پردازنده‌های جدید اینتل و AMD فقط از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز خبری شنیدیم که می‌گفت سری جدید پردازنده‌های اینتل و AMD یعنی پردازنده‌هایی که بر پایه‌ی معماری «کیبی لیک» (Kaby Lake) و ZEN ساخته شده‌اند، فقط از ویندوز  پشتیبانی می‌کنند؛ طوری که این خبر برای بسیاری از کسانی که ویندوز ۷ یا ۸ دارند و نمی‌خواهند به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند، خوب به نظر نمی‌رسد.

اینتل رسما تایید کرده است که راه‌اندازها یا همان Driverهای سری Kaby Lake را برای ویندوزهای ۷ و ۸ عرضه نخواهد کرد.

مایکروسافت رسما این خبر را تایید کرده و گفته است که از پردازنده‌های جدید اینتل و AMD روی سیستم‌های عامل قدیمی‌تر از ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد کرد. مایکروسافت قبلا در پستی رو وب‌سایت‌اش نوشته بود: “ویندوز ۱۰ تنها سیستم عاملی خواهد بود که روی پردازنده‌های سری Kaby Lake اینتل، پردازنده‌های ۸۹۹۶ شرکت کوالکام و سری Bristol Ridge شرکت AMD پشتیبانی خواهد شد.”

در حال حاضر این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده است که اگر بخواهید روی ویندوز ۷، که از نظر بیشتر افراد هنوز هم بهترین سیستم عامل مایکروسافت است، از پردازنده‌های سری هفت اینتل استفاده کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد. به غیر از مایکروسافت و اینتل کسی جواب این سوال را نمی‌داند، اما منبعی به وب‌سایت PC World گفته است کسانی که از ویندوزهای قدیمی‌تر از ۱۰ استفاده کنند، از پشتیبانی و بروزرسانی‌های امنیتی برخوردار نخواهند بود. حتی پیش‌بینی می‌شود برخی از قابلیت‌های جدید پردازنده‌های جدید روی سیستم‌های عامل قبلی کار نکنند و به مشکل برخورد کنند.

اینتل رسما تایید کرده است که راه‌اندازها یا همان Driverهای سری Kaby Lake را برای ویندوزهای ۷ و ۸ عرضه نخواهد کرد، چون مایکروسافت این جازه را به آن‌ها نداده است.

تصور می‌کنیم که باز هم بتوان به راحتی از پردازنده‌های جدید اینتل و AMD روی ویندوز ۷ هم استفاده کرد، اما خبری از پشتیبانی نخواهد بود و اگر به مشکلی برخورد کنید، نمی‌توانید سراغ اینتل یا مایکروسافت را بگیرید و از آن‌ها پاسخ بخواهید.

کاملا واضح است که این حرکت، به اصرار مایکروسافت و به دلیل افزایش فروش ویندوز ۱۰ صورت گرفته است. ویندوز ۷ هنوز هم برای بازی کردن، بهترین سیستم عامل مایکروسافت است و بسیاری از بازی‌ها (البته منظورمان بازی‌هایی نیست که جدید عرضه می‌شوند)، هنوز هم با ویندوز ۱۰ مشکل دارند.

منبع: Guru3D

‌‌‌‌‌Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. کیهان

    ماکروسافت در نهایت نابود میشه من که اگر یه سیستم بروز بخرم حتما میرم سراغ لینوکس فقط یه ویندوز ده صرفا مختص بازی ها به عنوان سیستم عامل دوم نصب میکنم اخرین تجربه ی من از ویندوز ده نشون داد که حتی از ویندوز ۹۸ هم ضعیفتره در کنارش مصرف ترافیک زیاد که حتی با بستن راه های ابدیت ویندوز هم حل نمیشدن

  2. سجاد

    می خواستم بدون ویندوز ۷ با پردازنده های اسکای لیک کار میکنه.

    1. ایمان

      بله

      1. سجاد

        مطمئنی داداش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه