کلمه‌ی سال ۲۰۱۵ به انتخاب آکسفورد: …یک ایموجی!

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایموجی

دور و زمانه‌ی جالبی شده! تیم اداره‌کننده و مولف فرهنگ لغت آکسفورد یک ایموجی را به عنوان کلمه‌ی سال انتخاب کرده‌اند.

“این ایموجی بهتر از هر کلمه‌ی دیگری می‌تواند فضای فرهنگی، روحیه و سرگرمی‌های افراد در سال ۲۰۱۵ را نشان ‌دهد.”

فرهنگ لغت آکسفورد هر سال کلمه‌ای را به عنوان کلمه‌ی سال انتخاب می‌کند و معیارهایش برای انتخاب این کلمه این است که اهمیت خاصی در آن سال پیدا کند و همچنین خیلی زیاد استفاده شود. این کلمه معمولا حس و حال و فضای فرهنگی روز را بازتاب می‌کند. امسال فرهنگ لغت آکسفورد یک ایموجی را به عنوان کلمه‌ی سال انتخاب کرده که واقعا انتخاب مناسبی است. این کلمه، ایموجی “چهره با اشک شوق” است.

اکثر ما در پیام‌هایی که به دوستان و آشنایان‌مان می‌فرستیم یا کامنت‌هایی که می‌گذاریم، علاقه‌ی زیادی به استفاده از این ایموجی برای واکنش به مطالب خنده‌دار داریم. ایموجی «چهره با اشک شوق» در رقابت با کلماتی مثل Dark Web، on fleek و ضمیر آنها برنده شد. ایموجی مورد اشاره به این دلیل انتخاب شد که “بهتر از هر کلمه‌ی دیگری می‌تواند فضای فرهنگی، روحیه و سرگرمی‌های افراد در سال ۲۰۱۵ را نشان ‌دهد.”

ایموجی

 در بلاگ آکسفورد نوشته شده که امسال ایموجی‌ها محبوبیت زیادی به دست آوردند. حتی برند‌های مهم و نامزدهای ریاست جمهوری هم از آنها استفاده می‌کردند. مسوولان آکسفورد میزان استفاده از ایموجی «چهره با اشک شوق» را در همکاری با شرکت ارایه دهنده‌ی صفحه کلید SwiftKey اندازه‌گیری کردند. تحقیقات آنها نشان داد که «چهره با اشک شوق» در سراسر جهان بیشترین استفاده را دارد. این ایموجی در بریتانیا ۲۰ درصد و در آمریکا ۱۷ درصد از کلمه‌های استفاده شده را تشکیل می‌دهد.

منبع: Oxford Dictionary

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. مریم

    کلمه سال پارسال هم سلفی بود.

  2. زهرا اسحاقی

    عالی بود، متشکرم. 🙂

  3. Fazel

    بله 🙂
    قابل توجه دوستانی که تصور میکنن گوشی هاشون امنه.
    «مسوولان آکسفورد میزان استفاده از ایموجی «چهره با اشک شوق» را در همکاری با شرکت ارایه دهنده‌ی صفحه کلید SwiftKey اندازه‌گیری کردند»

    1. داود

      دوست عزیز چه ربطی به امن بودن داره ؟!
      کاربرا خودشون اجازه سینک کلمات و کاراکتر ها رو به swiftKey میدن !!! که کلمات پر استفاده روی اکانت جیمیلشون سینک بشه !!

      1. علیرضا

        پس چه عالی جاسوسی میکنن!!
        چون هر کاری میخوای کنی تو نرم افزاری باید به جمیل وصل شدی!
        یعنی ایمیلامونم پر؟!
        :((

  4. میلاد

    خیلی جالبه که یه ایموجی کلمه سال می شه. و کاملا هم درسته. خود من هم برای نشون دادن حالت خنده و خوشحالی فقط از این ایموجی استفاده می کنم. اما فکر می کنم همچنان “پوکر فیس” در صدر جدول باشه. یعنی اصلا یه ایموجی دیگه هست این “پوکر فیس”!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه