نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۲۱ مشخص شدند؛ پیشتازی عبور و دختر گمشده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جوایز گاتهام 2021

در میان نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۲۱ فیلم‌های «شوالیه سبز»، «دختر گمشده»، «عبور»، «خوک» و «الگوی تست» برای کسب عنوان بهترین فیلم با هم رقابت می‌کنند.

جوایز گاتهام همواره تاثیر به‌سزایی بر موفقیت فیلم‌های مستقل و کم هزینه در مراسم اسکار داشته است. به همین خاطر بسیاری از سینمادوستان گاتهام را ابتدای مسیری می‌دانند که به مجسمه‌های طلایی آکادمی علوم و هنرهای سینما منتهی می‌شود. سال گذشته فیلم «سرزمین آوارگان» که در مراسم گاتهام جایزه بهترین فیلم را به خانه برده بود، اسکار بهترین فیلم را هم از آن خود کرد. سی‌ویکمین دوره‌ی جوایز سینمایی گاتهام ۸ آذر (۲۹ نوامبر) به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

فیلم عبور به کارگردانی ربکا هال که به موضوعات نژادپرستی و برابری حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان می‌پردازد به همراه فیلم دختر گمشده به کارگردانی مگی جیلنهال با نامزدی در پنج شاخه پیشتاز نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۲۱ هستند. فیلم «کودا» به کارگردانی سیان هدر و فیلم «موشک سرخ» ساخته‌ی شان بیکر نیز با سه نامزدی پس از این دو فیلم قرار گرفته‌اند. کودا داستان زندگی دختری به نام روبی را روایت می‌کند که تنها عضو شنوای یک خانواده‌ی ناشنوا است. روبی بسیار به موسیقی علاقه دارد، اما هنگامی که متوجه می‌شود کسب و کار ماهیگیری خانوادگی‌شان در معرض خطر جدی قرار گرفته، میان انتخاب رشته‌ی مورد علاقه خود و کمک به کسب و کار خانواده‌اش، دچار تردید می‌شود.

در شاخه بهترین کارگردانی مگی جیلنهال برای دختر گمشده، ادسون اودا برای «۹ روز»، اما سلیگمن برای «شیوا بیبی»، شاتارا میشل فورد برای الگوی تست و ربکا هال برای عبور جهت کسب جایزه‌ی بینگهام ری بهترین کارگردان نوظهور با هم رقابت می‌کنند. امسال جین کمپیون کارگردان فیلم «قدرت سگ» (Power of Dog) دریافت‌کننده جایزه‌ی تجلیل ویژه‌ی بخش کارگردان جوایز گاتهام خواهد بود.

بخش بهترین مستند بلند، «فایا دای»، «عروج»، «فرار»، «رییس»، «تابستان روح» با هم رقابت می‌کنند و در شاخه بهترین فیلم بلند بین‌المللی هم «ازور» (از آرژانتین، فرانسه، سوئیس)، «ماشین من را بران» (از ژاپن)، «یادگار قسمت دوم» (از ایرلند، آمریکا، انگلستان)، «تیتان» (از فرانسه)، «وقتی به آسمان نگاه می‌کنی چه می‌بینی؟»‌ (از آلمان و گرجستان) و «بدترین آدم دنیا» (از نروژ) با هم رقابت خواهند کرد.

نامزدهای بخش بهترین فیلم‌نامه نیز به این شرح است: پل شریدر برای «کارت شمار»، امالیا اولمن برای «ال پلانتا»، دیوید لوری برای شوالیه سبز، شان بیکر و کریس برگاک برای «موشک سرخ»، مگی جیلنهال برای دختر گمشده، ربکا هال برای عبور.

امسال مسئولان برگزاری جشنواره گاتهام تصمیم گرفتند همانند جشنواره برلین به‌جای دو جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد، تنها یک جایزه بهترین بازیگر را اهدا کنند و نامزدهای شاخه بهترین بازیگر نقش اول، اولیویا کولمن برای دختر گمشده، فرانکی فیسون برای «کشتن کنت چمبرلین»، مایکل گری‌آیز برای «سرخ‌پوست وحشی»، بریتنی اس. هال برای الگوی تست، اسکار آیزاک برای کارت شمار، تیلور پیج برای زولا، خواکین فینیکس برای «زودباش، زودباش»، سایمون رکس برای موشک سرخ، لیلی تیلور برای «عنکبوت‌های کاغذی» و تسا تامپسون برای عبور هستند.

در بخش بهترین بازیگر مکمل نیز جایزه گاتهام به یکی از این بازیگران اهدا خواهد شد: جسی باکلی به خاطر دختر گمشده، رید بیرنی به خاطر «جرم»، کولمن دومینگو به خاطر زولا، گبی هافمن به خاطر «زودباش، زودباش»، تروی کوتسور به خاطر کودا، مارلی متلین به خاطر کودا و روث نگا به خاطر عبور.

منبع: Variety

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما