یکی از طراحان اپل، این شرکت را ترک می‌کند

۱ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل تی‌وی و کایران

براساس گزارش Recode، یکی از طراحان اپل که در طراحی و توسعه‌ی تی‌وی باکس اپل نقش مهمی داشت، می‌خواهد از این شرکت استعفا دهد.

“ما به دنبال راه‌ها مختلفی برای ارایه‌ی تجربه‌ای فوق‌العاده از تلویزیون بودیم.”

«بن کایران» (Ben Keighran) چهار سال پیش وقتی که اپل استارت‌آپ او را خریداری کرد، به این شرکت ملحق شد. حالا او می‌گوید که به‌زودی می‌خواهد شرکت سازنده‌ی اپل را ترک کند و یک کسب و کار جدید را آغاز کند. او می‌گوید: “من نمی‌خواهم فقط یک محصول فوق‌العاده بسازم، بلکه تصمیم دارد شرکت خودم را تاسیس کنم.”

کایران گفت که در چند سال گذشته بر جنبه‌های ظاهری نرم‌افزار اپل ‌تی‌وی جدید نظارت می‌کرد. این نرم‌افزار همچنین بخشی از موتور جستجویی به نام «چامپ» (Chomp) را در خود جا داده است. کایران یکی از بنیان‌گذاران این موتور جستجو بود و در سال ۲۰۱۲ آن را به اپل فروخت. «کتی ادواردز»، بنیان‌گذار شریک چامپ دو سال پیش اپل را ترک کرد.

برنامه‌های اپل برای ارایه‌ی سرویس‌ها و سخت‌افزارهای مربوط به تلویزیون در چند سال گذشته، در مرکز توجه رسانه‌های خبری مرتبط بوده است. شرکت کوپرتینویی نظرش را درباره‌ی اهداف و برنامه‌هایش تغییر داده است. به عنوان مثال، در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی این شرکت می‌خواست یک سرویس ویدیوی اشتراکی برای پخش زنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی و کابلی، راه‌اندازی کنند. اما این برنامه فعلا کنار گذاشته شده است.

کایران درباره‌ی پروژه‌‌های در دست اقدام اپل هیچ سخنی نگفته، صرفا به گفتن همین نکته اکتفا کرده که: “ما به دنبال راه‌ها مختلفی برای ارایه‌ی تجربه‌ای فوق‌العاده از تلویزیون بودیم.” او همچنین گفت که ترک اپل واقعا برایش سخت بود. من واقعا مردم، فرهنگ و محصولات اپل را دوست دارم.” مسوولان مربوطه‌ی اپل در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Recode

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar بیگ بیگ

    سخته برای اپل باوران…ولی اپل هم رفتنیه…یک بار در صنعت PC وارد شد و با سیاست انحصارطلبانه به انزوا رفت و مایکروسافت با مشارکت سخت افزاری تمام دنیا به کنار زدش (البته مایکروسافت هم به دلیل انحصارگریش در ویندوز با رشد اپن سورس و اپن استاندارد میبینیم در صنعت موبایل هیچ حرفی برای گقتن نداره و در صنعتPC هم علیرغم باز بودن سخت افزار , بسته بودنش در زمینه سیستم عامل در نهایت امروز به بن بست خورده و رشدش متوقف و بلکه معکوش شده )…حالا گوگل یک قدم جلوتر رفته و حتی انحصار سیستم عامل و توسعه اش را در دست خودش نگرفته (به لطف استفاده سیستم متن باز لینوکس بر عکس ویندوز )..به همین خاطر تمام دنیا هم سخت افزاری و هم نرم افزاری در توسعه پلتفرم اندروید فعالانه مشارکت دارند چه هسته سیستم عامل که لینوکسه و یک دنیاست برای خودش و از ابر کامپیوترها (بیشتر از ۹۸ درصد ابر کامپیوتر ها بر اساس لینوکس هستند) تا PC و گوشی و تجهیزات تعبیه شده را پوشش میده تا…. توسعه ای بر لینوکس که اندروید باشه و از همه شرکت های مطرح سازنده گوشی ساز مثل سونی و سامسونگ و ال جی و htc و… در تیم های توسعه گوگل مشارکت دارند. سخت افزار هم دنیای دیگه ای داره همه ی دنیا الان از اینتل و کوالکام و انویدیا و ….. تا شرکت های نوپا در توسعه اندروید فعالانه مشارکت دارند. سالها پیش شعار اپل با PC هاش همین شعار امروزش بود با گوشیهاش که انطباق سخت افزار بانرم افزار و کارایی بیشتر. در شعار این مفهوم خوبه ولی در عمل باعث انحصار و رشدکمتر و کمتر ناشی از عدم مشارکت شرکت های بزرگ دنیا به شکل موثر و مستقیم در توسعه پلتفرم و همچنین افزوده شدن هزینه های سنگین انحصارگرایی روی دوش مصرف کننده است. یک بار این فلسفه در برابر مشارکت فعال دنیا فقط درقسمت سخت افزار (منظور PC ها و ویندوز ), شکست خورده چه برسه به امروز که دنیا در توسعه سیستم عامل هم مشارکت داره که این وضعیت را برای اپل وخیم تر هم میکنه. این موضوع را اپل درک کرده و میدونه دیر یا زود تاریخ تکرار میشه و ایفون و اکوسیستمش رو به نابودی است ولی سعی کرده این بار فرایند را با ایجاد فضای توهمی در مورد محصولاتش و ایجاد لویالتی یا همون فن بازی کندتر کنه و در دراز مدت هم راه های گریز مثل سرمایه گذاری در صنایع دیگه را برای نجات از ورشکستگی دنبال میکنه (مثلا اینکه بخواهد و برود خودروساز شود). ولی چون از اساس فلسفه و تفکر شرکت غلط پایه ریزی شده و مبتنی بر تفکر مشارکت جهانی نیست و در هر فیلد به شدت دنبال انحصارگرای است در هر صنعت دیر یا زود کم فروغ و محو خواهد شد… دنیا امروز دنیای اپن استاندارد , اپن سورس , اپن ارکیتکچر و مشارکتی است….انحصار و انحصار طلبی سرونوشت نابودی به همراه داره…

    1. Avatar علی جوادی

      دوست عزیز همه روشنفکری شما رو ندارند…
      نوکیا با لجبازی و استفاده از سیستم عامل بی مصرف سیمبیان چند سال طرفداران خودش رو مجبور به خریدن گوشیهای این کمپانی که همه یکسان و هیچ کارایی نداشتند میکرد…نتیجش چی شد؟؟؟شکست…بعد از چند سال حالا اومده و از آندروید داره استفاده میکنه به امید برگشتن به دوران طلایی سالهای قبل…
      چی بخواین و چی نخواین سیستم عامل خشک و خسته کننده ی اپل یواش یواش دل کابران چشم و گوش بسته ش رو میزنه و اونام به فکر سیستم عاملی آزاد و باز و قابل انعطاف آندروید میفتن…

  2. Avatar nima

    یه مجله آمریکایی خوندم با وجود این همه رکود که دوستان عرض میکنن اپل رکودشم صد برابر بقیه سوده
    ضمن اینکه کاهش فروش و این جور چیزا فقط واسه اپل نبوده، با اینکه میگید ضرر کرده ولی سود کردنش هنود به جاست
    تمامی برند ها اینارو تجربه کردن

    1. Avatar سهراب

      منظورتون از مجله آمریکایی را نفهمیدم…. بعد اون چه مجله ای بوده؟ آمریکایی ؟؟؟؟؟؟؟ اپل هم آمریکایه …..خوب یعنی چی حالا؟؟؟ …لا اقل میگفتی مجله معتبر … مگه برنده که بگیم چون مثلا امریکایی پس نشون میده دیگه خیلی خوبه…… این چه جور ربفرنس دادنه… الان عصر ارتباطات و تکنولوژیه ..

  3. Avatar پدرام

    شکست پشت سر شکست….
    اول اون تبلت که هر سال نسبت به سال قبل فروشش کمتر میشه. و در سراشیبی سقوطه … بعد الان اپل تی وی که مشخصا با مشکل اساسی خورده و با اقبال مواجه نشده و سرنوشت بهتری از تبلت نداشته….در ادامه اپل واچ را داشته باشید و…. میرسیم در آخر به ایفون که سرنوشت اپل را رقم خواهد زد و تاریخ تکرار خواهد شد….

    1. Avatar محمد

      الان خودت نظر خودتو تحلیل کن ببین ربطش چی بود

    2. Avatar محمد رجبی فرد

      چرا اپل تی وی به مشکل اساسی خورده و با اقبال مواجه نشده؟؟؟؟
      جالبه اینو هم بدونید که بازار تبلت های سایر شرکت ها بیشتر از اپل به رکود خورده و اپل تازه بهتر از سایر شرکت ها عمل کرده
      اپل واچ رو چیشو داشته باشیم؟ چه بد باشه واسه شما چه خوب فعلا که فروشش فوق العاده بوده و فروش همه ی اسمارت واچ ها رو یک طرف بزاریم اپل واچ رو یه طرف اپل واچ بی شک برنده خواهد بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه