گوگل نقش فلش ادوبی در اینترنت را محدودتر می‌کند

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق آخرین اخبار، شرکت گوگل از ماه آینده میلادی فایل‌هایی که نوعی از محتوای فلش دارند را بلاک خواهد کرد. باید گفت با این کار یک میخ دیگر بر تابوت فلش ادوبی کوبیده می‌شود. در روزهای گذشته شرکت گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد باید به نقش محوری فلش در پیشبرد ویدیوها، انیمیشن‌ها و بازی‌ها در سال‌های گذشته در اینترنت اذعان کرد. گوگل تاکید کرده با وجود نقش پررنگ فلش ادوبی در گذشته در حال حاضر اغلب سایت‌ها به دلیل امنیت بهتر، باز کردن سریع‌تر صفحات و مصرف کمتر انرژی از HTML5 استفاده می‌کنند. به همین دلیل گوگل کروم تصمیم گرفته محتواهای فلش را از ماه‌ آینده محدودتر از قبل کند.

گوگل همچنین اعلام کرده است که از ماه دسامبر امسال (تقریبا اواخر پاییز) HTML5 را به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار خواهد داد مگر برای وبسایت‌هایی که تنها از فلش پشتیبانی می‌کنند. برای این سایت‌ها کاربر قادر خواهد بود امکان استفاده از فلش ادوبی را فعال کند. فلش ادوبی به دلیل امنیت پایین، مصرف انرژی بالا و وقت‌گیر بودن فرایند بالا آمدن سایت‌ها مدت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است و شرکت گوگل هم مرحله به مرحله تلاش می‌کند آن را از فضای اینترنت حذف کند.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سجاد

    چه سالی بود که استیو جتبز گفت ادوبی فلش پلیر مشکل اره و ما هم ساپورتش نمیکنیم بعد همه میگفتن اپل به درد نمیخوره و … حالا چند وقته گوگل و مایکروسافت رسیدن به ۷ سال پیش اپل! حتی یادمه یا نامه هم به طرفدارای اپل توی سایتش منتشر کرده بود که اگه اشتباه نکنم با امضای فیل شیلر بودو توضیح داده بود که ما مشکل و خصومتی با ادوبی نداریم و …

  2. محمود

    مقاله‌ی مفیدی بود. مرسی بابت زحماتتون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه