کار Galaxy Note 7 رسما تمام شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ رسما خبر از توقف تولید گوشی Galaxy Note 7 را در تمام دنیا داده است. این شرکت، پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکل باتری‌های خراب این گوشی، دیگر قصد ادامه‌ی تولید یا درست کردن آن را ندارد و به طور کلی، پرونده‌ی Galaxy Note 7 را بسته است.

سامسونگ در بیانیه‌ای گفته است: “ما امنیت و سلامت مشتریان خود را در اولویت قرار داده‌ایم و به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم تا فروش و تولید Galaxy Note 7 را متوقف کنیم.”

پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری گوشی‌های Galaxy Note 7 برای سامسونگ ۱۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

سامسونگ دیروز خبر از جمع‌آوری تمام مدل‌های Galaxy Note 7 داد و گفت که چه مدل‌های اصلی و چه مدل‌های تعویضی این گوشی، باید خاموش شوند و در این حالت بمانند. دارندگان تمام مدل‌های Galaxy Note 7 می‌توانند گوشی‌های‌شان را به سامسونگ ارایه دهند و پول خودشان را پس بگیرند.

اپراتورهای مختلفی که اقدام به فروش Galaxy Note 7‌ کرده بودند، به مشتریان خود طبق بیانیه‌ای گفته‌اند که می‌توانند گوشی‌های‌شان را با یک گوشی دیگر سامسونگ، یا دیگر شرکت‌ها تعویض کنند.

گوشی Galaxy Note 7 در ماه مرداد عرضه شد و از سوی تمام منتقدان مورد توجه قرار گرفت؛ با این حال، ماه تمام نشده بود که اولین گزارش‌ها مبنی برا آتش گرفتن باتری این گوشی منتشر شدند. سامسونگ در ابتدا از دارندگان این گوشی‌ها خواست تا مدل فعلی‌شان را با مدلی سالم تعویض کنند، اما مدل‌های سالم هم آتش گرفتند.

ارزش سهام سامسونگ امروز ۸ درصد کاهش یافت که در ده سال اخیر بی‌سابقه است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند فقط جمع‌آوری گوشی‌های Galaxy Note 7 برای سامسونگ ۱۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

Galaxy Note 7 یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که به دست گرفته بودیم و خیلی از دوستان ما هم منتظر حل شدن مشکلات آن بودند تا این گوشی را خریداری کنند. با اینکه از این موضوع خوشحال نیستیم، اما باید بگوییم که پرونده‌ی Galaxy Note 7‌ رسما بسته شده است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۳ دیدگاه
  1. سینا

    سلام فقط میخوام چندتا نکته رو بگم
    ۱.همتون یه طوری میگین سامسونگ بهتره یا اپل بهتره انگار خودتون مالک شرکت هستین یا سهام دارین
    ۲.بنظرم بهتربن گوشی های بازار LG V20 و HTC 10 و Galaxy S7 به علاوه Xperia XZ هستن
    +انتخاب هر یک از گوشی ها بستگی به سلیقه شخص داره (من از HTC خوشم میاد)
    ۳.اپل هم میتونم به جرعت بگم که فقط به خاطر تبلیغات زیادشه که فروش بالایی داره وگرنه از بقیه پرچمدارها سطح پایینتری داره (به طور مثال باتری و صفحه نمایش و …)
    ۴.من زیاد از سامسونگ خوشم نمیاد ولی از نوت هفت خیلی خوشم اومده بود

    1. Ahmad

      شما یه سرچ بزن هزینه تبلیغات شرکت ها ببین اپل کجاست الان هر بازی فوتبال هر جای دنیا فقط اسم سامسونگ رو تابلو کنار زمینه یعنی تا آخرشو بخون هزینه اپل واسه تبلیغات ۱/۱۰۰۰ سامسونگ نیست

  2. علیرضا

    این همه اختلاف برای چی اخه؟ هر کی هر چی دوس داره اونو برداره خب.

  3. Blank

    من اخیرا گوشی Zuk Z2 رو تهیه کردم با مبلغی تنها کمی بیشتر از یک میلیون (با۴گیگ رم،اسنپ۸۲۰ و ۳۵۰۰میلی آمپر باطری و …)
    اهل گیمینگ سنگین با گوشی ام و خیلی راضی ام، قبلش هم p8 هواوی رو داشتم و خیلی راضی بودم .

    حالا شما با هم بحث کنید که چرا سامسونگ تموم نشده، یا اینکه چرا خوب کاری بوده که ۷میلیون دادین اپل قاچاق خریدین !
    خنده داره،موفق باشید همگی

  4. علیرضا

    سامسونگ ایران وقتی زنگ بزنی هنوز بهت میگن نوت ۷ تا یه ماه دیگه میاد ایران و ما تحویل میدیم .!!!

  5. مرتضی

    یعنی نوت ۷ کلا تعطیل شد فعلا تولید نمیشه؟ خیره سرم میخواسم بخرم 😐
    اگه کلا تعطیل کرد تولیدشو چیو میخواد جایگزینه مشتریای سری نوت کنه؟

  6. reza

    سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های ناو سازی دنیاست. گوشی کار کوچیکشه….حالا امیدوارم ناوهاش نترکه!!! جاست فور فان

  7. حسن

    فکر میکنید سامسونگ حالا نوت ۷ رو تبدیل به زباله میکنه؟عمرا.اونها رو به داعش بجای بمب دستی میفروشه.خوراک عملیات انتحاریه

    1. Ahmad

      نه همونو بازیافت میکنه به جای اس ۸ میده بازار حالا نگاه کنید موقع اس ۸ بیاد بازار گندش در میاد

  8. xp23sh

    درود
    خداروشکر که سامسونگ دیگه نوت ۷ تولید نمیکه لگه بجاش ماشین لباس شوی درست میکرد بهتر بود نه
    نوت بمبی بیش نیست
    وسلام حتما htc یا sony بخرید .

  9. Farbod

    با پیشرفت ضعیفی که اپل تو نسل جدید گوشی هاش یعنی iphone7 و ۷plus داشت و با توجه به اون همه امکانات note7 که حتی بعضی هاش رو فقط در فیلم ها دیده بودیم (مثل iris scanner یا ضخامت ۰.۷mm قلمش) بدون شک امسال بازار رو سامسونگ می گرفت. به نظر میاد یکی از supplier های باطری های سامسونگ (Samsung SDI) خرابکاری کرده. فقط گوشی هایی که باطریشون رو این supplier طراحی کرده آتش می گیرند. میتونه یه توطئه کثیف باشه. سابقه سامسونگ تو انفجار فقط مال S3 بود اونم به تعداد خیلی محدود. این شرکت یه شرکت تازه وارد و غیر حرفه ای نیست که یه همچین اتفاقی بر اثر عدم تجربه و آگاهی براش بیفته.
    دیگه مهم نیست. فقط میشه گفت حیف.

    1. سام

      اپل خیلی هم خوبه
      سالی ۲ تا گوشی میزنه ببین چه فروشی میکنه
      این سامسونگ که داره رو به نابودی و حذف و خروج ار رقابت پیش میره
      کارش تمومه گوشیهای چینی جاشو گرفتند حالا هی بشین به خودتو تلقین و خیال بافی کن دنیا خودش شاهده

    2. Ali

      اشتباه میکنی آخر کار هم چنتا از نوت ۷ که باطری چینی داشتند منفجر شدند.

  10. حسین

    اقا من نمیدونم چرا بعضی ها الکی شلوغ میکنن. برو تاریخ سامسونگو نگاه کن تا حالا یکبار هم مشکلی اینظوری نداشته این دیگه ربطی به ناتوانی شرکت نداره، اتفاقه دیگه. این گوشییو اگه اپلم با این سخت افزارو و وقت کم میساخت بهتر از این نمیشد. من در حال خاظر ایسوس دارم قبلا هم سونی، هردو این گوشی ها عالیه ولی بنظرم در دست داشتم گوشیه سامسونگ یک اقتدار دیگه ای داره

    1. سام

      تاریخ سامسونگ رو خوندم این شما هستی که نخوندی سامسونگ از اول اصلا اینکارو نبود ماهی و سبزی میفروخت

    2. sepehr

      شما اگه خودت تاریج سامی رو میخوندی میفهمیدی که از زمان s3 مشکلات انفجار نوی بنجل های سامی بوده که دیگه توی نوت ۷ به حد اعلای خودش رسید

  11. MeHdI

    سامسونگ بزرگترین اشتباهی که قبل از ورود نوت ۷ به بازار کرد ؛ کمک نگرفتن از تیم مجرب کنترل اپل بود . اگه غرورشو زیر پا میزاشت و ازین تیم مجرب کمک میگرفت حتما گوشی قبل از انفجار خم میشد ، قبل از انفجار قار و قور میکرد یا حتی ممکن بود بوق هم بزنه ، قبل از انفجار تاچش مشکل به هم میزد و بولوتوثش یه عرض اندامی میکرد ولی حیف که نشد !!!

    1. Ahmad

      الان تولید کدوم متوقع شده اونی که خم میشود یا اونی که میترکه،؟

      1. MeHdI

        دوست عزیز متوقع یعنی کسی که توقع (انتظار) دارد ولی متوقف به معنی توقف (عدم تولید) میباشد .

  12. مسعود

    سامسونگ خوب بلده چطوری داستانو خاتمه بده و حتی به نفع خودشم در میان مدت تموم کنه مطمعنا خیالتون راحت چنان قیمت گزاری و حرکت رو ب جلوی تکنولوژیکی میزنه که جایی واس انتخاب نزاره حالا یا با نوت ۸ یا اس۸ با حتی شبه پرچمدار سامسونگ همیشه پیروزه سونی بیچاررو بگو با اچ تی سی که ۵ ساله درگیرن سامسونگ باهمین داستان درسته شک بازارو و بورس سامسونگو پایین اورده ولی بعد ۱ ماه همچی درست میشه و با خرید یک کمپانی سهامو بالا میکشه و خیلی راحت بازارو مثل الان دست میگیره شک نکنین پایان سامسونگ رو نخواهید دید مگر بعد از فروغ سونی و اچ تی سی و الجی موبایل اگر قرار باشه سامسونگ با همه سودهیش پایانی داشته باشه خیلی از شرکتا توی نوبتن سود فروش پنل موبایلش اندازه کوارتر دوم ۲۰۱۶ کل کمپانی الجی موبایل سود داشت پس قصه نخورید

    1. Ali

      سامسونگ الان ۲ساله در حال پیشرفته و از رتبه ۳۵ به رتبه ۱۱ رسیده ولی طبق یه گزارشی که خوندم از یه اقتصاد دادن نظرش این بود که افت جایگاه سامسسونگ شاید هیچ وقت درست نشه آخه طرف کارش اینه حتما یه چیزیم میدونه و در مورد گوشی بعدی مهم ترین کار جلب اعتماد مردم و اینکه نتونست نوت ۷ رو درست کنه شاید این خیلی بد تر از نفجر شدنش باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه