داستان کرم‌هایی که پس از ۴۲ هزار سال دوباره زنده شدند

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کرم های یخ زده

دانشمندان روسی کرم‌های کوچکی را که از ۴۲ هزار سال پیش منجمد شده بودند، دوباره زنده کردند. این نمونه کرم‌های کروی در منطقه یوکوتای سیبری منجمد شده بودند و پس از این که در آزمایشگاه به آرامی از حالت انجماد خارج شدند شروع به حرکت کردن و غذا خوردن کردند.

این کرم‌ها قدیمی‌ترین موجودات زنده کره زمین به شمار می‌روند.

این کرم‌های لوله‌ای بیش از ۴۰ هزار سال به صورت منجمد باقی مانده بودند و اکنون که دوباره زنده شده‌اند قدیمی‌ترین موجودات زنده کره زمین به شمار می‌روند. البته این کرم‌ها نمرده بودند بلکه در اثر یخ زدگی سریع در حالت سرمازیستی (Cryonics) قرار گرفته بودند.

سیبری

کرم‌های لوله‌ای گونه بسیار متنوعی از خانواده کرم‌ها هستند. طول این کرم‌ها کمتر از ۱ میلی‌متر است و معمولا یک مایل در زیر سطح زمین زندگی می‌کنند. محققان بیش از ۳۰۰ نمونه از این کرم‌های یخ‌زده را تجزیه و تحلیل کردند و دو نمونه را که وضعیت بهتری داشتند از میان آن‌ها انتخاب کردند. یکی از این کرم‌ها در سال ۲۰۱۵ و در نزدیکی رودخانه آلاژیا کشف شد که حدود ۴۱،۷۰۰ سال سن دارد. سن این کرم‌ها بر اساس نیم‌عمر اتم کربن استاندارد محاسبه شده است. کرم دیگر در سال ۲۰۰۲ در یک حفره در نزدیکی رودخانه کولیما یافت شد. این نمونه‌ها از عمق حدود ۳۰ متری زیر زمین استخراج شده بودند. محققان معتقدند هر دوی این کرم‌ها ماده هستند.

قدیمی‌ترین موجود زنده

احیای موجودات باستانی چیز جدیدی نیست. در سال ۲۰۰۰، دانشمندان باکتری‌های باسیلوس را که درون کریستال‌های نمک ۲۵۰ میلیون ساله پنهان شده بودند، بیرون کشیدند و موفق شدند آن‌ها را به زندگی بازگردانند. چیزی که در تحقیق اخیر قابل توجه است، احیای یک موجود چندسلولی پس از هزاران سال است.

این اتفاق نادر برای دانشمندان سرمازیست‌شناسی بسیار قابل توجه است. سرمازیست‌شناسی مطالعه موجودات زنده در دماهای بسیار پایین است. این دانشمندان معتقدند نتایج تحقیق روی این کرم‌ها نشان دهنده توانایی موجودات چند سلولی برای زنده ماندن در طول مدت (ده ها هزار سال) در شرایط غیرطبیعی است و براساس این نتایج امیدهای بیشتری برای یافتن حیات فرازمینی به وجود آمده است.

منبع: Foxnews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه