کمیاب‌ترین موجود دنیا برای بار سوم دیده شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از کمیاب‌ترین جانوران دنیا برای سومین بار توسط یک زیست‌شناس امریکایی در «گینه‌ی نو» مشاهده شده است.

یکی از کمیاب‌ترین موجودات دنیا یک ناتیلوس است. محققان می‌گویند که عمر این گونه‌ی جانوری به قبل از دوره‌ی دایناسورها باز می‌گردد. تا به امروز تنها دو نفر این موجود را دیده‌اند.

این جانور که تصور می‌شود از دو عصر یخ‌بندان جان سالم به در برده و قدمتی به دوره‌ی قبل از دایناسورها داشته باشد، تا به امروز تنها توسط دو نفر مشاهده شده بود.

«پیتر وارد» متخصص زیست‌شناسی دانشگاه واشنگتن برای اولین بار این موجود را که Allonautilus scrobiculatus نام دارد در سال ۱۹۸۴ دیده بود.

این جانور که در خانواده‌ی ناتیلوس‌های (Nautilus) جای می‌گیرد، «فسیل زنده» نام گرفته است. آن‌ها شباهت زیادی به فسیل‌هایی دارند که از ۵۰۰ میلیون سال قبل در اعماق اقیانوس‌ها به جای مانده‌اند.

Allonautilus1 Allonautilus3

«وارد» در خرداد امسال به گینه‌ی نو رفت تا به همراه تیم‌اش بتواند این ناتیلوس را دوباره مشاهده کند. ناتیلوس‌ها در عمق خاصی از آب توانایی زندگی دارند. آن‌ها در فواصل ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ متری زیر سطح آب پیدا می‌شوند و اگر به عمق‌هایی بیشتر از ۲۵۰۰ متر شنا کنند، کشته می‌شوند.

پروفسور دانشگاه واشنگتن می‌گوید که شکار ناتیلوس‌ها آن‌ها را به سمت انقراض کشانده است. «وارد» امیدوار است تا بتواند Allonautilus scrobiculatus را در دیگر نواحی دنیا هم پیدا کند: “این موجود می‌تواند کمیاب‌ترین حیوان دنیا باشد. باید مناطق دیگری که Allonautilus در آن زندگی می‌کند را پیدا کنیم.”

منبع: Independent

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه