۵ قابلیت دوربین گلکسی نوت ۹ که باید بدانید

۲۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دوربین گلکسی نوت 9

هفته گذشته سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۹ را معرفی کرد. هرچند به دلیل انتشار شایعات و خبرهای متعدد، پیش از معرفی از بیشتر جزییات مربوط به دوربین گلکسی نوت ۹ خبر داشتیم. با این حال، باز هم می‌توانیم به چند قابلیت جذاب این گوشی در زمینه عکاسی اشاره کنیم.

بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم متغیر

گلکسی نوت 9

اول از هر چیزی باید بگوییم که سخت‌افزار دوربین گلکسی نوت ۹ دقیقا مشابه اس ۹ پلاس است و این اصلا نکته‌ی منفی محسوب نمی‌شود. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. دوربین اصلی مجهز به دیافراگم متغیر F1.5/2.4 است و دوربین دوم هم که مجهز به لنز زوم است، از دیافراگم ثابت بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به دوربین گوشی‌ گلکسی اس ۹ پلاس

شناسایی عکس‌های مشکل‌دار

گلکسی نوت 9

همانطور که گفتیم به دلیل یکسان بودن دوربین این گوشی با دوربین اس ۹ پلاس، در مورد سخت‌افزار آن حرف جدیدی نمی‌توان زد و در ادامه به ویژگی‌های نرم‌افزاری این دوربین می‌پردازیم. یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی، تشخیص نقص یا Flaw detection نام دارد که از منوی تنظیمات دوربین می‌توان این مشخصه را فعال یا غیرفعال کرد. با فعال بودن این قابلیت، هوش مصنوعی مواردی مانند مات بودن عکس، نور شدید پس‌زمینه یا پلک زدن سوژه‌ها را به اطلاع کاربر می‌رساند. در بررسی‌های اولیه، این قابلیت عملکرد خیلی خوبی داشته و احتمالا مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرد.

اعمال تنظیمات با توجه به منظره‌های مختلف

گلکسی نوت 9

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی که به هوش مصنوعی ارتباط دارد، شناسایی مناظر مختلف برای اعمال تنظیمات گوناگون است. برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت باید در بخش تنظیمات دوربین به گزینه Scene optimizer مراجعه کنید. سامسونگ می‌گوید که با فعال کردن این قابلیت، هوش مصنوعی می‌تواند مناظر مربوط به ۲۰ دسته‌بندی مختلف را شناسایی کند و با توجه منظره موردنظر، تنظیمات مربوط به غلظت رنگ، وایت‌بالانس، نور و کنتراست را اعمال می‌کند.

اصلاح خودکار اعوجاج چهره

گلکسی نوت 9

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در منوی تنظیمات دوربین گوشی گلکسی نوت ۹ وجود دارد، گزینه‌ای برای اصلاح چهره‌هایی است که دچار اعوجاج تصویر شده‌اند. بیش از این اطلاعی در مورد کارکرد این گزینه نداریم و برای دستیابی به اطلاعات بیشتر باید کمی صبر کنیم. در هنگام عکاسی با استفاده از لنزهای واید، وقتی که چهره سوژه‌ها در انتهای کادر قرار داشته باشد، چهره‌های آن‌ها حالت غیرطبیعی و تحریف شده پیدا می‌کند. به همین خاطر امیدواریم این مشخصه کارکرد قابل قبولی داشته باشد.

بهره‌گیری از قابلیت‌های قلم S Pen برای عکاسی

گلکسی نوت 9

حالا که قلم S Pen از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، می‌توان از آن به‌عنوان ریموت کنترل دوربین گلکسی نوت ۹ استفاده کرد. کاربران با استفاده از این قلم و از راه دور می‌توانند اپلیکیشن دوربین را باز کنند و برای گرفتن هر عکس هم فقط کافی است یک‌بار بر دکمه این قلم ضربه بزنند. شارژ باتری این قلم به مدت ۳۰ دقیقه یا ۲۰۰ کلیک دوام می‌آورد و برای شارژ مجدد آن کافی است به مدت ۴۰ ثانیه آن را درون گوشی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به ۷ قابلیت قلم S Pen گلکسی نوت ۹

منبع: DPreview

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه