آنچه در کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2018 گذشت؛ از Battlefield V تا FIFA 19

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
کنفرانس الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 2018

بزرگترین رویداد سال صنعت بازی رسما با شروع اولین کنفرانس این مراسم، آغاز شده است. دقایقی پیش شرکت بازی‌سازی «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) کنفرانس خود را به پایان رساند؛ کنفرانسی که در اصل در قالب یک مراسم بزرگ و چند روزه برگزار می‌شود. کنفرانس الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 2018 اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی را در خود جای نداده بود؛ طوری که شاهد رونمایی بازی‌های جدیدی نبودیم و همانطور که انتظار داشتیم، تمرکز الکترونیک آرتز روی بازی‌های ورزشی خود و صد البته بازی Anthem بود.

بتلفیلد ۵

الکترونیک آرتز کنفرانس خود که به مناسبت نمایشگاه E3 2018 برگزار شده و EA Play 2018 نام داشت را با نمایش بزرگترین بازی امسال خود یعنی «بتلفیلد ۵» (Battlefield V) شروع کرد.

بازی Battlefield V

پیش از هر چیز شاهد تریلری جدید از بخش چند نفره‌ی بازی Battlefield V بودیم. سازندگان این بازی کمی از دیدگاه‌شان نسبت به جنگ جهانی دوم و برنامه‌هایی که برای چگونگی به تصویر کشیدن این جنگ دارند، صحبت کردند. بازی مثل قسمت قبلی مجموعه بازی‌های بتلفیلد یک بخش داستانی دارد که به قصه‌های مختلف و کوتاه می‌پردازد. با این حال، الکترونیک آرتز چیز بیشتری از بتلفیلد ۵ نشان‌مان نداد و گفت که نمایش بزرگ و کامل بتلفیلد ۵ در کنفرانس مایکروسافت صورت خواهد گرفت. کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 فردا شب برگزار می‌شود.

بازی Battlefield V

سازندگان بتلفیلد ۵ هم‌چنین گفتند که بازی‌شان یک حالت «بتل رویال» دارد؛ که البته خودشان هم ظاهرا بیشتر از این موضوع نمی‌دانستند و گفتند که بعدا درباره‌ی این بخش صحبت خواهند کرد.

پس از نمایش بتلفیلد ۵ به شماره‌ی امسال مجموعه بازی‌های فیفا رسیدیم. الکترونیک آرتز رسما از بازی FIFA 19 با نمایش یک تریلر جدید رونمایی کرد. تریلر فیفا ۱۹ مثل سال گذشته از حضور دوباره‌ی «کریستیانو رونالدو» به عنوان چهره‌ی اصلی فیفا خبر می‌داد.

فیفا ۱۹

با این حال، بیش از هر چیز نمایش فیفا ۱۹ روی این موضوع تمرکز داشت: اینکه استودیوی بازی‌سازی EA Sports بالاخره توانسته است حق استفاده از «لیگ قهرمانان» (UEFA Champions League) را خریداری کند.

الکترونیک آرتز در همین راستا، لیگ قهرمانان اروپا را به تمام بخش‌های فیفا ۱۹ آورده است. نه تنها در فیفا ۱۹ می‌توان با هر تیمی، به سراغ گرفتن جام لیگ قهرمانان رفت، بلکه حتی بخش داستانی بازی یعنی The Journey و بخش آلتیمیت تیم (Ultimate Team) هم روی لیگ قهرمانان تمرکز دارد.

«آلکس هانتر»، شخصیت اصلی بخش داستانی فیفا، در فیفا ۱۹ به دنبال برنده شدن در لیگ قهرمانان است. از طرفی بازیکنان می‌توانند در حالت آلتیمیت تیم، یعنی بخش کارتی مجموعه بازی‌های فیفا، در لیگ قهرمانان بازی کنند.

بازی FIFA 19

سازندگان فیفا ۱۹ مطمئن شده‌اند که از حقوق لیگ قهرمانان که خریداری کرده‌اند، یا بهتر بگوییم، از چنگ رقیب اصلی خود یعنی پرو درآورده‌اند، در تمام بخش‌های بازی جدیدشان استفاده کنند.

نمایش فیفا اینجا به پایان نرسید و در کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2018 هم‌چنین از این موضوع خبردار شدیم که در طول جام جهانی، بخش جام جهانی فیفا ۱۸ به صورت یک بازی رایگان روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر قابل دانلود و بازی است.

آینده‌ی صنعت بازی

پس از نمایش دو بازی بزرگ الکترونیک آرتز، مدیر عامل این شرکت یعنی «آندرو ویلسون» (Andrew Wilson) روی سن آمد تا از برنامه‌های شرکت‌شان برای آینده‌ی صنعت بازی بگوید.

آندرو ویلسون گفت که آینده‌ی صنعت سرگرمی در استریم کردن و خرید اشتراک است؛ طوری که همین حالا هم موسیقی خود را استریم و گوش می‌کنیم و فیلم‌ها و سریال‌ها را هم به صورت یک اشتراک ماهانه و استریم شده می‌بینیم.

الکترونیک آرتز به عنوان یکی از اولین شرکت‌هایی که در صنعت بازی سرویس اشتراکی برای دریافت بازی‌ها دارد، یعنی همان سرویس EA Access و Origin Access، می‌خواهد حتی پایش را فراتر بگذارد و بازی‌ها را روی هر پلتفرم و دستگاهی اجرا کند.

سرویس Origin Access Premier

مدیر عامل الکترونیک آرتز گفت که هنوز تکنولوژی برای اجرای بازی‌ها به صورت استریم شده روی هر دستگاهی آماده نیست، ولی در چند سال آینده به آن خواهند رسید.

سرویس جدیدی هم برای کاربران کامپیوتر معرفی شد. سرویس اشتراکی Origin Access Premier کم و بیش مثل سرویس Xbox Pass مایکروسافت است و تمام بازی‌های الکترونیک آرتز را در همان روز عرضه، در اختیار مشترکان قرار می‌دهد؛ آن هم در کنار بازی‌های بسیار زیادی که در Origin Access Vault و سرویس EA Access همین حالا هم وجود دارند.

نمایش‌های توخالی

کنفرانس الکترونیک آرتز از این جا تا چند دقیقه‌ی پایانی، چیز جذابی برای نمایش نداشت. مجری برنامه سراغ «وینسنت زمپلا» یعنی مدیر استودیوی ریسپاون رفت تا از بازی بعدی‌شان بپرسد. زمپلا گفت که مشغول ساختن یک بازی در مجموعه‌ی جنگ ستارگان هستند که پایان سال آینده می‌آید؛ نه چیزی از بازی نشان داده شد و نه حرفی از آن زده شد. نمی‌دانیم دقیقا هدف الکترونیک آرتز از صحبت درباره‌ی یک بازی که حتی شاید هنوز از مراحل پیش‌تولید خارج نشده، چیست؛ آن هم وقتی که یک بازی جنگ ستارگان دیگر را به راحتی پس از چند سال توسعه لغو می‌کند.

بازی جنگ ستارگان استودیو Respawn

نمایش تو خالی بعدی الکترونیک آرتز در کنفرانس E3 2018 باز هم درباره‌ی جنگ ستارگان بود. بازی Star Wars: Battlefront 2 قرار است شامل شخصیت‌های جدیدی مثل «آناکین اسکای‌واکر» و جوانی‌های «اوبی‌وان کنوبی» و یکی دو شخصیت دیگر شود. نکته‌ی جالب این جاست که حتی یک اسکرین‌شات یا تصویر هنری هم از این شخصیت‌ها نشان داده نشد.

مستقل‌های الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز دو بازی مستقل در کنفرانس خود نشان داد؛ دو بازی که شاید بتوانیم بگوییم از تماش نمایش‌های دیگر این شرکت در این کنفرانس یک سر و گردن بالاتر بودند.

قسمت دوم بازی Unravel رونمایی شد. کارگردان این بازی روی سن آمد و نمایش زنده‌ای از بازی Unravel Two داشت که به بازی‌کننده‌ها اجازه می‌دهد به صورت دو نفره معماها و سکوبازی‌های جالب آن را تجربه کنند.

بازی Unravel Two

برخلاف محیط و قصه‌ی بسیار افسرده و غم‌انگیز Unravel در Unravel Two خبری از تنهایی شخصیت اصلی یا همان Yarny نیست و این موضوع، حس و حال تازه‌ای به بازی داده است.

بازی Unravel Two همین امروز عرضه شد و قابل تهیه است.

بازی Sea of Solitude

پس از صحبت درباره‌ی موفقیت بازی‌های استودیوهای مستقل که الکترونیک آرتز به ساخت آن‌ها کمک کرده، مشخصا بازی A Way Out، شاهد نمایش تریلر جدیدی از بازی Sea of Solitude بودیم.

افسردگی از دست رفته‌ی Unravel Two را می‌توان در بازی Sea of Solitude جست و جو کرد. این بازی که توسط یک استودیوی مستقل آلمانی ساخته می‌شود، با تریلر عجیب و غریب خود، نمایشی خوب در کنفرانس الکترونیک آرتز داشت.

ورزشی‌های باقی مانده

الکترونیک آرتز نمایشی نه چندان جالب از دو بازی NBA Live 19 و Madden NFL 19 داشت؛ دو بازی که هر سال می‌توانیم انتظار عرضه‌ی آن‌ها را داشته باشیم. با این حال، کمی خوشحال هستیم که الکترونیک آرتز و مشخصا شرکت EA Sports تلاش زیادی کرده‌اند تا نسخه‌های جدید دو بازی NBA Live 19 و Madden NFL 19 پیشرفت‌های مشهودی در مقایسه با نسخه‌ی پارسال داشته باشند.

همانطور که از بازی‌های ورزشی جدید الکترونیک آرتز انتظار می‌رود، ظاهرا قصه‌گویی در Madden 19 و NBA Live 19 نقش بزرگی خواهد داشت.

از طرف دیگر مثل سال گذشته NBA Live جدید بازی‌های خیابانی دارد و Madden NFL 19 هم قصه‌ی سال گذشته‌اش را ادامه می‌دهد.

الکترونیک آرتز کمی بیشتر از آنچه دل‌مان می‌خواست از مسابقات حرفه‌ای Madden صحبت کرد و نهایتا وارد یکی از عجیب‌ترین و بدترین نمایش‌هایی که تا به حال در یک کنفرانس دیده بودیم، شد.

استراتژی موبایلی

الکترونیک آرتز که ظاهرا احساس کرده است باید به هر نوع سبک و پلتفرمی چنگالی بزند و درآمدی خوب نصیب خود کند، سراغ ساخت یک بازی استراتژی موبایل رفته است؛ آن هم یک بازی استراتژی موبایل که اسم مجموعه‌ی معروف و محبوب Command & Conquer را به یدک می‌کشد.

بازی استراتژی موبایلی که الکترونیک آرتز رونمایی کرد Command & Conquer: Rivals نام داشت و بازی از نظر ساختار، آن طور که دیدیم تفاوت چندانی با «کلش رویال» ندارد.

بازی Command & Conquer Rivalss

نمایش بازی هم بسیار بد صورت گرفت. الکترونیک آرتز دو بازی‌کننده را روی سن آورد تا به مدتی طولانی، یک مسابقه‌ی دو نفره را شروع کنند و به پایان برسانند.

بازی Command & Conquer: Rivals هم مثل کلش رویال دو نفر را مقابل هم می‌اندازد که با استفاده از کارت‌های خود، روی زمین اصلی مبارزه، نیرو می‌ریزند.

نمایشی که الکترونیک آرتز از بازی استراتژی Command & Conquer: Rivals داشت کمی اذیت‌مان کرد، ولی خوشبختانه نمایش بعدی آن‌قدر خوب بود که بتوانیم بی‌خیال این بازی شویم.

Anthem

بهترین بخش کنفرانس الکترونیک آرتز برای پایان این مراسم برنامه ریزی شده بود. پیش از هر چیز شاهد نمایش تریلری بسیار خوب از جدیدترین ساخته‌ی استودیوی بازی‌سازی بایوویر (Bioware) یعنی بازی Anthem بودیم. پس از نمایش این تریلر که بخش‌های جدیدی از بازی و روند آن را نشان‌مان می‌داد، مسوولان استودیوی بایوویر روی سن آمدند تا از بازی‌شان صحبت کنند.

بازی Anthem

«کیسی هادسن»، مدیر استودیوی بایوویر به همراه «مارک درا»، تهیه کننده‌ی بازی Anthem و هم‌چنین نویسنده‌ی این بازی، از روند بازی Anthem، کلاس‌های آن، و مهم‌تر از همه چیز، از ساختار بازی صحبت کردند.

بازی Anthem از نظر ساختار بیشتر شبیه به The Division است تا Destiny؛ طوری که با یک داستان طرف هستیم که می‌توان آن را چه تنهایی و چه به صورت چند نفره تجربه کرد.

بازی Anthem

پس از صحبت از چگونگی ادغام داستان و در بخش چند نفره، روند بازی Anthem را در قالب ویدیویی بسیار خوب تماشا کردیم.

نهایتا هم تاریخ عرضه‌ی بازی Anthem اعلام شد: قرار است بازی در روز ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی (۳ اسفند) روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.


تریلر Battlefield V:

تریلر FIFA 19:

تریلر Unravel Two:

تریلر Sea of Solitude:

تریلر Command and Conquer Rivals:

تریلر Anthem:

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. MOHAMMAD HM

    اخر کنفرانس خیلی خوب بود
    ۳ اسفند دلار ۱۰ تومن هم باشه, که امیدوارم نباشه, باید anthem و days gone رو بخرم
    با گیم پلی anthem خیلی حال کردم

  2. Keiser

    من که به شخص خیلی هیجان زده می شدم با دیدن هر معرفی و تریلر جدید EA.
    یه جوری نقد می کنین می گین کسل کننده بود انگار اعضای EA اومدن روی صحنه با هم چایی خوردن رفتن!!!!!

    داداش همین ۴ تا شخصیت جدید که قراره به Battlefront 2 اضافه کنن، من ۵ ساله منتظرشم!
    به اضافه اینکه گفتن یه مکان دیگه هم اضافه می کنیم از سیاره Geonosis که گفتن خیلی بزرگ خواهد بود. این لوکیشن جاش خیلی خیلی خیلی خالی بود تو این سری.

    شما همه جزییات رو ننوشتین اینجا. ظاهرا فن هم نیستین هی می گین کسل کننده کسل کننده…

  3. Bigby

    حیف anthem بازیه خوبیه ولی ea میخواد خرابش کنه

  4. بهنام

    فقط unravel 2 منو درگیر کرد
    بقیه بازی ها به شدت تکراری و نخ نما شده

  5. Aryan

    میشه بعد e3 یک پادکست برید برای e3????

    1. بله، بیشتر از یکی!

  6. دانا

    من با نمایش unravel 2 و sea of solitude خیلی حال کردم ..ولی بازی های دیگه زیاد چنگی به دل نزد …

  7. مجتبی پازوکی

    خیلی خسته کننده بود کنفرانس EA ????

  8. عباس

    کنفرانسشون از پارسال بهتر بود ولی بازم کسل کننده بود

  9. reza-_-

    پس امسال کنفرانس پوشش نمیدین ولی حداقل یکی یا دوتا که به نظرتون خوبه پوش بدید چون واقعا هیج جا در ابران به این خوبی که دو نفر بیان در مورد گیم و اتفاق هایی که تو مراسم یا در کل درگیم میفته حرف بزنن . راستی اگه بخواین هم میتونین به صورت انلاین ویدیو از خودتون تهیه کنید و هنگام پخش مراسم با دو تاتون بشینم و مراسم ببینیم و شما نقد کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه