اطلاعات بیشتری در مورد پروژه «انسان مصنوعی» سامسونگ منتشر شد

۱۶ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
انسان مصنوعی سامسونگ

در روزهای گذشته، یکی از پروژه‌های اسرارآمیز سامسونگ موسوم به «نئون» (Neon) توجهات زیادی را جلب کرده که سامسونگ از آن به‌عنوان پروژه انسان مصنوعی یاد می‌کند. هرچند هنوز اطلاعات زیادی نداریم، اما به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد در این پروژه آواتارهای دیجیتالی از انسان بسازد، آوارتارهایی که در صنعت سرگرمی، کسب و کار یا صرفا برای راهنمایی انسان‌های دیگر کاربرد خواهند داشت.

حالا با توجه به توییت منتشر شده از جانب مدیر این پروژه، به‌نظر می‌رسد این موضوع صحت دارد ولی در نهایت هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت زیادی در مورد پروژه نئون سامسونگ اظهارنظر کنیم. پراناو میستری، مدیر این پروژه، تصویر زیر را توییت کرده که ظاهرا مربوط به یکی از آواتارهای نئون است. طبق اعلام این مقام، تکنولوژی Core R3 به صورت خودکار می‌تواند حالات صورت، حرکات، صحبت‌ها (حتی به زبان هندی) جدید کاملا متفاوت با اطلاعات ضبط شده خلق کند.

انسان مصنوعی سامسونگ

در کدهای سایت مربوط به این پروژه سامسونگ ویدیویی قرار داشته که بعد از فاش شدن، از سایت حذف شده است. در این ویدیو آواتارهای بسیار واقعی به نمایش درآمده‌اند که در حقیقت اصلا هیچ شباهتی به مدل‌های سه‌بعدی خلق شده در کامپیوتر ندارند.

در این میان یک سوال کلیدی که در مورد پروژه نئون در ذهن ما شکل گرفته این است که تا چه حد این آواتارها توسط کامپیوتر خلق شده‌اند؟ آیا برای این آواتارها جزییات دقیق انسان‌ها ضبط شده و فقط بعد از این کار این تصاویر به روش‌های مختلف متحرک می‌شوند؟ و از این مهم‌تر، آواتارهای مذکور از لحاظ صحبت کردن و ابراز احساسات تا چه حد مشابه انسان‌های واقعی عمل می‌کنند؟ در رابطه با پروژه انسان مصنوعی سامسونگ این ادعا مطرح شده که این آواتارها با انسان واقعی اشتباه گرفته می‌شوند که چنین مشخصه‌ای گام بسیار بلندی نسبت به تکنولوژی‌های کنونی محسوب می‌شود.

تصویری از ویدیو فاش شده

مدیر این پروژه در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته اعلام کرده که به نظر او «انسان‌های دیجیتالی» در دهه پیش رو نقش مهمی خواهند داشت. به نظر او انسان‌های دیجیتالی می‌توانند به بخشی از زندگی روزمره کاربران بدل شوند و این آواتارها به‌عنوان گوینده‌ی اخبار، منشی مجازی یا ستاره‌های سینما بدل شوند.

با درز این اخبار حالا بسیاری منتظر هستند تا مشخص شود انسان مصنوعی سامسونگ چه مشخصاتی دارد و شرکت کره‌ای چگونه می‌خواهد این پروژه جذاب را عملی کند، پروژه‌ای که به زودی در نمایشگاه CES 2020 تمام جزئیات آن مشخص می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه