سدان کیا K9 با فیس‌لیفت جدید رونمایی شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سدان Kia K9

در حالی که سال‌های زیادی از عرضه‌ی نسل جدید سدان کیا K9 نمی‌گذرد، این شرکت از فیس‌لیفت تازه‌ی این خودرو رونمایی کرد.

در ماه‌های گذشته کیا اعلام کرد قصد دارد تولید «کادنزا» (Cadenza) و K900 را به دلیل تقاضای اندک در آمریکا متوقف کند. اما کوچکتر از این دو سدان، در بازارهای بین‌المللی K8 با ظاهر کاملا جدید رونمایی شد و اکنون هم خودروی پرچم‌دار این شرکت در حال به‌روزرسانی برای بازارهایی است که هنوز در آن‌ها عرضه خواهد شد.

اگرچه این به‌روزرسانی در حقیقت یک بازنگری میانی محسوب می‌شود تا یک نسل بعدی اما همچنان تغییرات ظاهری چشمگیری را نشان می‌دهد. این سدان کاملا باشکوه که در کره‌ی جنوبی با نام K9 به فروش می‌رسد اکنون در دو تصویر رسمی پیش‌نمایش یافته است که نشان می‌دهد چراغ‌های جلو از طراحی تخت‌تری استفاده می‌کنند.

جلوپنجره‌ی بزرگ خودرو با نشان‌های V-شکل تا چراغ‌ها گسترش یافته و سپر آن با ظاهری تمیزتر دارای ورودی‌های هوا در کناره‌هاست. بخش عقب خودرو هم فیس‌لیفت ظاهری و سازه‌ای کیا K9 را نشان می‌دهد که با یک نوار چراغ LED همراه شده و قسمت پلاک خودرو هم از روی در صندوق عقب به روی سپر منتقل شده است.

سدان Kia K9

با رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدید و لوگوی جدید کیا تغییرات بخش‌های بیرونی خودرو پایان می‌یابد. اما قطعا انتظار می‌رود که در کابین داخلی خودرو هم تغییراتی را شاهد باشیم. نسل تازه‌ی K9 / K900 تنها سه سال است که در بازار عرضه شده اما خودروسازان کره‌ی جنوبی چرخه‌های عمر محصولات را کوتاه می‌کنند تا آن‌ها را تا جای ممکن تازه نگه دارند و بتوانند با برندهای آلمانی رقابت کنند.

با توجه به اینکه کیا در حال تغییر نام‌هایی است که برای خودروها استفاده می‌کند، این پرسش مطرح است که آیا سدان بزرگ و به‌روز شده‌ی K9 در بازارهایی که این خودرو هم‌اکنون تحت نام K900 و «کوریس» (Quoris) به فروش می‌رسد هم عرضه خواهد شد یا خیر؟

انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده و با اعلام مشخصات فنی، این موضوع هم روشن شود. اما آنچه اکنون می‌توان فهمید این است که نشان ۴X روی در صندوق عقب، احتمالا برای نسخه‌ی چهار چرخ متحرک درنظر گرفته شده است.

نکته‌ی امیدوارکننده این است که کیا همچنان مصمم است تا به یک بلوغ در بخش سدان برسد و بر روی فیس‌لیفت و مدل‌های نسل بعدی سرمایه‌گذاری می‌کند. اگرچه خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند این شرکت، به تکامل رسیده‌اند، اما برای خودروهای سدان با پیکربندی سه‌بخشی هنوز جای کار وجود دارد.

کیا K9 به‌روز شده، تنها چند روز پس از ارائه‌ی نسل جدید هیوندای «گرانجور» (Grandeur) در بازار داخلی کره‌ی جنوبی عرضه می‌شود و برای سال ۲۰۲۲ باید منتظر مدل‌های جدید خودروهای این شرکت هم باشیم.

عکس‌ها: سدان Kia K9

Credit: Kia

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar بهزاد

    سلام واقعا یک کلمه میشه گفت جاقعطی بود به دنیابیام توافغانستان به دنیا میومدیم بهتر بود حداقل پولش عرضش داشت میتونستیم بخریم سوارشیم مواقعا هرجور حساب میکنم همه جوره ۱۰۰ قرن عقبیم یعنی چی بروتهش رسیدین مارم خبر کنین واقعا متاسف وتاسف خورد نمیدونم بجوز تاسف ومتاسف چیزی میشه خورد به کی بگیم دردمونو آخه چرا آخه چرا عمرمون به باد فنا رفت یعنی چی

    1. Avatar سلام

      ارزش، نه عرضش

  2. Avatar شاپور

    بااین پیشرفتی که دارن احتمالا تا پنجاه سال دیگه در تکنولوژی به ایران خودرو برسن وسایپا هم از اینکه از قافله عقب نمونه بایداز شاسی بلند ساینا رونمایی کنه و وانتشو هم بزنه

  3. Avatar فیروز

    دیگی که برا ما نمی جوشه میخوام سر …..توش بجوشه

  4. Avatar فرشید

    یعنی خاک بر سر خودروسازان داخلی که بااین خودروهای بی کیفیت و قدیمی و بسیار گرااان خون مردم رو کردن تو شیشه

  5. Avatar غ

    خداونهفتد ان شاالله ایران خودرو و سایپا را نابود کند اینها یک جور کرونای بی نام و نشان از سالهای دور هستند. پدر مردم را با این لگنها درآورده اند
    خدا لعنتشان کند
    عمر و جوانیمان رفت

  6. Avatar بابک

    این همه نواوری انسان را یاد شرکتهای ایران خودرو و سایپا می اندازد.می خواستم از همین جا به کلیه مدیران و مهندسان پر تلاش این دو شرکت خسته نباشید عرص کنم.
    علی البرکت الله.

  7. Avatar محسن

    دیگه کپی برداری رایج شده

  8. Avatar مهدی

    فیس جلو چقد شبیه موستانگ مدل های جدیده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه