چراغ راهنمای مخصوص معتادان به موبایل در آلمان

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شهر آوگسبورگ (Augsburg) در جنوب غربی ایالت بایرن آلمان برای عابرانی که در گوشی‌های خود غرق شده‌اند، راهکردی در پیش گرفته است تا بتوانند متوجه علائم رانندگی و چراغ‌های راهنما شوند. از هیچ کس پنهان نیست که پیام دادن با گوشی هنگام رانندگی خطرناک است، اما بررسی‌‌ها نشان داده پیام دادن هنگام راه رفتن هم خیلی اوقات به برخورد با تیرهای چراغ، افتادن در چاله‌، برخورد با دیوار یا بدتر از همه عدم توجه به ماشین‌های در حال عبور منجر می‌شود. مقامات شهر آوگسبورگ با کارگذاشتن لامپ‌های ال‌ای‌دی قرمز در زمین به جای چراغ راهنما، تدبیری اندیشیده‌اند تا مردم بتوانند در تقاطع‌های شلوغ از وقوع تصادف جلوگیری کرده و به سلامت از مسیرها عبور کنند.

بعضی از ساکنان آوگسبورگ کارگذاشتن چراغ‌ها را هدر دادن پول مالیات و خرج اضافه می‌دانستند. با این وجود، مقامات شهر پس از آن که یک دختر ۱۵ ساله با یک قطار شهری تصادف کرد و کشته شد، تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند. به گزارش روزنامه‌ی محلی این دختر هنگام برخورد با قطار هدفون به گوش داشته و به صفحه‌ی گوشی‌اش نگاه می‌کرده. کمک به عابرانی که در خیابان گوشی به دست دارند و بدون توجه به اطراف راه می‌ورند، موضوع تازه‌ای نیست. در سال ۱۳۹۳، شهر چونگ‌کینگ (Chongqing) در چین به طور آزمایشی مسیری به طول ۵۰ متر را به عابرانی که گوشی همراه به دست دارند اختصاص داد. در تایوان مقامات رسمی شهر برای افرادی که در خیابان‌های پرهرج و مرج سرشان در گوشی‌شان است، بلیط‌های جریمه‌ی نقدی در نظر گرفتند. در شهر آنتورپ (Antwerp) واقع در بلژیک هم، برای جلوگیری از برخورد با دیگر عابران، مسیری را به کاربران مشغول گوشی اختصاص داده‌اند.

گوشی....

در آمریکا، شاید مشکل بزرگ‌تر باشد. وزارت حمل‌ونقل آمریکا  بین مرگ عابران پیاده و استفاده‌ی بیشتر از گوشی‌های هوشمند رابطه‌ای مستقیم پیدا کرده است. طبق یک بررسی که در دانشگاه واشینگتن انجام شده، در تقاطع‌های خطرناک از هر سه نفر آمریکایی یک نفر مشغول گوشی‌اش است. بعضی ایالت‌ها در آمریکا حتی در نظر دارند پیام دادن در حین راه رفتن را غیرقانونی اعلام کنند.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه