چهار قابلیت اندورید N که در iOS وجود ندارد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در کنفرانس سالانه‌ی گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید اندروید معرفی شدند. در میان این ویژگی‌ها برخی برای کاربران iOS آشنا بوده اما برخی دیگر کاملا جدید و مختص اندروید N هستند. البته از آن‌جا که اپل معمولا سیستم‌عامل جدید خود را در شهریورماه به‌صورت عمومی رونمایی می‌‌کند، این شرکت هنوز برای پاسخ دادن به چالشی که گوگل با ارایه‌ی ویژگی‌های جدید ایجاد کرده وقت دارد.

اما به‌هر صورت در حال حاضر می‌توانیم از ویژگی‌هایی که اندروید N دارد و iOS هنوز به آن‌ها نرسیده نام ببریم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویژگی‌ها را بشناسید.

قابلیت‌های جدید اندروید N که در iOS وجود ندارد:

دستیار گوگل: نرم‌افزار جدید دستیار گوگل امکان گفت‌وگوها و اجرای دستورات بیشتری را نسبت به دستیار اپل یعنی Siri فراهم می‌کند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها، تحقیق درباره‌ی یک رستوران خاص و رزرو کردن آن به‌صورت OpenTable است.

حالت تقسیم صفحه‌نمایش: جداکردن یا تقسیم صفحه‌نمایش (Split-screen mode) همان حالتی است که در بعضی از گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی دیده بودیم و به کاربران اجازه می‌داد تا نرم‌افزارهای مختلفی را به طور همزمان روی صفحه اجرا کنند. حالا اندروید N به‌صورت پیش‌فرض از این حالت در همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. البته این حالت در iOS 9 هم وجود دارد اما فقط در آیپد قابل‌استفاده است و هنوز به آیفون نرسیده است.

instant-app

Instant Apps: با قابلیت Instant Apps کاربران اندروید می‌توانند تنها از طریق یک لینک و بدون دانلود از پلی استور، از اپلیکیشن‌های موردنظرشان استفاده کنند. در واقع Instant Apps هر برنامه‌ی اندرویدی‌ای را به آدرس URL تبدیل می‌کند. برای بهره بردن از Instant App‌ حتی لازم نیست جدیدترین نسخه‌ی اندروید را داشته باشید و امکان استفاده از آن حتی در اندروید جلی‌بین هم وجود دارد.

این مورد به‌خصوص درباره‌ی فرآیندهای پرداخت آنلاین کارآمد است. شما می‌توانید به‌جای هر سیستم پرداختی که ارایه‌دهنده‌ی اپلیکیشن پیشنهاد می‌کند،‌ از Android Pay برای پرداخت و خرید اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. چنین امکاناتی هنوز معادلی در iOS ندارند.

Doze on the Go: قابلیت افزایش طول زمان مصرف باتری با نام Doze در نسخه‌ی قبلی اندروید یعنی اندروید مارشمالو ارایه شد. راهکار گوگل برای افزایش زمان استفاده از باتری با یک‌بار شارژ، نه برای موقع کارکردن بلکه در زمان بلا‌استفاده ماندن گوشی است و به آن حالت Doze یا چُرت می‌گوید. با فعال کردن این حالت وقتی دستگاه مشغول کار نیست، سیستم به سطحی می‌رود که تا حد ممکن انرژی کمتری مصرف کند. در اندروید N این قابلیت با نام Doze on the Go شامل امکانات بیشتری شده که اپل آن‌ها را در low-power mode ندارد.

Android-N-logo-AA

قابلیت‌های جدید اندروید N که از قبل در iOS موجود بود:

پاسخ از طریق اعلان: وقتی علامت رسیدن یک پیامک جدید در قسمت اعلان‌ها ظاهر می‌شود، کاربران اندروید حالا می‌توانند مستقیما و بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن پیام‌رسان از همین قسمت پاسخ آن را ارسال کنند. اپل این قابلیت را دو سال قبل در نسخه‌ی iOS 8 معرفی کرده بود.

دسته‌بندی اعلان‌های اپلیکیشن‌ها: اعلان‌های مربوط به یک اپلیکیشین خاص در اندروید N دسته‌بندی می‌شوند تا خواندن و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. این قابلیت در حال حاضر در iOS با فعال کردن در تنظیمات در دسترس قرار می‌گیرد.

نایت‌مود (Night Mode): برای جلوگیری از فشار آمدن به چشم‌ها در هنگام کار با نمایشگر در شب، اندروید N تنظیمات نایت‌مود را ارایه کرده که ته‌رنگ زرد را به صفحه‌نمایش می‌دهد. این کار باعث می‌شود که در کار طولانی‌مدت با گوشی به نسبت رنگ آبی خستگی کم‌تری برای چشم‌های شما ایجاد شود. شما همچنین می‌توانید در تنظیمات، روشنایی یا میزان رنگ قهوه‌ای را هم شخصی‌سازی کنید.

منبع: Cnet

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    هم پاسخ بدون باز کردن اپ و هم night mode در مارشمالو هست.

  2. Avatar سینا

    Night Mode در مارشملو هم وجود داره.

    1. Avatar Salar Montazeri

      کجاش ؟ من نکسوس دارم ! ????

      1. Avatar Ali S

        من تو اس۶ خودم دیدم
        تنظیمات=> نمایشگر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه