کنترل کیفی کابل‌های USB-C توسط خود گوشی‌های موبایل

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به لطف برنامه‌های جدیدی که سازمان USB-IF وضع کرده است، احتمال اینکه کابل‌های USB Type-C مشکل‌دار وارد بازار شوند، به پایین‌ترین مقدار خود می‌رسد. سازمان USB-IF که به ترویج استفاده از پورت USB و تعیین استانداردهای آن‌ها می‌پردازد، خبر از ساخت نرم‌افزاری برای تایید مشخصات و استانداردهای لازم کابل‌های USB Type-C داده است.

کد جدید را می‌توان با بروزرسانی نرم‌افزاری در دستگاه‌های فعلی هم قرار داد.

نرم‌افزاری که سازمان USB-IF برای تایید کابل‌ها و شارژرهای USB ساخته است، می‌تواند توانایی‌ها و گواهی‌هایی که این کابل‌ها می‌گذرانند را بررسی کند. تمام این بررسی‌ها هم دقیقا هم‌زمان با اتصال اولیه‌ی کابل، و قبل از اینکه هر داده‌ای منتقل شود اتفاق می‌افتد.

مشکلات برخی از کابل‌های USB Type-C برای اولین بار از سوی «بنسون لونگ» (Benson Leung)، از مهندسان گوگل، ارایه شدند. لونگ گفته بود که برخی از کابل‌های ارزان‌قیمت USB Type-C که در بازار پیدا می‌شوند، می‌توانند دستگاه‌تان را بسوزانند. لونگ برای تست کابل‌های بازار، تبلت Pixel C خود را نابود کرد.

Pixel-C

«برد ساندرز» (Brad Saunders)، مدیر بخش USB 3.0 در سازمان USB-IF، درباره‌ی تصمیم‌شان گفته است: “USB محبوب‌ترین گزینه برای اتصال و شارژ کردن دستگاه‌ها است. در پشتیبانی از اکوسیستم USB Type-C، نیاز به راه حلی برای بررسی استانداردهای رابط USB را احساس کردیم. پروتکل جدید تایید USB Type-C، دستگاه‌ها را در مقابل کابل‌های بد USB و شارژرهای ناهمخوان محافظت می‌کند.”

کد جدید را می‌توان با بروزرسانی نرم‌افزاری در دستگاه‌های فعلی هم قرار داد. این کد حتی می‌تواند از ورود بدافزارهایی که برخی از کابل‌های USB دارند، جلوگیری کند.

منبع: The Inquirer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه