محصولات برنده و بازنده‌ی اوپو در سال ۲۰۲۰

۱۳ دی ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اوپو 2020

اوپو در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف محصولات متنوعی را عرضه کرد. به غیر از گوشی‌ها، تعداد گجت‌های هوشمند این شرکت افزایش پیدا کرد و حتی از یک گوشی مفهومی جذاب هم رونمایی کرد. در ادامه محصولات برنده و بازنده‌ی اوپو در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

برنده – اوپو فایند ایکس ۲ پرو

اوپو 2020

اول از همه باید به نسل جدید سری فایند ایکس بپردازیم که نسل قبلی آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و این گوشی‌ها، پرچم‌داران تمام‌عیاری محسوب می‌شوند. اوپو فایند ایکس ۲ پرو هم از تمام ویژگی‌های یک پرچم‌دار همه‌فن‌حریف بهره می‌برد؛ از نمایشگر امولد، تراشه عالی، دوربین باکیفیت و شارژ خیلی سریع گرفته تا مقدار زیادی حافظه رم و حافظه داخلی.

علاوه بر این، این گوشی برخلاف نسل قبلی راهی بازارهای جهانی شد و میلیون‌ها کاربر در کشورهای مختلف امکان خرید آن را پیدا کردند. به غیر از سخت‌افزار عالی، این گوشی از نظر طراحی هم جذابیت زیادی دارد و کاربران می‌توانند از بین بدنه‌های سرامیکی و چرمی دست به انتخاب بزنند. متأسفانه این گوشی پرچم‌دار به دلیل قیمت ۱۲۰۰ یورویی و با توجه به اینکه این برند در اروپا شهرت چندانی ندارد، در این منطقه با استقبال مواجه نشد؛ اما در هر صورت اوپو فایند ایکس ۲ پرو یکی از بهترین پرچم‌داران اندرویدی در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

بازنده – اوپو فایند ایکس ۲

اوپو 2020

گوشی فایند ایکس ۲ قرار بود تجربه‌ی کاربری مشابه مدل پرو را با قیمت کمتری ارائه کند. اما دوربین ضعیف‌تر، بدنه‌ی معمولی و قیمت ۱۰۰۰ یورویی این گوشی باعث شد که کمتر کاربری به آن توجه کند. روی هم رفته با توجه به اینکه برند اوپو در اروپا و بسیاری از بازارها چندان شناخته شده نیست، کمتر کاربری حاضر است ۱۰۰۰ یورو برای چنین گوشی هوشمندی هزینه کند.

برنده – اوپو فایند F17 پرو

اوپو 2020

در زمینه‌ی گوشی‌های میان‌رده تنوع زیادی وجود دارد و به چشم آمدن در این بازار کار بسیار سختی محسوب می‌شود ولی اوپو F17 پرو توانسته این کار را انجام دهد. این گوشی به لطف بهره‌گیری از نمایشگر امولد باکیفیت، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عالی، سرعت شارژ ۳۰ وات و دوربین سلفی دوگانه موفق شد جلب توجه زیادی کند.

اگرچه اوپو فایند F17 پرو مانند بسیاری از گوشی‌های این شرکت به طور گسترده راهی بازارهای مختلف نشده، اما در برخی بازارهای کلیدی مانند هند با استقبال زیادی مواجه شده است.

بازنده – سری اوپو رینو ۴ و نام‌گذاری آن‌ها

رینو 4

در طول ۳۶۵ روز، اوپو ۸ گوشی سری رینو ۴ را راهی بازار کرده که بیشتر آن‌ها برای بازارهای مشخصی عرضه شده‌اند. این گوشی‌ها از طراحی‌ها، دوربین‌ها و تراشه‌های مختلفی بهره می‌برند و همین موضوع باعث سردرگمی زیادی شده است.

البته می‌دانیم که عرضه‌ی برخی گوشی‌ها برای بازارهای مشخص منجر به کاهش قیمت آن‌ها می‌شود، اما اگر کاربران نتوانند بفهمند چه چیزی را می‌خرند، این رویکرد در حقیقت وضع را بدتر می‌کند. به‌عنوان مثال، رینو ۴ پرو ۵G تفاوت زیادی با رینو ۴ پرو دارد و رینو ۴ هم هیچ شباهتی با مدل ۵G این گوشی ندارد. همچنین رینو ۴ لایت هم دقیقا همان رینو ۴ اف است.

بازنده – اوپو واچ

اوپو‌ واچ

در سال ۲۰۲۰ شرکت اوپو از اولین ساعت هوشمند خود به نام اوپو واچ رونمایی کرد. خیلی زود مشخص شد که حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی این ساعت بسیار محدود است و اوپو واچ در زمینه‌ی نرم‌افزاری هم حرف زیادی برای گفتن ندارد.

اوپو اگرچه برای طراحی این گوشی از اپل واچ الگوبرداری کرده، ولی بدنه‌ی آن چندان جذاب و باکیفیت نیست و با توجه به اینکه قیمت ارزان‌ترین مدل آن ۲۰۰ یورو است، کمتر کاربری حاضر است چنین مبلغی را برای این ساعت هوشمند هزینه کند. مهم‌ترین مزیت این ساعت، امکان انتخاب بین دو سیستم‌عامل است که به خاطر این ضعف‌ها، به چنین مزیتی توجه نشده است.

برنده – اوپو فایند ایکس ۲۰۲۱

اوپو فایند ایکس 2021

معمولا گوشی‌های مفهومی را نمی‌توان به‌عنوان گجت‌های «برنده» در نظر گرفت زیرا معلوم نیست این محصولات چه زمانی به دست کاربران می‌رسند. با این حال، اوپو فایند ایکس ۲۰۲۱ از جمله هیجان‌انگیزترین گجت‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

این گوشی به لطف بهره‌گیری از نمایشگر رول شونده می‌تواند اندازه‌ی نمایشگر خود را از ۶٫۷ به ۷٫۴ اینچ برساند. اوپو از جمله شرکت‌هایی است که طی چند سال گذشته با معرفی قابلیت‌هایی مانند دوربین چرخشی، دوربین پاپ‌آپ و دوربین پریسکوپی نشان داده که علاقه‌ی زیادی به نوآوری دارد و احتمالا در آینده‌ی نزدیک هم اولین گوشی رول‌شونده‌ی خود را راهی بازار خواهد کرد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه