۱۴ قابلیت و ترفند جالب نینتندو سوییچ

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نینتندو سوییچ

کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر در اوج محبوبیت به سر می‌برد. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا این کنسول را خریده‌اید یا قصد خرید آن را دارید. قبل از این که بازی با این کنسول را آغاز کنید، بهتر است از قابلیت‌ها و ترفندهای جالب توجه موجود در این کنسول خبردار شوید. در ادامه به تعدادی از این موارد می‌پردازیم.

به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوها

برای ضبط تصاویر، دکمه‌ی screen share در «جوی‌کان» (Joy-Con) را فشار دهید. سپس روانه‌ی آلبوم در منوی اصلی شوید. از آنجا می‌توانید تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر هم علاقه‌مند به ضبط ویدیو هستید، می‌توانید همان دکمه را نگه دارید تا فرایند شروع ضبط ویدیو آغاز شود.

دیدن آمار فعالیت‌ها

قیمت نینتندو سوییچ

برای مشاهده‌ی «آمار فعالیت‌ها» (activity log)، باید چندساعتی را صرف بازی کنید. اگر صبور نیستید و می‌خواهید این آمار را هرچه زودتر ببینید، با استفاده از اپلیکیشن parental control می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

استفاده کردن از تم تیره

سیستم‌عامل سوییچ بسیار سریع است و از افکت‌های صوتی جذابی هم بهره می‌برد. در این میان اگر می‌خواهید ظاهر این سیستم‌عامل را تغییر دهید، می‌توانید از تم تیره‌ی آن استفاده کنید. برای این کار در بخش Setting به قسمت Themes و سپس Basic Black مراجعه کنید. در آنجا می‌توانید رنگ کلی سیستم‌عامل را به رنگ تیره تغییر دهید.

گذشتن از بخش انتخاب نام کاربری

بررسی نینتندو سوییچ

به‌صورت پیش‌فرض، بعد از روشن کردن کنسول سوییچ، ناچار به انتخاب نام کاربری خود هستید. اگر تنها شما از این کنسول استفاده می‌کنید، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید تا بعد از روشن کردن کنسول، به‌طور خودکار روانه‌ی بخش کاربری خود شوید. برای این کار، به بخش System Settings و سپس Users and setting مراجعه کنید و درنهایت گزینه‌ی Skip Selection Screen را فعال کنید.

چت کردن با دوستان

اگر می‌خواهید در حین انجام بازی با دوستان خود چت کنید، باید اپلیکیشن اندروید یا iOS نینتندو سوییچ را نصب کنید. بعد از واردکردن مشخصات اکانت سوییچ، می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

ایجاد آواتارهای جدید

بازی های نینتندو سوییچ

برای ایجاد آواتار یا Mii، در بخش Setting به قسمت Mii و سپس Create new Mii سر بزنید. در این بخش می‌توانید انواع و اقسام آواتارها را ایجاد کنید. این آواتارها از امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای بهره می‌برند.

بازی کردن در حالت آفلاین

اگر می‌خواهید هنگام انجام بازی‌های آنلاین دوستانتان از آنلاین شدن شما با خبر نشوند، به صفحه‌ی پروفایل خود و سپس بخش Friend Settings بروید. در این قسمت، می‌توانید تنظیماتی را اعمال کنید تا فقط افراد موردنظرتان از وضعیت آنلاین بودن یا نبودن شما خبردار شوند.

استفاده کردن از شارژر همراه

نینتندو سوییچ دیجی کالا

نینتندو سوییچ برای شارژ شدن از پورت USB-C استفاده می‌کند که کار افراد را برای شارژ کردن این کنسول بسیار راحت‌تر کرده است. اگر خوره‌ی بازی هستید و می‌خواهید در مکان‌های مختلف از کنسول خود بهره ببرید، خرید یک شارژر همراه را توصیه می‌کنیم. البته توجه داشته باشید که چنین شارژر همراهی باید ظرفیت بسیار بالا و کیفیت بسیار خوبی داشته باشد تا بتواند از پس شارژ این کنسول بربیاید.

بهره گرفتن از کارت حافظه‌ی microSD

کنسول سوییچ از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که جوابگوی ذخیره‌ی چند بازی است. برای افزایش این ظرفیت، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید. خوشبختانه این کنسول تا ظرفیت ۲ ترابایت از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند.

پاک کردن بازی‌ها

بازی نینتندو سوییچ

اگر اهل خرید بازی‌های دیجیتالی هستید، حتما می‌دانید که این بازی‌ها حافظه‌ی زیادی را اشغال می‌کنند. به همین خاطر اگر کنسول شما ظرفیت آزاد زیادی ندارد، می‌توانید بازی‌هایی را پاک کنید. مزیت بازی‌های دیجیتالی این است که هر وقت که خواستید می‌توانید آن‌ها را دوباره دانلود کنید. اگر داده‌های مربوط به مراحل بازی را پاک نکرده باشید، می‌توانید ادامه‌ی بازی را پی بگیرید.

استفاده کردن از تنظیمات کنترل والدین

برای استفاده از تنظیمات کنترل والدین، باید نسخه‌ی اندروید یا iOS اپلیکیشن Nintendo Switch Parental Controls را دانلود کنید. بعد از انجام تنظیمات موردنظر، می‌توانید از بازی کردن‌های فرزند خود باخبر شوید.

خریدن کنترلر پرو

کنترلر نینتندو سوییچ

هر چند این کنترلر قیمت چندان ارزانی ندارد، ولی استفاده از آن فرایند بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. جوی‌کان‌ها چندان خوش‌دست نیستند و استفاده‌ی بلندمدت از آن‌ها دست‌ها را خسته می‌کند. ولی با استفاده از کنترلر پرو، بدون نگرانی از درد گرفتن دست‌هایتان، می‌توانید مدت‌زمان زیادی را صرف بازی‌ها کنید.

پیدا کردن جوی‌کان‌های گم‌شده

دسته‌های جوی‌کان نسبتا کوچک هستند و به همین خاطر گم شدن آن‌ها پدیده‌ی چندان عجیبی نیست. اگر این جوی‌کان‌ها در محدوده‌ی کنسول باشند، برای پیدا کردن می‌توانید با استفاده از قابلیت Find Controllers آن‌ها را به لرزه درآورید. برای این کار، به بخش Controllers سر بزنید و گزینه‌ی Find Controllers را فعال کنید.

انتقال دادن داده‌های ذخیره‌شده به نینتندو سوییچ جدید

خرید بازی نینتندو سوییچ

هرچند این فرایند چندان آسان نیست، اما کنسول سوییچ از قابلیت انتقال داده‌های ذخیره‌شده به کنسول دیگر بهره می‌برد. برای این کار، در کنسول مبدأ و مقصد، به بخش System، سپس Settings و بعد Users و در نهایت Transfer Your User and Save Data مراجعه کنید. در این بخش باید کنسول مبدأ و مقصد را مشخص کنید. همچنین علاوه بر اتصال این دو کنسول به برق، هردوی آن‌ها باید به یک شبکه‌ی وای‌فای واحد وصل باشند. بعد از اتمام این فرایند، اطلاعات ذخیره‌شده کنسول شما به کنسول جدید منتقل می‌شود.

منبع: tom’s guide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه