کاترپیلار ماشین‌های عظیم‌الجثه را به سیستم تشخیص خواب‌آلودگی مجهز می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی صحبت از تجهیزات سنگین باشد، نام کاترپیلار یکی از اولین نام‌هایی است که به ذهن می‌رسد. اگر قرار باشد این تجهیزات سنگین برای جابجایی سنگ و چیزهایی مثل این استفاده شود، صحنه برای کاترپیلار کم‌رقیب‌تر می‌شود و بالاخره به‌طور خاص درمورد تجهیزات حفاری معدن که هرکدام ۱۲ چرخ بسیار بزرگ دارند، تقریبا رقیبی برای محصولات کاترپیلار وجود نخواهد داشت. این‌طور تولیدات این شرکت جزو بزرگ‌ترین وسایل نقلیه‌ی دنیا هستند؛ تا آن‌جا که برای سوار شدن در اتاق ماشین ناچار به استفاده از پله‌های ساختنی هستیم.

این ‌‌ماشین‌های بزرگ در اثر یک بی‌احتیاطی کوچک می‌توانند کاملا از روی وسایل نقلیه‌ی معمولی مسافربر عبور کرده و آن‌ها را خرد کنند!

اما حتی با وجود هوشیارترین و ماهرترین رانندگان، احتمال بروز حوادث هنگام راندن این وسایل نقلیه‌ی عظیم‌الجثه بسیار بالاست. درصورت بی‌احتیاطی این ‌‌ماشین‌های بزرگ می‌توانند کاملا از روی وسایل نقلیه‌ی معمولی مسافربر عبور کرده و آن‌ها را خرد کنند! هرگونه بی‌احتیاطی یا اشتباه بسیار کوچک می‌توان هزینه‌های سنگین به دنبال داشته باشد و به همین خاطر رانندگان ماشین‌های عظیم‌الجثه در همه حال باید با تمرکز و هوشیاری کامل عمل کنند.

کار معدن مثل کار ساعت است و طبعا کارمندان زیادی در شیفت شب و بعدازظهر مشغول این کار هستند. خستگی حاصل از کار هنگام راندن ماشین‌های برگ کاترپیلار ممکن است نه‌تنها جان راننده بلکه جان بسیاری افراد دیگر را هم به خطر بیندازد. چرت زدن موقع رانندگی همان و آسیب‌های جبران‌ناپذیر همان!

کاترپیلار این موضوع را خوب می‌داند و به همین خاطر است که سیستم‌های امنیتی کامیون‌های جدید خود را تجهیز کرده و یک سنسور تشخیص حالت خستگی و خواب‌آلودگی در آن قرار داده است. این سنسور به حرکات سر و چشم حساس است و به محض این‌که تشخیص دهد راننده حالت عادی ندارد چرتش را پاره می‌کند!

کاترپیلار گفته «نرم‌افزار تشخیص خستگی» قرار است در هزاران دستگاه کامیون حفاری معدن این شرکت در سراسر دنیا نصب شود.

منبع: Digital Trends

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پایا صنعت

    در پایا صنعت تیران هم تجربه ی استفاده از ماشین های عظیم‌الجثه را داشته ایم ، تمام اکوسیستم حمل و نقل ما کاترپیلار هستش که از همه نظر و مخصوصا از لحاظ قدرتی بی نظیر هستند . همانطور که میدانید رانندگی های طولانی و کار در شیفت های کاری زیاد باعث خواب آلودگی خیلی از رانندگان میشه ، حتی ما هم تجربش رو داشتیم ، خیلی خوشحالم که این پست رو منتشر کردین ، اطلاع رسانی خوبی بود ! تشکر از شما .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه