کانسپت‌های به‌یادماندنی BMW؛ ویژن، تصویری از آینده

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

امروز روز سوم معرفی یکی از کانسپت‌های منحصربفرد ب.ام.و است. کانسپتی که بیشتر از هر طرح مفهومی دیگر، خبر‌های زیادی از آینده‌ی خودروها برایمان بازگو می‌کند. خودرویی که از قیافه تا باطن آن، با خودروهای فعلی کاملا فرق داشته و ممکن است درک بسیاری از جزییات آن درحال حاضر برایمان کمی ناملموس باشد! اتومبیلی که این اجازه را به راننده می‌دهد که بدون نگرانی، صندلی خود را به سمت سرنشینان برگرداند و با آن‌ها گپ بزند؛ خودرو در طول مسیر به‌صورت هوشمند هدایت می‌شود، به مقصد می‌رسد و درنهایت در محل مناسب به‌طور خودکار پارک می‌شود.

به ‌نظر شما داشتن چنین خودرویی وسوسه انگیز است یا رانندگی با خودروهای فعلی را باهیجان‌تر از این اتومبیل‌های عجیب و فضایی می‌دانید؟ پیش از جواب دادن، با این مطلب دیجی‌کالامگ همراه باشید، چراکه ممکن است نظرتان عوض شود!

ویژن, کادوی جشن تولد BMW به عاشقان خود!

دور از تعجب نیست که هر از گاهی شاهد معرفی کانسپت‌هایی از سوی کمپانی ب.ام.و باشیم که تمام تلاش و استعداد‌ خود را به‌ کار‌ گرفته باشد تا همگان را مجذوب عظمت، هوش و فناوری‌های خود کند. در میان این کانسپت‌ها، طرح‌های مفهومی نظیر «ویژن» قصد به تصویر کشیدن سیاست این شرکت، برای سال‌های آینده را دارد. برای همین، ما هم می‌خواهیم امروز، یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین این کانسپت‌ها به نام ویژن را برایتان معرفی کنیم.

تولد

معمولا برای جشن تولد، دوستان کادو می‌برند اما ب.ام.و به پاس صد ساله شدنش در روز تولد خود، این سنت را می‌شکند و تصمیم می‌گیرد که امسال، خود به طرفدارانش کادویی ارزشمند و هیجان‌انگیزی به نام Vision Next 100 هدیه ‌دهد. ویژن، محصول فکر، تلاش و خلاقیت تیم طراحی و مهندسی است و به نظر می‌رسد که این تیم برای آینده‌ی دور و نزدیک این شرکت، نقشه‌های اساسی در ذهن خود کشیده است. کریم حبیب، مسئول طراحی ب.ام.و می‌گوید که هدف ما از ساخت این ویژن، خلق یک وسیله حرفه‌ای بود که بتواند رابطه احساسی زیادی میان راننده و خودرو را برای همیشه برقرار نگه‌ دارد!

concept2

طراحی خارجی

احتمالا اولین چیزی که درباره‌ی ویژن، نظر شما را به خود جلب می‌کند، زبان طراحی جدید و البته عجیب آن است. طراحی که اوج خیالی‌بودن یک خودرو را برایمان متصور می‌شود ولی باید بدانید که تمام داستان ویژن به زیبایی و چهره‌ی آن ختم نمی‌شود. تیمی که این نقاشی خیالی را کشیده، به اصول مهندسی نظیر آیرودینامیک مطلوب، ساختار فیبرکربن و استفاده از مواد قابل بازیافت برای حفظ محیط زیست نیز، پایبند بوده است.

concept3

داخل کابین

در داخل ویژن دیگر خبری از الگوی اتومبیل‌های امروزی نیست. داشبورد آن متشکل از مثلث‌های زیادی به نام هندسه زنده است که ارتباط مستقیمی میان خودرو و راننده برقرار می‌کند. این اشکال می‌توانند در قالب یک سیستم نمایشگر آنالوگ نیز نمایان شوند. شیشه‌ِی جلو، قابلیت تبدیل به یک نمایشگر واقعیت افزوده را دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز راننده بر روی آن به نمایش درمی‌آید. فضای تعبیه شده کابین ویژن می‌تواند به فضای بزرگی تبدیل شود که خستگی رانندگی طولانی را به یک محیط دلنشین و راحت تبدیل کند.

concept4

و اما نگاهی به امکانات و مشخصات ویژن

گرچه هنوز اطلاعات کاملی از این اتومبیل به‌طور رسمی در دسترس نیست و ب.ام.و قول داده که اطلاعات کامل‌تری را بعدها در اختیار عموم قرار دهد؛ نکته‌ای که در روز معرفی ویژن، بیشترین بازتاب را درباره‌ی آن داشته، قابلیت رانندگی این خودرو در دو حالت هوشمند است. حالت رانندگی  Ease که نسخه پیشرفته‌ای از رانندگی است که بدون هیچ گونه دغدغه‌ای می‌توانید خودرو را به حال خود رها کنید، خودتان را با امکانات موجود سرگرم کنید و اتومبیل به‌طور هوشمند، مسیری را که از قبل به آن داده بود‌ه‌اید طی می‌کند. از این حالت رانندگی به عنوان حالت خودران نیز یاد می‌شود. حالت دیگر رانندگی ویژن، Boost نام دارد که هدایت خودرو به نوع متعارف تبدیل می‌شود و به معنی اداره و فرمان پذیری خودرو توسط راننده است. البته در این حالت نیز، واقعیت‌های افزوده شیشه‌ی جلو برای نمایش اطلاعات موردنیاز، به کمک راننده می‌آیند.

concept5

و کلام آخر …

ویژن نمونه یک خودروی ایده‌آل است. ممکن است در آینده خودروها به سمت طراحی‌هایی نظیر این کانسپت پیش روند و سبک طراحی خودروها به‌طور کلی عوض شود؛ نظیر اتومبیل‌هایی که در فیلم و انیمیشن‌های خیالی دیده‌ایم. ویژن نیز خودرویی پویا، کاملا هوشمند و قابل سفارش‌سازی بنا به سلیقه راننده است که خستگی رانندگی را برای سرنشینان، تبدیل به یک محیط سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی می‌کند. دیگر راننده نیاز نیست حواسش به جاده و اتومبیل باشد، چراکه راننده، اتومبیل را روی حالت خودران گذاشته و با خیال راحت با سرنشینان خود حرف می‌زند، شیشه جلوی اتومبیل را به صفحه نمایشی برای چک کردن پیام‌ها و محیط بازی و سرگرمی برای خود تبدیل می‌کند و درنهایت با امنیت کامل به مقصد می‌رسد!

اگر خاطرتان باشد، جینا نیز دارای قابلیت سفارش‌سازی داخل کابین بود و این بار با معرفی ویژن، متوجه تصمیم جدی‌تر این خودروساز برای عملی کردن این سبک ویژگی و طراحی‌ها، برای اتومبیل‌های آینده‌ی آن می‌شویم.

به‌نظر شما آیا با تولید این سبک خودروها، بازهم می‌توان اثری از هیجان رانندگی را در آن‌ها پیدا کرد؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar بهنام

    برای صد سال اینده که شعار بی ام دبلیو هست برای این کانسپت ها … بنظر من رانندگی از سطح جاده ها منقرض میشه
    این امر حتی ممکن تو بیست سال اینده رخ بده و برای راندگی ما دیگه نیاز به جاده های زمینی نداشته باشیم همسن خیلی از محدودیت های طراحی روی زمین رو از میون بر میداره … تسلا بنظر پیشگام این تکتولوژی میشه به خاطر وجود ایلان ماسک و همچنین تحقیقات فضایی با یه مخلوط از تسلا و صنایع هوایی اون میشه انتظار ماشین های پرنده رو بزودی از این شرکت داشت
    بی ام دبلیو اما مطمنا عقب نمیمونه و مثه همیشه یکه تاز کانسپت های اینده سازه

  2. Avatar سجاد

    سلام اقای شاهسون
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    اگه ممکنه ۱۰ الی … (هر چند تا که میدونید) برند برتر خودرو رو طبق نظر شخصیتون برامون بگید
    خیلی علاقه دارم نظر صاحب نظرانی مثل شمارو در این رابطه بدونم.
    با تشکر
    اگه حوصله داشتید ۱۰ برند برتر سوپر برند ها رو هم از نظرتون بگید.
    با تشکر

    1. شاهسون شاهسون

      سلام سجاد عزیز

      خوشحالم که مطلب رو دوست داشتی.
      حتما. سعی می‌کنم تو اولین فرصتی که پیش اومد، کنار محتوا و خبرهایی که باید پوشش بدم این مقاله رو هم بنویسم.
      ممنون از پیشنهادت. هروقت پیشنهاد و درخواستی داشتی، حتما باهامون درمیون بذار.

      ارادتمند
      شاهسون

      1. Avatar سجاد

        سلام به جناب عالی و همه ی همکاران طراز اول شما
        ممنون از احترام و پاسخ شما
        بی صبرانه منتظر این مقاله و دیگر مقاله های با کیفیت و پر محتوای شما در حوزه ی خودرو و موتور سیکلت هستم.
        موفق باشید

      2. شاهسون شاهسون

        خواهش می‌کنم سجاد جان، لطف داری.

        ما تلاشمون رو میکنیم که بهترین مطالب با محتوای مفید رو برای شما عزیزان تولید کنیم. اینکه شما راضی باشین و استفاده کنین،باعث افتخار و خوشحالی ماست.

        در هفته‌های پیش‌رو، برنامه‌ی مطالب متنوعی ریخته شده و در اولین فرصت، نظر محترمت رو حتما لحاظ میکنم.
        بازهم پیشنهادی داشتی، با کمال میل منتظر شنیدنش هستم.

        شاد باشی

  3. Avatar عرفان

    فقط پراید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه