کارت گرافیک R9 Nano تا چند هفته‌ی دیگر عرضه می‌شود

۲۷ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سهام شرکت AMD چند وقتی است که روندی نزولی را در پی گرفته است و این شرکت یکی دو سال اخیر را به سختی پشت سر گذاشته. با این حال، وضعیت نا به‌سامان AMD ریشه در کارت‌های گرافیکی سری ۲۰۰ این شرکت دارد؛ کارت‌هایی که برای دو سال پیش هستند و تا همین چند وقت اخیر هم به روز نشده بودند.

کارت گرافیک R9 Nano، یکی از قوی‌ترین و کوچک‌ترین کارت‌های گرافیک شرکت AMD است

با این حال، ظاهرا این شرکت می‌خواهد خود را با کارت‌های سری Furyاش دوباره زنده کند. کارت‌های سری Fury سخت‌افزاری شگفت‌انگیز دارند و در کنار سیستم پهنای باند بالای‌شان، از قدرت‌مندترین پردازنده‌ی AMD هم بهره می‌برند.

شرکت AMD دیروز اطلاعات بیشتری از کارت Nano این شرکت که با پردازنده‌ی جدید Fiji ساخته شده است منتشر کرد.

AMD-Radeon-R9-Nano

مهم‌ترین قابلیت کارت Nano، همانطور که از نام‌اش پیداست، ابعاد کوچک‌اش است. این کارت گرافیک به مقدار قابل توجهی کوچک‌تر از کارت‌های هم‌سطح‌اش است. این کارت تنها شش اینچ (۱۵ سانتی‌متر) طول دارد و مثل Fury هم از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع استفاده نمی‌کند.

8898-1

با اینکه شرکت AMD حرفی درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری کارت Nano نزده است، اما می‌گوید که این کارت از R9 290X که قوی‌ترین کارت گرافیک سری قبلی این شرکت بود، قدرت بسیار بیشتری خواهد داشت.

فعلا چند روزی است که عرضه‌ی کارت گرافیک Fury که قوی‌ترین کارت شرکت AMD است می‌گذرد. این شرکت می‌گوید که عرضه‌ی Nano برای ماه August (مرداد) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: PC World

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه