که درمورد گشتاور این آمریکایی بیشتر بدانیم اما هنوز اطلاعاتی در دست نیست. چون همان‌طور که می‌دانید، در ماشین‌های حمل بار و آفرود گشتاور حرف اول را می‌زند تا قدرت. چراکه گشتاور همان زور ماشین است و در جاهای سخت یا سربالایی‌ها، بیشتر به زور نیاز داریم تا شتاب.

زبان طراحی این ماشین تا حد زیادی از اصالت خود پیروی کرده، با این حال چند سالی می‌شود که در کنار حفظ DNA پیکاپ‌تراک‌های فورد، تغییراتی در شکل چراغ‌های جلو و جلوپنجره و فرم سپر اعمال شده تا چهره‌ی خشن‌ و جسورتری به خودش بگیرد. عناصر طراحی کلیدی این ماشین، چراغ‌های چندضلعی و شکسته‌ی جلو و فرم متفاوت جلوپنجره‌ی عریض و بزرگ هستند.

در نمای جانبی و پشتی شاهد تغییرات کم‌تری هستیم. یکی از مسئولان حاضر در غرفه‌ی فورد گفت که این ماشین چیزی بیشتر از یک وانت حمل‌بار است. به خاطر قدرت زیاد این ماشین، راننده می‌تواند با آن کلی لذت ببر، از گوشه‌ها دریفت بکشد و در عین حال، درکنار خانواده‌ی خود اوقات خوبی را سپری کند. شما چقدر طرفدار ماشین‌های آمریکایی هستید؟ آیا فورد F-150 RTR جزو یکی از ماشین‌های رویایی شماست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar متین

    دوستش دارم

  2. Avatar محمد

    بابا مگه نهنگ آبی… ببخشید… نیسان آبی خودمون چی کم داره؟

  3. Avatar ///mahdispd

    اقا خشایار ببخشید گشتاور مگه شتاب نیست؟؟من تاجایی ک میدونم هرماشینی ک گشتاور بالایی داشته باشه شتاب بالایی داره

    1. درود

      گشتاور (لنگر، تورک) مشخصا نیرویی است که باعث چرخیدن جسم حول محور خاصی میشه نه لزوما حرکت در راستای محور خطی. بنابراین درجاهایی ما به زور زیادی نیاز داریم مثل سربالایی، مکان های سرسخت یا آب و هوای به هم ریخته.
      این درحالیه که توان (قدرت) کاریه که در جهت اعمال نیرو انجام میپذیره. برای همینه که تو طراحی ماشین های مسابقه ای معمولا سعی میشه که توان بالا و بهینه ای به دست بیاد تا گشتاور.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه